Ikona 7:00 min Ikona Michalina 25.10.2023

Internet jest pełen treści. Czy to oznacza, że już nie ma sensu inwestować w kolejne? Wręcz przeciwnie! Contentu nigdy za wiele, pod warunkiem że jest to content wartościowy. Dlatego warto wskoczyć na wyższy level i zaoferować odbiorcom ekskluzywne materiały o ogromnej wartości merytorycznej. Należą do nich e-booki, czyli cyfrowe książki napisane przez specjalistów z danej branży.

E-booki – czyli co dokładnie?

W dobie postępującej cyfryzacji coraz chętniej sięgamy po elektroniczne wersje książek i inne materiały, które możemy przeglądać na smartfonie, tablecie czy innym urządzeniu. W ten trend doskonale wpisują się e-booki, czyli elektroniczne książki. Najczęściej są one dostępne w dokumencie PDF do pobrania w zamian za dokonanie opłaty czy zostawienie adresu e-mail lub numeru telefonu.

Jak wygląda e-book? Elektroniczne książki mogą mieć różną zawartość. Jednak obowiązuje ogólny schemat, który czyni te materiały wartościowymi oraz atrakcyjnymi dla odbiorców. To przede wszystkim unikalny, wysokiej jakości, merytoryczny tekst oraz nienachalna, miła dla oka oprawa graficzna. Równie ważne są takie elementy, jak: spis treści, numeracja stron, biografia autora/autorów.

Dlaczego Twoja firma potrzebuje contentu premium w formie e-booka?

Użytkownicy sieci czują już przesyt treściami, które niewiele się od siebie różnią. Potrzebują czegoś z efektem WOW, konkretnych przekazów i odpowiedzi na ich pytania oraz podpowiedzi rozwiązań ich problemów. I tutaj wkraczają treści eksperckie, ale napisane w lekkim stylu i językiem zrozumiałym dla laików. A to wszystko okraszone czytelnymi wykresami i atrakcyjnymi grafikami.

E-booki to bardzo ważny element strategii marketingowej firmy. Te cyfrowe książki mogą przybliżyć Cię do osiągnięcia założonych celów biznesowych. W jaki sposób?

  1. Budowanie wizerunku eksperta w branży — firma, która dzieli się swoim doświadczeniem i wiedzą z odbiorcami, jest postrzegana jako bardziej wiarygodna. Poza tym w e-booku można poświęcić danemu zagadnieniu więcej miejsca niż w artykule na stronie firmowej czy wpisie w social mediach. Rzetelne informacje podane w przystępny dla każdego sposób zdecydowanie wzbudzają zaufanie i sprawiają, że ich autorzy są postrzegani jako eksperci w danej dziedzinie.
  2. Dotarcie z materiałami do szerokiego grona odbiorców — e-book, który odpowiada na pytania wymagających użytkowników, buduje zaufanie. A to z kolei oznacza, że odbiorcy chętnie będą go polecać innym na przykład w mediach społecznościowych. Sami też będą do Ciebie wracać, gdy będą szukać informacji na tematy związane z Twoją branżą. Dzięki temu możesz zyskać nowych nabywców oraz zbudować długofalowe relacje z aktualnymi klientami.
  3. Recykling treści — e-booki idealnie wpisują się w strategię zakładającą wykorzystywanie istniejących już treści zamiast tworzenia nowych. O co chodzi? Na podstawie jednego e-booka marki można stworzyć serię wpisów na profilach w social mediach, zapowiedzi, streszczenia, webinary czy też artykuły z darmowymi fragmentami jako zachętą do pobrania całości materiałów.
  4. Zwiększenie sprzedaży — do tego tak naprawdę sprowadzają się wszystkie działania marketingowe. Ekspercki e-book spełniający oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników wpłynie pozytywnie na postrzeganie Twojej marki, a także chęć skorzystania z Twojej oferty. Zatem nie bezpośrednio, ale pośrednio content premium przyczyni się do zwiększenia zysków firmy.

Dlaczego e-book jest atrakcyjny dla odbiorcy?

Ten format treści jest szczególnie pożądany przez użytkowników. Oto kilka najważniejszych zalet e-booków z punktu widzenia nie autora, a odbiorcy:

  • Dostępność — po e-booka można sięgnąć zawsze i wszędzie. Możemy go czytać nawet w telefonie podczas czekania w kolejce do lekarza. Nie wymaga miejsca w torebce lub plecaku jak na przykład tradycyjna książka czy czasopismo. A to niesamowite udogodnienie!
  • Możliwość dostosowania do indywidualnych potrzeb – czcionka jest za mała? Żaden problem! Dzięki wyświetlaniu na urządzeniu można powiększyć obraz, a tym samym zwiększyć komfort czytania.
  • Ekologia — choć tradycyjne książki i czasopisma mają swój urok, to jednak wiążą się między innymi z wycinką drzew dla pozyskania papieru. Elektroniczne materiały są o wiele bardziej eko.
ebooki

Jak tworzyć dobre e-booki?

