Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:45 min Ikona 10.01.2018

Nota 10/10! Nowy algorytm NIMA oceni Twoje zdjęcia

 

Subiektywna ocena

 

Autokrytyka przychodzi nam dość trudno. Mamy problem z określeniem, czy wykonane właśnie zdjęcie spodoba się innym. Nas zachwyca, ale czy zachwyci także czytelnika bloga, klienta na stronie internetowej lub roboty odpowiedzialne za pozycjonowanie strony? Na szczęście nie musimy się tym dłużej martwić.

Google ruszył nam z pomocą, uzupełniając dotychczasową kolekcję algorytmów o nowe rozwiązanie. Algorytm NIMA (Neural Image Assessment) to sztuczna inteligencja stworzona do tego, aby oceniać zdjęcia nie tylko pod kątem technicznym, ale przede wszystkim estetycznym. Innymi słowy posiada zdolność do określenia, czy fotografia spodoba się użytkownikom sieci, oceniając subiektywne cechy każdego oglądanego zdjęcia.
Źródło: Google Blog
NIMA z powodzeniem zastąpi dotychczasowy system AI, który oceniał zdjęcia pod kątem tego, czy były niskiej, czy wysokiej jakości. Nota ta była jednak dość ogólna – skupiała się głównie na parametrach technicznych i nie zawsze odpowiadała rzeczywistości. NIMA zaproponował nowy system oceniania – skalę od 1 do 10. W ten sposób może wskazać zdjęcie nie tylko o wyższej rozdzielności, ale także takie, które ma szansę na wyższe pozycje w wyszukiwarce grafik. Jak wskazują specjaliści Google, system „uczy się” interpretowania szczegółów estetycznych –  związanych z takimi cechami, jak piękno czy emocje.

Źródło: Google Blog

 

Co zyskasz dzięki algorytmowi NIMA?

 

Możliwości nowego algorytmu okażą się szczególnie interesujące dla branż opierających swoją działalność na fotografii. I mowa tu nie tylko o profesjonalistach, ale także firmach zajmujących się modą czy aranżacją wnętrz. Dzięki NIMA nie będziesz musiał spędzać mnóstwa czasu nad wyborem zdjęcia idealnego. System wyda stosowną notę, dzięki której dowiesz się, czy fotografia przypadnie do gustu użytkownikom sieci. Ale to nie wszystko. NIMA sprawdza się nie tylko podczas oceny zdjęć i wyszczególniania tych najlepszych pod kątem technicznym i estetycznym, ale także edycji fotografii.

Zgodnie z zapowiedziami, algorytm będzie można wdrożyć do aplikacji (np. Zdjęć Google) i stosować do doraźnej obróbki zdjęć. Fotografia będzie prezentowała się znacznie atrakcyjniej w zaledwie kilka sekund. Lepsze zdjęcia na Twoim blogu lub stronie internetowej są z kolei szansą na pozyskanie zadowolonych użytkowników.

 

Content to nie tylko tekst

 

Pamiętaj, że grafika jest jednym z elementów wyszukiwania, może więc mieć wpływ na pozycjonowanie strony. Istotne są nie tylko takie elementy, jak właściwy opis zdjęcia czy odpowiedni format i rozmiar pliku, ale także jego jakość. Zadbałeś o to, aby tekst był wartościowy, czytał się przyjemnie, był pożyteczny i przede wszystkim odpowiadał wytycznym Google dotyczącym pozycjonowania? Czas na wybór zdjęć obrazujących to, co zaprezentowałeś w tekście lub ofercie. NIMA znacznie ułatwi Ci to zadanie, a w przyszłości:

* wskaże, jakie fotografie są chętniej oglądane przez użytkowników,
* porówna podobne zdjęcia, ułatwiając wybór tego najlepszego,

* podaruje narzędzia umożliwiające edycję zdjęć.

 

Pokaż mi zdjęcie, a powiem Ci kim jesteś

 

Sztuczna inteligencja coraz śmielej korzysta z naszych doświadczeń oraz wyborów. Aby algorytm NIMA nauczył się tego, co już wie na temat jakości zdjęć, wystarczyła baza ocen zaledwie 200 osób. Na tej podstawie pozyskał wiedzę niezbędną do wskazywania, która fotografia bardziej przypadnie nam do gustu i zarazem okaże się wsparciem dla pozycjonowania. Zdaniem twórców narzędzie to przysłuży się również do lepszego zrozumienia, czym jest estetyka w Internecie, a także ciągłego poszerzania możliwości sztucznej inteligencji, które jak widać, są imponujące.

Póki co algorytm będzie odpowiadał przede wszystkim na potrzeby i gusta użytkowników sieci. Z czasem może jednak stać się istotnym elementem mającym wpływ na pozycję strony internetowej w rankingu Google. Warto więc śledzić osiągnięcia tego stale uczącego się systemu.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55