Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 5:00 min Ikona Michalina 30.10.2023

Zwiększ widoczność firmy w sieci dzięki zoptymalizowaniu strony w social mediach!

Media społecznościowe już dawno nie służą tylko do rozrywki oraz komunikowania się ze znajomymi. To bardzo popularne źródło informacji zarówno o świecie, jak i o markach. Dlatego nie możesz bagatelizować ich znaczenia i koniecznie uwzględnij je w strategii marketingowej swojej firmy. O tym, jak tworzyć zaangażowaną społeczność wokół marki, już pisaliśmy. Tym razem zastanowimy się nad tym, jak optymalizować strony firmowe w social mediach, żeby zwiększyć widoczność marki w organicznych wynikach wyszukiwania.

Social media a SEO

Czy profile w mediach społecznościowych wpływają bezpośrednio na ranking wyszukiwarki? NIE. Skąd to wiemy? Z publicznych wypowiedzi specjalistów z Google, takich jak Matt Cutts. Były już pracownik giganta z Mountain View pełnił funkcję niejako pośrednika pomiędzy Google a resztą świata, a jego komunikaty często stanowiły cenne źródło informacji o algorytmach i czynnikach rankingowych. Oczywiście, szczegóły dotyczące układania rankingu na zawsze pozostaną tajemnicą, ale takie wskazówki pozwalały niejednokrotnie ulepszyć strategię pozycjonowania. Dlatego, jeśli wierzyć słowom Matta, social media bezpośrednio nie wpływają na pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania i nie są czynnikiem rankingowym.

Ale… Jak pokazuje praktyka, w sposób pośredni portale te mają wpływ na SEO. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że zwiększają widoczność marki w wynikach wyszukiwania. Strony serwisów społecznościowych są bowiem indeksowane przez Google jak inne witryny i mogą się wyświetlać w SERP-ach, jeśli stanowią odpowiedź na zapytanie użytkownika. A to sprawia, że marka pojawia się częściej w wynikach wyszukiwania i informacje o niej docierają do szerszego grona odbiorców.

Firma jest bardziej eksponowana dzięki social mediom, co z kolei wspiera budowanie autorytetu i wiarygodności. A z czym to się kojarzy? Tak, z akronimem E-E-A-T (doświadczenie, wiedza, wiarygodność, zaufanie) odnoszącym się do wymagań, jakie musi spełnić strona, żeby Google uznał ją za wartościową.

Co jeszcze warto wiedzieć o mediach społecznościowych w kontekście SEO?

  1. Mogą zwiększać ruch na stronie internetowej – profil w social mediach to doskonałe miejsce na informowanie o ofercie czy usługach, a także wydarzeniach z udziałem marki, prowadzonych kampaniach i nie tylko. Oczywiście, wszystko z umiarem – media społecznościowe to nie jest słup ogłoszeniowy, a miejsce do budowania zaufania i gromadzenia zaangażowanej społeczności.
    Zamieszczając na przykład na Facebooku odnośnik do artykułu blogowego na stronie internetowej firmy lub do produktu, możemy wpłynąć na zwiększenie ruchu na stronie i dotarcie do szerszego grona odbiorców. Co istotne, jeśli użytkownik trafi na Twoją markę w social mediach, możliwe, że wyszuka ją później w Google.
  2. Wspierają budowanie naturalnego profilu linkowego – w social mediach masz możliwość prezentowania treści przed zaangażowaną społecznością. Zamieszczając na profilu swojej marki odnośniki do strony internetowej, zwiększasz szansę na to, że inni będą je udostępniać dalej – nie tylko w social mediach, ale też na swoich blogach i w innych serwisach.
social-media

Jak zoptymalizować stronę w social mediach?

Wiesz już, dlaczego warto zadbać o obecność marki w social mediach i że może się to przełożyć na zwiększenie widoczności informacji o firmie w SERP-ach. Ale jak zoptymalizować stronę w mediach społecznościowych, żeby uzyskać jak najlepsze wyniki? Mamy dla Ciebie kilka wskazówek.

