Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:40 min Ikona 28.04.2008

Znakuj się rozważnie – znaki towarowe w linkach sponsorowanych

Chyba nie istnieje nic równie frustrującego, co odkrycie, że ktoś podszywa się pod nasz sukces. Może się tak zdarzyć także wówczas, gdy inna firma używa naszego znaku towarowego w treści linku sponsorowanego lub jako wyrażenie kluczowe.

 

Jak temu zaradzić?

 

Znak towarowy, czyli słowny bądź ikoniczny wyróżnik produktu lub usługi, jest chroniony prawem jako własność podmiotu posiadającego ów produkt/usługę. Z tego względu umieszczanie znaku towarowego w treści linku sponsorowanego wymaga pewności, że jest się jego właścicielem. Oczywiście, zabronione jest używanie znaków towarowych Google, które jest w tym wypadku jedynie nośnikiem, medium reklamy. Należą do nich: Google, Froogle, Gmail, Orkut, Keyhole i PageRank.

 

Użycie znaków towarowych – Google AdWords

 

Podczas prowadzenia kampanii Google AdWords właściciel znaku towarowego w postaci hasła może użyć go jako wyrażenia kluczowego i zamieścić w treści reklamy. Czy Google rozstrzyga, czy użycie znaku jest legalne? Z racji funkcji wyłącznie reklamowej i zapisu w umowie, iż za słowa kluczowe i tekst reklamy odpowiedzialność ponoszą reklamodawcy, Google zachęca, by ewentualne spory o użycie znaku towarowego rozstrzygał sam właściciel znaku i reklamodawca. Google może jedynie brać udział – w ograniczonym zakresie – w postępowaniu wyjaśniającym związanym z uzasadnionymi roszczeniami.

 

Użycie znaków towarowych – wyniki wyszukiwania

 

Powyższe zasady nie są związane z użyciem znaku towarowego w wynikach wyszukiwania. Zastrzeżenia w takich wypadkach należy wnosić bezpośrednio do właścicieli witryn, w których użyto znaku.

 

Roszczenia w związku z naruszeniem znaków towarowych

 

Złożenie oficjalnego zażalenia zobowiązuje jego autora do udostępnienia Google pewnych informacji, które mają znaczenie dla postępowania wyjaśniającego – należy po prostu wykazać prawo do dysponowania znakiem i wnoszenia roszczeń z tego tytułu wobec reklamodawcy.
Jeżeli postępowanie wyjaśniające wykaże nieuprawnione użycie znaku towarowego, ich stosowanie może zostać wstrzymane i zabronione. Jeżeli reklamodawca uzna to za naruszenie jego praw, jest zachęcany do wyjaśnienia sprawy z autorem zażalenia – może się bowiem okazać, że własność znaku nie jest wyłączna. Ponadto właściciel znaku może zezwolić innym podmiotom na jego używanie.

Usunięcie reklamy z niedozwolonym znakiem towarowym może być niemożliwe, jeżeli w reklamie znak nie pojawia się w niezmienionej formie jako słowo kluczowe, czyli wówczas, gdy reklama wywoływana jest na różne warianty kluczowej frazy.
Procedura rozpatrywania zażaleń jest dość złożona i zależna od regionu świata, w którym wyświetla się link. Wskazówek odnośnie składania pisemnego wniosku najlepiej szukać u certyfikowanego specjalisty Google. Ekspert podpowie, kiedy mamy prawo wnosić roszczenia oraz jakich informacji należy udzielić firmie Google, aby pomogła nam ona w postępowaniu wyjaśniającym.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55