Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 6:00 min Ikona Michalina 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Media społecznościowe już na dobre zagościły u ponad 4 miliardów użytkowników sieci na całym świecie! Jak wynika z raportu Digital 2023, liczba osób korzystających z social mediów rośnie i aktualnie jest to ponad połowa populacji światowej. To wystarczający powód, żeby zadbać o obecność marki w tych kanałach. Tylko jak sprawić, żeby inni chcieli obserwować profile Twojej firmy w mediach społecznościowych? Mamy dla Ciebie kilka wskazówek.

  1. Zaplanuj strategię w social mediach

Zanim przystąpisz do jakichkolwiek działań, dobrze zastanów się nad tym, jaki jest cel prowadzenia profilu Twojej marki w mediach społecznościowych. Przeanalizuj grupę docelową i jej potrzeby, zbadaj też konkurencję. Tylko dobrze przemyślana strategia spójna z misją firmy i jej celami biznesowymi ma szansę powodzenia. Jeśli profil Twojej marki w social mediach będzie prowadzony z doskoku i bez wyraźnego pomysłu na content, wówczas nie masz co liczyć na zdobycie i utrzymanie followersów.

  1. Informuj

Wiesz, że dla młodych pokoleń to właśnie social media stanowią główne źródło informacji o markach? Poszukiwania miejsca na urlop lub kolację na mieście, a nawet wszelkiego rodzaju produktów często rozpoczynają się od skorzystania z wyszukiwarki na przykład na Instagramie. Starsze pokolenia z reguły pierwsze kroki kierują do wyszukiwarki Google, prawda? Świat się jednak zmienia, a na rynek konsumentów wkraczają nowe pokolenia i należy uwzględnić ich potrzeby oraz specyfikę w kampaniach marketingowych. Dlatego tak ważne jest, żeby profil w mediach społecznościowych zawierał użyteczny content, tj. przydatne informacje o produktach/usługach, życiu firmy, a także nowinki branżowe.

  1. Dostarczaj rozrywki

Choć dla znacznej części internautów social media stanowią źródło informacji, to wciąż wiele osób szuka tam po prostu rozrywki. Dlatego warto tworzyć content, który pozwala oderwać się od rzeczywistości, poprawia humor i pozytywnie nastraja. Gdy to piszę, od razu przychodzi mi na myśl profil HRejterzy, którego autorzy moim zdaniem są mistrzami zabawnego contentu – social media firmy informatycznej CodeTwo cieszą się sporą popularnością, a to wszystko dzięki śmiesznym filmikom z udziałem pracowników. Oni naprawdę wiedzą, jak zdobyć followersów! Pamiętaj jednak, że nie w każdej branży sprawdzi się rozrywkowa treść. Najważniejsze jest dopasowanie przekazu do grupy docelowej.

  1. Rozwiązuj problemy

Internauci lubią mieć wszystko podane na wirtualnej tacy. Gdy mają jakiś problem, często rozwiązania szukają najpierw w sieci, w tym w social mediach. Ogromną popularnością cieszą się filmiki na YouTubie, Instagramie, TikToku i innych platformach, które pokazują krok po kroku, jak naprawić usterkę, przygotować konkretną potrawę czy pozbyć się uciążliwej plamy. Jeśli uda Ci się pomóc użytkownikowi, jest duże prawdopodobieństwo, że zostanie z Tobą na dłużej i będzie obserwować profile Twojej marki. A stąd już krótka droga do skorzystania z oferty Twojej firmy. Nie zawiedź go i nadal publikuj wartościowy content stanowiący odpowiedź na jego potrzeby.

  1. Pokaż ludzką twarz marki

Social media to miejsce, gdzie możesz sobie pozwolić na skrócenie dystansu pomiędzy marką a jej odbiorcami. Możesz tutaj także pokazać firmę od innej, bardziej ludzkiej strony. Personalizuj treści i zrezygnuj z oficjalnych sformułowań typu „Szanowni Państwo” – w mediach społecznościowych mile widziana jest bezpośrednia komunikacja (chyba że branża, w której działasz, wymaga jednak formalnych zwrotów do odbiorcy).

Na Facebooku, Instagramie, TikToku czy YouTubie możesz wrzucać historie z życia firmy, relacje z imprez i ważnych wydarzeń, a nawet integracji firmowych. Ciekawym rozwiązaniem jest także nagrywanie materiałów wideo, w których to sami pracownicy opowiadają o firmie czy jej produktach, a nawet o swoich prywatnych pasjach. Niech internauci zobaczą, że Twoja marka to prawdziwi, naturalni i szczerzy ludzie.

