Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:15 min Ikona 25.05.2009

Ile warte są domeny i czy mają wpływ na pozycjonowanie

W każdej firmie startującej z nowym serwisem internetowym rozgrywa się burza mózgów, jak nazwać domenę witryny. Zagadki by nie było, gdyby każde przedsiębiorstwo chciało w domenie mieć swoją nazwę – ale z różnych względów nie każde chce.

 

Czy warto inwestować dużo w nazwę domeny?

 

Marketerzy polują na nazwy odzwierciedlające charakter oferty – tak, by klientowi zapadła w pamięć jako synonim poszukiwanego produktu. Niektóre źródła mówią również, że dobra nazwa domeny może pomóc w pozycjonowaniu. Z powodu zaawansowania rynku wtórnego w handlu domenami (tzw. cybersquattingu) koszt wymarzonej domeny potrafi sięgnąć horrendalnych kwot (jedna z domen .pl została niedawno odsprzedana za 50 000 zł!).

Czy nadszarpywanie budżetu na nazwę domeny ma sens – czy wystarczy idealna nazwa, by zyskać popularność w Sieci, wesprzeć pozycjonowanie i zrobić kokosy na handlu online?

Chwytliwa nazwa domeny przegrywa z promocją w postaci marketingu w wyszukiwarkach – tak sytuację na okołointernetowym rynku podsumowuje Andrzej Bartosiewicz, kierownik Działu Domen NASK. NASK to pierwszy polski operator Internetu, dziś zajmujący się także sprzedażą domen na rynku pierwotnym i szeroko zakrojoną pracą badawczą. W wywiadzie udzielonym dla Interaktywnie.com, Andrzej Bartosiewicz zdradził, że przyrost liczby nowych domen w Polsce powinien kształtować się na poziomie 40-50% rocznie (rekordowy był rok 2008 z przyrostem 70%).

Do kupienia pozostaje coraz mniej marketingowo atrakcyjnych nazw – język polski jest przecież bogaty, ale słownikowo ograniczony. Na rynku wtórnym, czyli u cybersquattera, który za kilka złotych kupił domenę i chce ją odsprzedać z dużym zyskiem, dobrych nazw jest za to mnóstwo. Trzeba tylko zaproponować odpowiednią kwotę…

A. Bartosiewicz przewiduje, że złote czasy dla domeniarzy z rynku wtórnego mogą sie szybko skończyć. Według przedstawiciela NASK, atrakcyjność nazwy coraz bardziej zależy od mechanizmów wyszukiwania, które są zmienne i nieprzewidywalne. Świetna nazwa nie gwarantuje obecności w top dziesiątce wyników, a więc i dotarcia do potencjalnego klienta.

 

Znaczenie nazwy domeny a pozycjonowanie

 

Znaczenie wyszukiwarek dla lokalizowania firm będzie tak ogromne – stawia tezę A. Bartosiewicz – że z przeglądarek internetowych zniknie pasek do wpisywania bezpośredniego adresu strony jakiejkolwiek strony, a pozostaną tylko domeny niezbędne. Ruch będzie pochodzić całkowicie z wyszukiwarki Google (inne wg A. B. się nie liczą).

Jeśli zastanawiacie się, czy wyłożyć dużą sumę na fajną nazwę typu swietnaoferta.pl – to powyżej znajdziecie odpowiedź. Lepiej zoptymalizować swoją stronę pod „świetna oferta” – najlepiej z pomocą dobrego fachowca SEO 🙂

Źródło: Interaktywnie.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55