Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:25 min Ikona 28.06.2018

10 korzyści z pozycjonowania stron internetowych

W dzisiejszych czasach konieczności posiadania strony internetowej raczej nie trzeba nikomu wyjaśniać. Jednak żeby trafili na nią potencjalni klienci, musi być ona dobrze widoczna w wynikach wyszukiwania. Na naszym blogu pisaliśmy już m.in. o technicznych aspektach pozycjonowania, takich jak aktualizacje algorytmów, a także o pozostałych czynnikach wpływających na rankingowanie. Czas poznać korzyści, jakie przynosi zlecenie pozycjonowania stron internetowych, a jest ich zdecydowanie więcej niż tylko zajęcie miejsca w TOP 10 wyników wyszukiwania.

 

1. Docierasz wprost do grupy docelowej

 

Dzięki wyrażeniom kluczowym trafiasz do wyników wyszukiwania wyświetlanych przez osoby bezpośrednio zainteresowane twoją branżą. Pamietaj jednak o tym, że SEO najlepiej działa w połączeniu z innymi formami promocji. Nie zaniedbuj więc pozostałych form reklamy, lecz zintegruj działania.

 

2. Zwiększasz sprzedaż

 

Docierając precyzyjnie do potencjalnych klientów, zwiększasz szansę na sprzedaż produktu lub usługi – patrz punkt 1. Wyższe pozycje to większy ruch na stronie, co także przekłada się na wyniki sprzedażowe.

 

3. Ograniczasz koszty i integrujesz marketing online

 

Oczywiście ponosisz koszt usługi w agencji SEO. Jednak SEO pozwoli ci zintegrować działania marketingowe online, co może okazać się dodatkowym ekonomicznym atutem (oszczędność czasu i środków).

 

4. Zyskujesz wiarygodność i zaufanie

 

Google to dziś podstawowe źródło informacji. Posiadając profesjonalnie dopracowaną witrynę, budujesz swoją pozycję eksperta w branży, a także zyskujesz wiarygodność i zaufanie odbiorców.

 

5. Efekty są długofalowe

 

Cały proces pozycjonowania trwa miesiącami i potrzeba czasu, aby wejść do TOP 10. Strony wysokiej jakości, a więc dobrze prowadzone (white hat SEO), pozbawione spamu, przyjazne dla użytkowników, precyzyjnie odpowiadające na zapytanie i spełniające inne rygorystyczne wymogi  Google, mają szansę na uzyskanie długofalowych wyników i utrzymanie w TOP 10.

 

6. Wyniki działań SEO są mierzalne

 

Pozycjonowanie daje ci konkretne informacje o widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Widoczność to pojęcie szersze, niż tylko osiągnięcie pozycji w TOP 10 na wybrane frazy. Widoczność to parametr określający pod iloma słowami kluczowymi serwis jest wyszukiwany w Google. I to właśnie ten cel powinien najbardziej cię interesować: nie tylko TOP 10, lecz jak najlepsza widoczność, czyli aby twoja strona była widoczna na jak największą liczbę zapytań. Dzięki współpracy z agencją SEO zyskasz stałych dostęp do wyników działań w przystępnej formie, czarno na białym.

 

7. Zwiększysz liczbę obserwujących w social media

 

Osiągając wyższe pozycje w rankingu wyszukiwania dotrzesz do większej liczby internautów, którzy zapewne będą chcieli obserwować cię w social media. Pozycjonowanie integruje działania marketingowe w sieci, dlatego prowadzenie kanałów w mediach społecznościowych jest jednym z czynników, który może pomóc ci w osiągnięciu wysokich pozycji. Koło się zamyka.

 

8. Zwiększysz bezpieczeństwo strony

 

SEO = Webmaster. Twoja strona będzie regularnie sprawdzana i kontrolowana, dlatego zyskasz większe szanse na wyłapanie zmian potencjalnie wprowadzanych przez wirusy lub hakerów. Z punktu widzenia pozycjonowania jest to bardzo ważne, bo strona zainfekowana lub będąca ofiarą ataku hakerskiego nie będzie rankingować w Google.

 

9. Zwiększysz użyteczność

 

Prawidłowo prowadzona optymalizacja strony bierze pod uwagę użyteczność. Tak więc zyskujesz szansę, że twój serwis będzie bardziej przyjazny dla użytkowników, co przełoży się dodatkowo na zwiększenie świadomości marki u odbiorców. Twoja marka stanie się rozpoznawalna dzięki temu, że internauci potraktują ją jako godną zaufania i bogatą w wartościowy content.

 

10. SEO jako inwestycja marketingowa

 

Ruch, kontakty i sprzedaż – oto, co możesz zyskać decydując się na profesjonalne pozycjonowanie strony internetowej. Efekty – choć wymagają cierpliwości – są zasadniczo stabilne i długofalowe. Inwestycja w SEO jest opłacalna, ponieważ masz szansę dotarcia do użytkowników, którzy aktywnie poszukują twoich produktów i usług.

 

Podsumowanie

 

Na pozycjonowanie strony internetowej składa się wiele czynników i działań, które zmierzają co jednego celu – uzyskania jak najlepszej widoczności witryny w odniesieniu do jak największej liczby zapytań. Mimo że zajęcie pozycji w TOP 10 wymaga czasu, to widoczność witryny może zwiększać się już od samego początku działań – i o tym warto pamiętać.

Wyżej wymieniliśmy tylko niektóre z długiej listy korzyści wynikających z pozycjonowania strony internetowej. Jeśli wciąż nie przekonały cię, że warto, zapamiętaj jeszcze jedną: dzięki SEO wyprzedzisz konkurencję. A ta, jak wiadomo, nigdy nie śpi i najprawdopodobniej dawno już postawiła na działania marketingowe online.

Źródła: Forbes.com, Titangrowth.com, Lyfemarketing.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 05:20 min 29.12.2016 Zbliża się koniec roku więc i prognoz dotyczących przyszłości SEO, wyszukiwarki i ogólnie „świata technologii” jest coraz więcej. My również przyłączamy się do tego nurtu, dodając swoich kilka groszy w kwestii zmian w branży pozycjonowania. Czy przyszłość opierać się będzie na wyszukiwaniach mobilnych, zlokalizowanych i spersonalizowanych? Czy sztuczna inteligencja i wyszukiwanie głosowe zyskają na znaczeniu? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 6:05 min 29.01.2019 Chcąc czy nie, to właśnie głównie emocje rządzą naszymi decyzjami zakupowymi. Ładne ubrania, zaawansowane gadżety i dodatki czy nawet praktyczne narzędzia wybieramy najczęściej ze względu na nasz humor oraz uczucia nam w danej chwili towarzyszące. Które emocje silnie wpływają na decyzje konsumenckie i jak to wykorzystać w marketingu? Zapraszam – tego dowiesz się w tym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:50 min 17.01.2014 Google przyzwyczaiło nas do ciągłego wprowadzania zmian w swoich algorytmach i narzędziach. Ich celem jest zwiększanie satysfakcji użytkowników i przeciwdziałanie wciąż ewoluującym technikom Black Hat SEO. W niniejszym artykule opisujemy zmiany, które w 2013 roku w największym stopniu wpłynęły na zawartość strony wyników wyszukiwania, a także obierane przez Webmasterów strategie pozycjonerskie. Zapraszamy do lektury. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700