  1. Zadbaj o atrakcyjność wizualną

Jeśli zastanawiasz się, jak zdobyć followersów lub jak zwiększyć liczbę obserwujących, koniecznie zadbaj o aspekt wizualny. Nawet najbardziej merytoryczny czy zabawny content nie przyciągnie uwagi, jeśli nie będzie podany w atrakcyjnej formie. Nikt nie lubi czytać ściany tekstu – twórz krótkie opisy, a te dłuższe dziel na akapity i wtrącaj wypunktowania. Treść wzbogać o materiały graficzne, takie jak obrazy, GIF-y czy wideo. Pamiętaj, że to właśnie wideo staje się najbardziej pożądaną formą przekazu, szczególnie w social mediach.

Jeśli nie masz zdolności artystycznych, nic straconego! Współczesne smartfony pozwalają na robienie zdjęć i nagrywanie wideo o naprawdę wysokiej jakości. Możesz również korzystać z banków zdjęć, w których znajdziesz atrakcyjne fotografie na każdy temat.

  1. Bądź aktywny

Ludzie nie chcą obserwować profili, które nie dostarczają im żadnej wartości. Dlatego dbaj o to, żeby w mediach społecznościowych Twojej marki ciągle coś się działo. Regularnie publikuj atrakcyjne wpisy i materiały, zachęcaj do dyskusji i bierz w niej czynny udział. Pokaż się jako zaangażowana marka, która jest otwarta na potrzeby klientów (także tych potencjalnych). I nie zapominaj, że social media to nie jest miejsce na nachalną reklamę. Tutaj budujesz relacje, które wpłyną na postrzeganie Twojej firmy, a w efekcie także na wzrost sprzedaży.

Jak jeszcze możesz zwiększyć liczbę followersów dzięki aktywności i zaangażowaniu? To proste! Obserwuj inne profile i komentuj jako marka, oznaczaj również inne strony i użytkowników w swoich wypowiedziach – pamiętaj przy tym, żeby Twoje działania były spójne z wizerunkiem firmy i stawiały Cię w roli eksperta, któremu warto zaufać. Możesz też intrygować i bawić, dzięki czemu użytkownicy zainteresują się Twoim komentarzem, a w konsekwencji wejdą na Twój profil firmowy. Tylko z umiarem pod żadnym pozorem nie spamuj i nie bądź nachalny sprzedażowo!

  1. Daj się zobaczyć

Informuj o tym, że Twoja marka jest obecna w social mediach. Jak to zrobić? Sposobów jest kilka. Możesz na przykład zorganizować taką kampanię w mediach społecznościowych, że wszyscy będą o niej mówić – i to chyba najlepsza metoda, a jednocześnie najtrudniejsze zadanie! Jak jeszcze możesz zdobyć followersów? Zamieść informacje na ten temat na oficjalnej stronie internetowej firmy, w stopce maila oraz materiałach reklamowych. Niech to będą bezpośrednie odnośniki – nie każ odbiorcy samodzielnie szukać Twojej marki w social mediach, niech trafi na Twoje profile jednym kliknięciem myszki!

Dodatkowo warto zainwestować w płatne rozwiązania, takie jak na przykład posty sponsorowane na Facebooku. Pamiętaj tylko, żeby dobrze określić grupę docelową takich materiałów.

  1. Polub się z influencerami

Kim jest influencer? To internetowy twórca. Może to być youtuber, bloger, vloger, ktoś ze świata show-biznesu, ale nie tylko. To osoba, która tworzy wokół siebie zaangażowaną społeczność i jest swego rodzaju współczesnym liderem opinii. Oczywiście współpraca z influencerem nie jest za darmo – cena zależy przede wszystkim od jego zasięgów i rozpoznawalności. Warto pamiętać, że nie trzeba od razu inwestować ogromnego budżetu w reklamę z udziałem makroinfluencera. Często lepszym rozwiązaniem okazuje się współpraca z mniejszymi twórcami, tzw. mikroinfluencerami. Ich stawki są mniejsze, za to często takie kampanie są bardziej wiarygodne dla odbiorców.

  1. Wyróżniaj się

Żyjemy w czasach, kiedy to z każdej strony jesteśmy bombardowani różnymi przekazami. Reklama w przeróżnych formach dociera do nas każdego dnia zarówno w świecie online, jak i offline. W social mediach obserwujemy nie tylko znajomych, ale też celebrytów, influencerów i marki. Wszędzie jest pełno contentu i to każdego rodzaju. Jak zatem wyróżnić się w social mediach i zyskać wiernych followersów? Na to nie dam Ci gotowej odpowiedzi – bo nie ma na to uniwersalnego przepisu!

