Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:20 min Ikona 26.02.2009

Kilka odpowiedzi w kwestii linków – cz. 1

Na to specjalista jest ekspertem, żeby wyjaśniał laikom – spieszymy więc z odpowiedzią na kilka kwestii, które nurtują wszystkich początkujących reklamodawców AdWords i wielu weteranów kampanii linków, którzy reklamują się w ten sposób od lat.

 

Najczęstsze zapytania

 

– czy konkurencja mnie nie wyklika w 5 min.?
– czy internauci lubią linki?
– jaka jest różnica między linkami a pozycjonowaniem?
– dlaczego prowadzenie kampanii lepiej zlecić firmie zewnętrznej, niż próbować samodzielnie?
– czy wybrany Pakiet starczy mi na miesiąc kampanii?
– ile zapłacę za jedno kliknięcie?
– ile będę mieć kliknięć?
– czy link wyświetli się tylko na wybraną frazę czy również na frazy rozbudowane?
– jaką mam gwarancję skuteczności wybranej strategii?
– co obejmuje opłata za prowadzenie kampanii?
– dlaczego kwota za kliknięcie nie jest stała?
– czy opłata aktywacyjna za otwarcie konta jest jednorazowa? Dlaczego musi Klient ją uiścić?
– czym się różnią Pakiety?

 

Popularność

 

Zacznijmy od kwestii ogólnych: popularności kampanii linków i zasadności zlecania jej specjalistycznej firmie.

Należy zaznaczyć przede wszystkim, że linki sponsorowane Google AdWords są niezwykle popularne wśród internautów – świadczą o tym tysiące wyświetleń i kliknięć w reklamy naszych klientów. Natężenie informacji, jakie użytkownik znajdzie wśród naturalnych wyników powoduje, że dla wygody często korzysta on z wyeksponowanych wyników sponsorowanych. Internauta wie, że to jest reklama, spodziewa sie więc, ze znajdzie tam reklamowany – poszukiwany – produkt czy usługę. Traktuje więc linki jako pomocną informację. Klika, wchodzi na stronę i kupuje.

Łatwo zauwazyć różnicę między kampanią a pozycjonowaniem w wynikach organicznych – to inne miejsce i inny sposób eksponowania swojej strony, inne tempo oraz system opłat, planowania budżetu.

Obie formy reklamy w wyszukiwarkach łączy jedno: trafianie do dokładnie sprofilowanej grupy odbiorców, płatność za efekty (kliknięcia czy obecność wśród top dziesiątki) i wykorzystanie do celów promocyjnych medium o kluczowym dziś znaczeniu marketingowym!

Dlaczego zlecać kampanię fachowcom? Odpowiedź tkwi w pytaniu: bo fachowiec zrobi to lepiej, sprawniej, w oparciu o wiedzę branżową, przy wykorzystaniu specjalistycznych narzędzi. Samodzielne prowadzenie kampanii Google AdWords przez laika może okazać się kosztownym, nieskutecznym eksperymentem marketingowo – wizerunkowym.

Ponadto amator nie posiada certyfikatu Google AdWords Professional – certyfikatu poświadczajacego znajomość wskazań, zasad, meto działania Google. A to wiedza nieoceniona – i niezbędna.

Ciąg dalszy nastąpi…

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55