OK, wiesz już, co to jest e-book i dlaczego jest ważny dla rozwoju Twojego biznesu. Teraz czas na wskazówki, które pomogą Ci stworzyć naprawdę dobry content premium w tej formie.

  1. Określ cel biznesowy, który ma spełniać e-book — może to być na przykład zostawienie przez użytkownika danych kontaktowych, co pozwoli na utrzymanie z nim relacji.
  2. Zastanów się, jaki problem ma rozwiązać stworzony przez Ciebie content premium – e-book to content z wyższej półki. Tutaj nie ma miejsca na tzw. lanie wody, powtarzanie wcześniejszych treści czy losowe tematy. Sprawdź, co interesuje klientów i z jakimi problemami się borykają, a następnie przygotuj materiały, które będą odpowiadać ich potrzebom. Dobrą inspirację stanowią opinie klientów, fora tematyczne, a także pytania kierowane do biura obsługi.
  3. Zrób dobry research i sprawdź, czy powstały już e-booki na ten temat – content premium to taki, który jest unikalny i naprawdę przydatny dla odbiorcy. Dlatego szukaj niszy i nie powielaj tego, co już stworzyła konkurencja.
  4. Zaplanuj wsad merytoryczny oraz oprawę graficzną — tutaj nie ma miejsca na chaos. Przygotuj spis treści, rozplanuj zawartość poszczególnych rozdziałów zarówno pod kątem tekstu, jak i materiałów graficznych. Po prostu stwórz szkic e-booka i zaplanuj każdy element.
  5. Nie zapomnij o wezwaniu do działania — wprawdzie e-book to nie jest miejsce na bezpośrednią reklamę Twojej marki, jednak warto w nienachalny sposób zamieścić w strategicznych miejscach CTA (call to action). Może to być dyskretny odnośnik do strony internetowej Twojej firmy, link do zapisu na listę mailingową czy też widget do firmowych kont w social mediach.
  6. Uwzględnij optymalizację — warto umieścić wyrażenia kluczowe w nazwie pliku, tytule e-booka, a także atrybutach ALT zdjęć i grafik.
  7. Skorzystaj z pomocy doświadczonych korektorów — content premium musi być dopieszczony w każdym detalu. Tutaj nie ma miejsca na literówki czy błędy interpunkcyjne. Pamiętaj, że to materiały kierowane do wymagających odbiorców, a wszelkie pomyłki mogą odbić się negatywnie na wizerunku marki. Dlatego przed opublikowaniem e-booka oddaj go do wnikliwej korekty specjalistom od treści i języka, w którym został stworzony.
  8. Zadbaj o odpowiednią promocję e-booka – nawet najlepszy content premium nie spełni swojej funkcji, jeśli informacja o nim nie dotrze do grupy docelowej. Dlatego tak ważna jest odpowiednia promocja e-booka na stronie internetowej, a także w social mediach czy mailingu kierowanym do subskrybentów.

Zainwestuj w e-booki i zyskaj w oczach odbiorców Twojej marki!

Współcześni użytkownicy sieci są z każdej strony atakowani różnymi treściami. Trzeba wkładać coraz więcej wysiłku w to, żeby stworzyć content, który będzie miał dla odbiorców realną wartość i który faktycznie wpłynie pozytywnie na rozwój marki i osiągnięcie celów biznesowych. Dobrym rozwiązaniem jest opublikowanie e-booka, który będzie perfekcyjny pod względem merytorycznym oraz wizualnym. Jak to zrobić? Najważniejsze wskazówki omówiliśmy w tym artykule. Pozostaje nam tylko życzyć Ci powodzenia i owocnej pracy nad własnym e-bookiem.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 21

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 23

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 27

No votes so far! Be the first to rate this post.

content Ikona 5:00 min 12.12.2023 Jak wyróżnić się na tle konkurencji i zdobyć zaufanie użytkowników sieci (potencjalnych klientów), a także algorytmów Google? Z pomocą przychodzi wartościowy content. Co składa się na tę wartość? Między innymi wiarygodność. Dziś przyjrzymy się zagadnieniu tworzenia wiarygodnych treści, które zostaną docenione nawet przez najbardziej wymagających odbiorców. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 44

No votes so far! Be the first to rate this post.

Klastry tematyczne w strategii SEO Ikona 9:00 min 03.10.2023 Poznaj jedną z najlepszych metod zarządzania contentem w witrynie internetowej. Klastry tematyczne pomagają zapanować nad rozrastającymi się treściami na stronie. Sprawdź, jak to się robi. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700