  1. Wybierz krótką i łatwą do zapamiętania nazwę profilu – najlepiej, jeśli to będzie po prostu nazwa marki lub inna, która jest najczęściej używana przez Twoją firmę.
  2. Uzupełnij wszystkie informacje – dane teleadresowe, adres strony internetowej, sekcja bio itd.
  3. Pamiętaj o ustawieniach widoczności – profil firmowy powinien być widoczny publicznie, a wpisy i inne materiały powinny mieć opcję udostępniania przez wszystkich użytkowników.
  4. Rozważ umiejętne wplatanie słów kluczowych w tworzone treści — oczywiście wszystko z umiarem i bez spamowania! Jednak odpowiednie nasycenie tekstu oraz zamieszczenie ważnych wyrażeń w tytułach filmów zdecydowanie może polepszyć widoczność Twoich social mediów w SERP-ach.
  5. Twórz treści, które angażują społeczność i stanowią odpowiedź na ich pytania/rozwiązanie ich problemów — przykładowo: ogromną popularnością cieszą się filmy na YouTube z serii „jak zrobić X”. Ważne również, żeby zadbać o content, który zachęca do interakcji w postaci komentarzy, polubień, wzmianek czy udostępnień.
  6. Obserwuj trendy oraz popularne hasztagi i wykorzystuj je w swoich postach — dzięki temu użytkownicy trafią na Twój profil, gdy będą poszukiwać treści związanych z konkretnym tematem.
  7. Nie zapominaj o atrybutach ALT – to inaczej tekst alternatywny używany do opisu zawartości grafik czy filmów. Jest to istotne nie tylko dla robotów indeksujących, ale też dla osób niewidomych lub z dużą wadą wzroku, które korzystają ze specjalnie przystosowanych przeglądarek. O ile to możliwe, warto w tych opisach stosować słowa kluczowe.
  8. Zadbaj o atrakcyjną szatę graficzną, która przyciąga uwagę oraz jest spójna wizualnie ze stroną internetową firmy.
  9. Nie bądź nachalny sprzedażowo — podczas tworzenia treści publikowanych w social mediach skup się przede wszystkim na angażowaniu społeczności i budowaniu relacji z użytkownikami. Oczywiście, możesz subtelnie wspomnieć o swojej ofercie, ale nie rób tego przy każdym wpisie.
  10. Regularnie publikuj nowy content – zaplanuj harmonogram publikacji i dbaj o to, żeby systematycznie dostarczać odbiorcom nowe treści. Pomoże to w budowaniu relacji.
  11. Śledź statystyki, analizuj je i wyciągaj wnioski — zwróć szczególną uwagę na to, jakie treści wywołują najwięcej interakcji, w jakie dni i o jakich godzinach użytkownicy są najbardziej aktywni itp. Pamiętaj, żeby nie trzymać się kurczowo założonej strategii i modyfikować ją na podstawie wyników analiz.

Doceń moc social mediów i zwiększ widoczność firmy w sieci!

Nie jest tajemnicą, że wyszukiwarką Google rządzą algorytmy. Tajemnicą natomiast jest to, jak dokładnie funkcjonują te algorytmy i co na pewno uwzględniają, a co pomijają. Tego zapewne nigdy się nie dowiemy, pozostają jedynie domysły, bazowanie na komunikatach specjalistów z Google oraz analizy i wyciąganie własnych wniosków.

Jedno jest pewne. Nawet jeśli social media nie mają wpływu na ranking (a na to wskazują komunikaty), POŚREDNIO mogą jednak wpłynąć na widoczność marki w organicznych wynikach wyszukiwania. Dlatego zadbaj o obecność swojej firmy w mediach społecznościowych i odpowiednio zoptymalizuj swoje profile, żeby docenili je przede wszystkim internauci. A kto wie, może i algorytmy też je docenią?

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 7

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:45 min 18.03.2010 Do tej pory Nagroda Nobla zostawała wręczana jedynie osobom o niezwykłych zasługach dla świata. Właśnie dlatego tak szokującą dla wielu z nas jest informacje, że w tegorocznych nominacjach do otrzymania tej prestiżowej nagrody, jest Internet. Redakcja serwisu Wired uznała, że ma on dzisiaj ogromny wpływ na kształtowanie rzeczywistości. Co uważacie o tym pomyśle? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:35 min 21.03.2012 Fanpage na portalu społecznościowym to dzisiaj standard marketingu internetowego. Każda marka, która chce być popularna i rozpoznawalna, decyduje się na prowadzenie takiej działalności. W przypadku bardzo znanych brandów zdarza się, że to fani zakładają i prowadzą takie profile. Czasem jednak taka sytuacja może obrócić się na niekorzyść marki... Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 3:00 min 17.06.2016 Wpływ zmysłów na ludzką percepcję jest niezwykły, dlatego wykorzystywanie ich ma ogromne znaczenie, zwłaszcza w dziedzinie marketingu. Reklamodawcy coraz częściej zdają sobie z tego sprawę i sięgają po komunikację sensoryczną oraz synestetyczną, aby pobudzić wyobraźnię odbiorców. Chcesz wiedzieć więcej? Zapraszamy do lektury. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700