Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 05:45 min Ikona 27.06.2018

5 sposobów na… zwiększenie ruchu w sklepie internetowym

Ogromna – i stale rosnąca – liczba sklepów internetowych zaskakuje. Jednocześnie dowodzi, że to ciągle nienasycony obszar, w którym każdy może równie szybko zacząć, jak i zakończyć swój biznes. Utrzymują się ci, którzy wiedzą w jaki sposób działać i ciągle starają się być lepsi od innych. W tym artykule zwracamy uwagę na te elementy, które generują ruch na stronie sklepu, a często są pomijane lub zaniedbane.

 

Przygotuj konkretne opisy i dobrą grafikę produktów!

 

Z pewnością znasz powiedzenie Jak Cię widzą, tak Cię piszą. Może i jest ono staroświeckie, ale przyznaj… prawdziwe. Większość populacji ludzkiej stanowią wzrokowcy, co oznacza, że najmocniej przemawia do nich przekaz wizualny. Właśnie dlatego chcąc zwiększyć ruch na stronie swojego sklepu internetowego w pierwszej kolejności zadbaj o wygląd sprzedawanych produktów, ale też strony. Zdjęcia powinny mieć wysoką rozdzielczość i podkreślać atuty produktu. Dlatego dobrze sprawdzają się fotografie na jednolitym, białym tle oraz wprowadzenie na stronę zdjęć z kilku różnych perspektyw.

Ale! Zdjęcie to nie wszystko, a równie ważny jest opis i content produktowy. Użytkownicy, którzy na stronie sklepu internetowego nie znaleźli opisu produktu często rezygnują z zakupu. Dlaczego? Kupujący oczekują przynajmniej podstawowych informacji, m.in. o materiale, rozmiarach, przeznaczeniu, gwarancji, itp. Jeżeli takie dane umieścisz w zwięzłym i niezbyt długim opisie, a do tego ciekawie skonstruowanym , to istnieje duże prawdopodobieństwo, że Kupujący zostaną na dłużej na Twojej stronie – żeby porównać z innymi produktami, obejrzeć pozostały asortyment lub dokonać zakupu.

 

Twórz wartościowe poradniki!

 

 

Gospodarka wolnorynkowa zapewniła z jednej strony możliwość wyboru spośród milionów produktów dostępnych w sprzedaży na całym świecie, z drugiej strony przyczyniła się do pewnego zakłopotania wśród Kupujących. Skoro mogę kupić wszystko, to chcę mieć to, co najlepsze w najlepszej cenie – tak myśli większość. Jednak skąd czerpać wiedzę, co jest najlepsze nie będąc ekspertem? I tu Twój sklep internetowy wyjść może naprzeciw ich potrzebom. Solidnie przygotowane poradniki są cenione przez użytkowników.

Poradnik nie może być jednak przysłowiowym „laniem wody” lub pianiem peanów na cześć własnych produktów. W tym miejscu masz szansę pokazać, że oferujesz produkty, które są przydatne i pomocne w codziennym życiu. Właśnie dlatego:

  •  Podejmij nośny temat – taki, który np. często pojawia się w pytaniach do Obsługi Klienta.
  •  Wskaż konkretne zastosowanie konkretnych przedmiotów ze swojej oferty.
  •  Pokaż zalety przedmiotów, ale uczciwie wymień też wady.
  •  Podaj kilka wariantów – najlepiej w różnych przedziałach cenowych. 

Zorganizuj akcję promocyjną lub konkurs!

 

Benefity zawsze aktywizują. Szansa na zakup dwóch produktów w cenie jednego, skorzystania z wysokiego rabatu lub otrzymania gratisu bądź zniżki przy zakupie powyżej określonej kwoty to bodźce, które zachęcają do kupowania. Przygotowując akcję promocyjną na stronie swojego sklepu internetowego musisz koniecznie zaznaczyć ograniczenia czasowe lub ilościowe. Licznik – odmierzający czas do końca promocji lub liczbę pozostałych produktów w promocyjnej cenie – działa stymulująco na podejmowanie decyzji, ale nie tylko. Na podobnym mechanizmie (zysku) opierają się także konkursy. Okazja wygrania nagrody ciekawi i sprawia, że odbiorcy są skłonni np. do polubienia konta sklepu na Facebooku, zakupu niedrogiego przedmiotu marki w celu spełnienia warunków uczestnictwa.

Użytkownicy chętnie dzielą się wiadomościami o promocjach i konkursach. Istnieją specjalne fora  i aplikacje gromadzące aktualne informacje o prowadzonych akcjach promocyjnych i konkursach, które mogą zawierać odnośniki do Twojej strony, co zwiększa ruch na witrynie.

 

Wykorzystaj siłę mediów społecznościowych!

 

 

Nieodłącznym już elementem współczesnej komunikacji międzyludzkiej stały się media społecznościowe, jak Facebook, Instagram, Snapchat. Pozwalają tworzyć grupę znajomych, a zarazem przynależeć do różnych grup Internautów o konkretnych zainteresowaniach (np. o podróżach, o technologii, o motoryzacji).  Ponadto social media dają okazję do śledzenia poczynań ulubionych marek. Właśnie dlatego obecność w social mediach jest tak ważna. Twój sklep internetowy powinien posiadać własny profil na Facebooku, który umożliwi Ci łatwiejszą i swobodniejszą komunikację z użytkownikami.  Ponadto możesz umieszczać w social mediach informacje o nowościach w swoim sklepie Internetowym, o promocjach i konkursach, a także linki do swoich poradników.

Wykorzystaj te social media, które wygenerują dla Ciebie ruch. Jeżeli masz czas i możliwość systematycznego prowadzenia kilku profili w różnych social mediach, to świetnie! Im więcej, tym większa szansa na wygenerowanie ruchu w sklepie online. Jednak jeżeli nie masz odpowiedniej ilości czasu, to wybierz najpopularniejsze media społecznościowe – takie, z których korzystają Twoi odbiorcy, np. ze Snapchata korzystają młodzi ludzie, więc jeśli oferujesz ekskluzywne zegarki, to możesz zrezygnować z tego kanału, ponieważ użytkownicy Snapchata z uwagi na młody wiek nie będą raczej dysponować odpowiednimi kwotami.

 

Skorzystaj z pomocy innych!

 

Największe marki chętnie podejmują ze sobą współpracę, ponieważ doskonale zdają sobie sprawę, że to – potocznie mówiąc – zwiększa ich zasięgi. A konkretnie? Klienci marki X mogą poznać markę Y i odwrotnie. Z takiej kolaboracji obie strony mogą wynieść zyski, także w postaci zwiększonego ruchu w swoich sklepach internetowych. Jeżeli wielkie marki się na to decydują, to czemu Ty miałbyś nie skorzystać z takiego rozwiązania? Nie musisz od razu prosić o współpracę gigantów ze swojej branży, ale możesz skontaktować się z influencerami, prowadzącymi blogi czy vlogi, lub z firmami o pokrewnym profilu działalności.

 

Na tym nie kończą się Twoje możliwości. Branża SEM (marketing w wyszukiwarkach internetowych) jest bardzo szeroka i daje wiele amatorskich, jak i profesjonalnych narzędzi do zwiększania ruchu w sklepie online (np. pozycjonowanie, reklamy Google). Wiele rozwiązań nie wymaga specjalistycznej wiedzy, a cierpliwości, czasu i zaangażowania. Jednak i bez „czasu”, „cierpliwości”, czy „głowy do SEM”, można sobie poradzić, korzystając z ofert agencji marketingu internetowego.

Źródła: Marketer+, doświadczenie własne

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55