Ikona 02:15 min Ikona Sunrise System 25.05.2009

Ile warte są domeny i czy mają wpływ na pozycjonowanie

W każdej firmie startującej z nowym serwisem internetowym rozgrywa się burza mózgów, jak nazwać domenę witryny. Zagadki by nie było, gdyby każde przedsiębiorstwo chciało w domenie mieć swoją nazwę – ale z różnych względów nie każde chce.

 

Czy warto inwestować dużo w nazwę domeny?

 

Marketerzy polują na nazwy odzwierciedlające charakter oferty – tak, by klientowi zapadła w pamięć jako synonim poszukiwanego produktu. Niektóre źródła mówią również, że dobra nazwa domeny może pomóc w pozycjonowaniu. Z powodu zaawansowania rynku wtórnego w handlu domenami (tzw. cybersquattingu) koszt wymarzonej domeny potrafi sięgnąć horrendalnych kwot (jedna z domen .pl została niedawno odsprzedana za 50 000 zł!).

Czy nadszarpywanie budżetu na nazwę domeny ma sens – czy wystarczy idealna nazwa, by zyskać popularność w Sieci, wesprzeć pozycjonowanie i zrobić kokosy na handlu online?

Chwytliwa nazwa domeny przegrywa z promocją w postaci marketingu w wyszukiwarkach – tak sytuację na okołointernetowym rynku podsumowuje Andrzej Bartosiewicz, kierownik Działu Domen NASK. NASK to pierwszy polski operator Internetu, dziś zajmujący się także sprzedażą domen na rynku pierwotnym i szeroko zakrojoną pracą badawczą. W wywiadzie udzielonym dla Interaktywnie.com, Andrzej Bartosiewicz zdradził, że przyrost liczby nowych domen w Polsce powinien kształtować się na poziomie 40-50% rocznie (rekordowy był rok 2008 z przyrostem 70%).

Do kupienia pozostaje coraz mniej marketingowo atrakcyjnych nazw – język polski jest przecież bogaty, ale słownikowo ograniczony. Na rynku wtórnym, czyli u cybersquattera, który za kilka złotych kupił domenę i chce ją odsprzedać z dużym zyskiem, dobrych nazw jest za to mnóstwo. Trzeba tylko zaproponować odpowiednią kwotę…

A. Bartosiewicz przewiduje, że złote czasy dla domeniarzy z rynku wtórnego mogą sie szybko skończyć. Według przedstawiciela NASK, atrakcyjność nazwy coraz bardziej zależy od mechanizmów wyszukiwania, które są zmienne i nieprzewidywalne. Świetna nazwa nie gwarantuje obecności w top dziesiątce wyników, a więc i dotarcia do potencjalnego klienta.

 

Znaczenie nazwy domeny a pozycjonowanie

 

Znaczenie wyszukiwarek dla lokalizowania firm będzie tak ogromne – stawia tezę A. Bartosiewicz – że z przeglądarek internetowych zniknie pasek do wpisywania bezpośredniego adresu strony jakiejkolwiek strony, a pozostaną tylko domeny niezbędne. Ruch będzie pochodzić całkowicie z wyszukiwarki Google (inne wg A. B. się nie liczą).

Jeśli zastanawiacie się, czy wyłożyć dużą sumę na fajną nazwę typu swietnaoferta.pl – to powyżej znajdziecie odpowiedź. Lepiej zoptymalizować swoją stronę pod „świetna oferta” – najlepiej z pomocą dobrego fachowca SEO 🙂

Źródło: Interaktywnie.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak pisać linki sponsorowane Ikona 01:55 min 30.11.2009 Tworzenie treści linków sponsorowanych wbrew pozorom wcale nie jest takie proste. No bo w jaki sposób w kilkudziesięciu znakach zawrzeć całą historię firmy, przedstawić ofertę produktów i usług bądź inne aspekty, którymi chcemy się wyróżnić? Postaramy się w kilku prostych krokach pokazać, jak powinno się pisać dobre linki sponsorowane, które staną się reklamą naszej strony. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Budżet dzienny na linki Ikona 01:55 min 26.01.2010 Stanowi jeden z najistotniejszych aspektów w trakcie prowadzenia kampanii linków sponsorowanych. Mowa oczywiście o budżecie dziennym, który zamierzamy przeznaczyć na naszą kampanię. Aby móc dokładnie zaplanować jego wysokość trzeba odpowiedzieć sobie na trzy pytania - do kogo skierowana jest reklama, w jakich godzinach ma się wyświetlać oraz ile chcemy przeznaczyć na nią pieniędzy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:20 min 26.02.2009 Po to właśnie jesteśmy - aby nie tylko działać, ale także rzeczowo informować o kwestiach związanych ze skutecznym promowaniem firmy w Sieci. Nie bez powodu jesteśmy przecież ekspertami. Zachęcamy do przeczytania pierwszej części naszego cyklu, w której wskazujemy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące kampanii AdWords oraz linków reklamowych. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 21

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700