Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:35 min Ikona 06.05.2008

Wyrażenia kluczowe

Bez względu na to, z jakiej wyszukiwarki korzystamy, wyrażenia kluczowe wpisywane w okno wyszukiwarki, nasz indywidualny, subiektywny wybór, to klucz do informacji. I do kieszeni klienta. Dla firm, chcących zyskać klientów za pomocą Internetu, największym problemem jest to, aby rozgryźć użytkownika i odgadnąć, jakie wyrażenia związane z jego branżą będzie wpisywał. Pracownicy Sunrise System o wyrażeniach kluczowych wiedzą już niemal wszystko. Możemy zatem podpowiedzieć, jak ustalać liczbę i formę wyrażeń.

Jak wybrać wyrażenia kluczowe, aby trafić do klienta?

 

Nasze rozważania należałoby zacząć od omówienia trendów panujących w Sieci. Obecnie zauważa się stały spadek popularności jednowyrazowych wyrażeń kluczowych. Internauci mają świadomość tego, jak wiele milionów stron jest zaindeksowanych w Internecie i szukając konkretnych informacji, precyzują swoje hasła. Dlaczego tak się dzieje? Jest to wynik wcześniejszych doświadczeń. Dla przykładu wejdę w rolę wojowniczej poszukiwaczki, która eksploruje sieć posługując się wyrażeniem „piła” . Od pewnego czasu interesuje mnie stolarka i zamierzam zaopatrzyć się w niezbędny sprzęt. Rozpoczynam szperanie w Sieci za pomocą wyszukiwarki. Najlogiczniejsze jest, że po pierwsze do okna trafia hasło „piła”. Odnalazłam pokaźną liczbę wyników, jednak… czy miasto Piła ma coś wspólnego ze stolarką… i czy „Piła III” to edukacyjny film dla osób takich jak ja? Oczywiście, że nie. Wniosek- błędne hasło. Pierwszy błąd to sprecyzowanie narzędzia w liczbie pojedynczej. Tak więc piły. Wynik okazał się zadowalający! Rozejrzałam się po kilkunastu stronach i z pewnością odnalazłam to, czego szukałam- piłę tarczową. Ucząc się na błędach, wpisuję „piły tarczowe” i w tym momencie mam pewność, że w wynikach znajdują się firmy mające najlepsze w świecie piły tarczowe. Dopiero teraz mogę przebierać w ofertach. Oczywiście mój zapał gaśnie przy kolejnych odsłonach, poza tym, im dalej, tym gorsze piły tarczowe, prawda? Dlatego zamówiłam piłę z firmy będącej na pierwszej stronie wyników. Jako laik nie jestem w stanie powiedzieć, czy ta firma jest najlepsza, ale jej pozycja mówi sama za siebie więc uważam, że mogę jej zaufać. Dumna z dobrego zakupu i zmęczona poszukiwaniami, które de facto trwały 3 minuty, wyłączam komputer.

 

Zasady, które pomogą Ci wybrać najlepsze wyrażenia kluczowe

 

Powyższe studium psychologiczne służy zobrazowaniu tego, jak możemy sprecyzować podstawowe zasady ustalania wyrażeń kluczowych dla swojej branży: – powinny występować w liczbie mnogiej – użytkownicy kilkakrotnie częściej wpisują formy l.mn.; – być sprecyzowane – szukając najlepszego produktu z danej branży, zawężamy swoje poszukiwania do tego jedynego produktu, usługi, informacji, która nas interesuje; – bezpośrednio związane z branżą – nie warto pozycjonować się na coś, co nie do końca znajduje się w naszej ofercie, użytkownik i tak zrezygnuje z poszukiwań; – nie mogą być ogólnikowe – wyrażenia ogólne tracą na wartości; – wyrażenia prestiżowe, ogólne, warto wyposażać w miasto np. meble Gdańsk – użytkownicy, często szukają najbliższej lokalizacji; – skuteczna kampania do min. 5 wyrażeń – im więcej wyrażeń, tym większa szansa na to, aby być zauważonym przez internautów Czasy szybkiego wzrostu roli informacji i łatwość w dotarciu do nich to priorytet. Warto zatem zwrócić uwagę na oszczędność czasu, jaką daje precyzja w doborze wyrażeń wpisywanych do wyszukiwarki – zamiast wertować kilkanaście zakładek wyników, to, co nas interesuje, mamy od razu na pierwszej. Zamiast dalekiej pozycji na wyrażenie prestiżowe, bądźmy liderem dokładnie w tym, w czym faktycznie się specjalizujemy. Wyrażenia kluczowe są naszym wkładem w pozycjonowanie. Przemyślmy każde słowo. W doborze wyrażeń kluczowych pomocne może okazać się narzędzie Google, które znaleźć można pod adresem: https://adwords.google.com/KeywordPlanner. Dobre wyrażenia to kwestia chwili i połowa sukcesu. Reszta – to praca pozycjonerskich mróweczek;-)

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:30 min 05.08.2009 Czym jest synergia i jaki wpływ może mieć na prowadzony przez Ciebie biznes? I jakie znaczenie ma w tym przypadku pozycjonowanie? Warto przekonać się, jak wiele korzyści niesie ze sobą łączenie dwóch różnych strategii działania, w tym m.in. wysokie wskaźniki efektywności kampanii reklamowych. O tym mówimy pokrótce w prezentowanym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:40 min 07.03.2017 Żaden spośród najbardziej znanych influencerów nie stał się nim z dnia na dzień. Osoby, których profile w mediach społecznościowych śledzą dziś setki tysięcy internautów również kiedyś zaczynały. Jeżeli rozwijasz się w jakiejś dziedzinie hobbystycznie lub profesjonalnie, a jednocześnie nie wyobrażasz sobie życia bez social mediów, zacznij budować swoją pozycję jako influencera. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak pisać linki sponsorowane Ikona 01:55 min 30.11.2009 Tworzenie treści linków sponsorowanych wbrew pozorom wcale nie jest takie proste. No bo w jaki sposób w kilkudziesięciu znakach zawrzeć całą historię firmy, przedstawić ofertę produktów i usług bądź inne aspekty, którymi chcemy się wyróżnić? Postaramy się w kilku prostych krokach pokazać, jak powinno się pisać dobre linki sponsorowane, które staną się reklamą naszej strony. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700