Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:35 min Ikona 11.12.2017

Co wpływa na twój ranking?

O istocie trzech czynników rankingujących – contentu, linków oraz systemu RankBrain – mówił podczas konferencji State of Search (9-10 października br.) Gary Illyes z Google. Nie można wskazać, który z czynników jest ważniejszy względem pozostałych, ponieważ ich znaczenie zmienia się w zależności od zapytania. Jednak skupiając się na kilku czynnikach rankingowych można ukierunkować i zmaksymalizować działania z korzyścią dla efektów pozycjonowania. Dzisiejszy artykuł możecie potraktować jako wskazówkę dla swojej strategii budowania widoczności w sieci, choć pamiętajcie, że waga poszczególnych czynników rankingowych jest dynamiczna.

 

Content

 

To przede wszystkim unikalne i wartościowe treści. Warto uzupełniać je grafiką i filmikami, a także systematycznie aktualizować. W myśl działania algorytmu Google Panda, treści powinny być tworzone z myślą głównie o użytkownikach, choć nie należy zapominać również o robotach wyszukiwarek – dlatego wciąż warto dbać o odpowiednie zastosowanie słów kluczowych i kolokacji.

Długość treści zależy oczywiście od tematyki strony. Nie ma długości idealnej. Warto tworzyć content w taki sposób, aby po prostu wyczerpał temat i odpowiadał na potrzeby/zapytania użytkowników. Oczywiście długi content należy przygotować graficznie i edytorsko, aby był przyjazny w czytaniu (grafiki, listy, śródnagłówki, podział na akapity etc. – pisaliśmy o tym m.in. Podbij Internet! – jak stworzyć treść, która będzie czytana).

 

Linki

 

Liczba linków ma znaczenie, podobnie jak ich jakość. Aby linki zwrotne pomagały w pozycjonowaniu, muszą pochodzić z różnych i autorytatywnych domen. Kluczem do sukcesu jest stworzenie takich treści, które zostaną dostrzeżone przez autorytety. Jeżeli ciesząca się zaufaniem witryna udostępni link do twojej strony, Google uzna tę zawartość za jakościową i bardziej trafną. Warto zatem nieustannie tworzyć wysokiej jakości content i promować go, aby uzyskać dużą liczbę zróżnicowanych i budujących zaufanie linków.

 

RankBrain

 

Uruchomiony w 2015 roku nowy element algorytmu Google – RankBrain – ma na celu ocenę wyników wyszukiwania pod kątem zadowolenia użytkownika. To ważny czynnik rankingowy, choć nieco odmienny od pozostałych. RankBrain to pierwszy element aspirujący do miana sztucznej inteligencji – rozpoznaje nie tylko słowa, ale ich znaczenie i przekłada je na język zrozumiały dla komputerów. Rozpoznawanie znaczenia słów sprawia, że RankBrain dobrze ocenia zupełnie nowe zapytania – takie, z jakimi wyszukiwarka Google jeszcze się nie zetknęła. Oczywiście działanie RankBrain obejmuje wszystkie zapytania, nie tylko te nowe.

Dzięki RankBrain uzyskujemy bardziej szczegółowe wyniki na zadane zapytanie. Takie, które trafniej odpowiadają naszym zamiarom, jako użytkowników. Mówiąc inaczej, RankBrain pozwala dostarczać bardziej użyteczne wyniki wyszukiwania na frazy, które wcześniej mogły być niewłaściwie interpretowane przez Google. RankBrain wykorzystuje wcześniejsze osiągnięcia Kolibra – dzięki temu nawet strona bez słów kluczowych może rankingować, jeżeli tylko jej treść odpowiada intencji wyszukiwania.

 

Podsumowanie

 

Każdy z osobna i wszystkie razem – wyżej wymienione czynniki rankingowe mają znaczenie dla skutecznego pozycjonowania strony internetowej. Warto jednak pamiętać o tym, że specjaliści SEO rozpoznają znacznie więcej różnych czynników, z których każdy ma znaczenie, a ich wagi dynamicznie się zmieniają w zależności od zapytania wpisanego przez użytkownika. Wymienione w artykule – content, linkiRankBrain – to czynniki ogólne, na których trzeba i warto się skupić. Jednak w ich ramach z pewnością można by wyodrębnić jeszcze wiele pomniejszych czynników, również mających znaczenie dla pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Dobrze jest więc nieustannie pracować nad rozwojem witryny, rozbudową i aktualizacją contentu, budowaniem zaplecza linkowego, a także zadowoleniem użytkowników. Te kierunki z pewnością pomogą stworzyć strategię zgodną z aktualnymi trendami Google.

Źródła: The SEM post, Search Engine Land, Search Engine Journal, Performics, Backlinko, Forbes

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 16.07.2015 Wszelkie znaki na niebie i ziemi wskazują na zmierzch jednej z flagowych usług ze stajni Google, serwisu Google Plus. Czy jednak tak jest na pewno? A może w najbliższych miesiącach i latach czekają nas inne niespodzianki w związku z tą usługą? Google niechętnie zdradza swoje plany nie tylko w tej kwestii, ale nam udało się zestawić kilka ciekawych informacji i sygnałów związanych z zachodzącą już zmianą w G+. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co łączy copywritera z psychologiem? Ikona 04:55 min 16.11.2017 Myślisz, że wystarczy tzw. lekkie pióro, by móc nazywać się dobrym copywriterem? Mylisz się, to nie takie proste. Copywriter to nie tylko mistrz słowa i osoba o bogatej wiedzy z różnych branż – medycznej, przemysłowej, prawniczej, kosmetycznej czy też ekonomicznej. To także doskonały psycholog, który potrafi wniknąć w umysł użytkownika i wpłynąć na jego zachowania. Zaskoczony? Zobacz, jakie wyzwania stoją przed copywriterem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Słowa sprzedają. Jak napisać mocny opis produktu? Ikona 06:25 min 15.12.2021 Nigdy nie lekceważ wartości dobrego tekstu! Pokutuje niekiedy przekonanie, że dobry towar w połączeniu z wysoką pozycją w wyszukiwarce to wszystko, czego potrzeba, aby osiągać zadowalające wyniki sprzedaży. Bagatelizowanie atrakcyjnego opisu produktu jest jednak poważnym błędem, a w najlepszym wypadku niewykorzystanym potencjałem – szczególnie w okresie świątecznym, gdy  większość sprzedawców wytacza najcięższe marketingowe działa. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700