Obserwuj konkurencję, fora tematyczne czy głośne kampanie marketingowe. Zrób dobry research branży oraz poznaj odbiorców swojej marki i stwórz personę od A do Z. A potem dobrze zastanów się nad tym, czego jeszcze nie było i co nowego możesz stworzyć dla swoich odbiorców. Nikt nie lubi przecież „odgrzewanych kotletów”, a powiew świeżości zawsze budzi zainteresowanie.

  1. Nie uciekaj od kryzysów

Negatywne opinie i komentarze – zasadne lub nie – to nieodłączny element obecności w social mediach. Dlatego musisz być przygotowany także na niepochlebne wypowiedzi. Nie ignoruj ich, nie udawaj, że ich nie ma. Nie usuwaj też takich komentarzy (chyba że są wulgarne lub ich zawartość jest niezgodna z prawem). Zawsze reaguj na wszelkie kryzysy możliwie jak najszybciej odpowiadaj na negatywne opinie, pokaż szczere zainteresowanie doświadczeniami z marką oraz szacunek dla użytkownika. Jeśli dobrze to rozegrasz, taki niezadowolony klient może zmienić zdanie i stać się fanem Twojej marki.

  1. Nie spoczywaj na laurach

Wydaje Ci się, że wiesz, jak zdobywać followersów i że Twoja strategia się sprawdza? Świetnie! Pamiętaj jednak, że social media to bardzo zmienne środowisko. Oczekiwania internautów zmieniają się i ma na to wpływ wiele czynników. A to oznacza, że nie ma nic pewnego i trzeba stale monitorować efekty działań, żeby móc w porę reagować i modyfikować strategię. Nie trzymaj się kurczowo przyjętego schematu. Może się bowiem okazać, że zmieniają się godziny aktywności followersów – wówczas warto wprowadzić aktualizację w harmonogramie publikacji materiałów. A może preferowany przez Ciebie typ contentu znudził się Twoim odbiorcom? Bywa i tak. Najważniejsze to śledzić statystyki oraz trendy i dopasowywać działania do realnych potrzeb użytkowników.

blog-sunrise-5

Do dzieła! Stwórz zaangażowaną społeczność wokół Twojej marki

Social media to potęga. Już dawno nie są to tylko serwisy do utrzymywania kontaktów ze znajomymi i dzielenia się prywatnym contentem w zamkniętym gronie. To także narzędzia o ogromnym potencjalne biznesowym. Jako kolejne kanały dotarcia do klientów zwiększają świadomość marki i pozwalają na budowanie wokół niej zaangażowanej społeczności. A to z kolei wielka szansa na pozyskanie nowych i utrzymanie dotychczasowych klientów. I wszystko sprowadza się do najważniejszego – zwiększenia sprzedaży oraz rozwoju firmy.

Wiesz już, jak zdobywać followersów? W takim razie pora zacząć działać. Powodzenia!

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 31

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:10 min 30.12.2013 Mówi się, że w Internecie można znaleźć wszystko. Niestety, na dużą część informacji napotykanych podczas surfowania po bezkresie sieci należy wziąć poprawkę. Część z nich bowiem stanowi niewybredny żart lub oszustwo, nawet karalne przez prawo. W Internecie aż roi się od fikcyjnych konkursów, sensacyjnych newsów mijających się z prawdą oraz prób wyłudzenia. Zobaczcie, na co Internauci dali się nabrać w 2013 roku. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 06:35 min 19.06.2018 Chyba każdy zajmujący się marketingiem, zastanawiał się czy (lub kiedy) roboty zastąpią ludzi w pisaniu tekstów (marketingowych i ogólnych). Czy roboty mogą tworzyć treści choć zbliżone do naszych? Czy mogą (lub będą mogły) przekazać w tekście odpowiednie emocje, zachęcić i potrafić zareklamować? Czy copywriterzy i pisarze na całym świecie powinni zacząć się bać? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Multitasking: jak dobrze organizować pracę na stanowisku wielozadaniowym? Ikona 04:30 min 16.11.2022 Masz podzielność uwagi, a wszystkie zadania z listy odhaczasz w kilka godzin? Śmiało możesz uznać siebie za wielozadaniowca. Pytanie tylko, czy na pewno czerpiesz z tego satysfakcję. Okazuje się bowiem, że multitasking, szczególnie w swojej mało zorganizowanej odmianie, przestaje być uznawany za zaletę. Tylko co zrobić, jeśli stanowisko wymaga od ciebie robienia kilku rzeczy naraz? Wystarczy dobrze się zorganizować! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700