Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:40 min Ikona 07.04.2008

Strategia międzynarodowa – kierowanie linków sponsorowanych według kryterium językowego

Link sponsorowany posiada największą zaletę dobrej promocji w Internecie – można trafić do każdego internauty na całym świecie. A że większość z nich nie mówi po polsku, linki tworzy się kierując według kryterium językowego.

 

Międzynarodowa kampania

 

Google nie przetłumaczy Twojej reklamy na inne języki. By dotrzeć do międzynarodowego grona użytkowników, należy sformułować tekst reklamy we wszystkich językach, których użytkownicy są naszą grupą docelową. Co logiczne, trzeba następnie kierować reklamę na grupę, która mówi tym samym językiem, w jakim napisano reklamę – na przykład reklama w języku angielskim powinna być kierowana na użytkowników języka angielskiego, i tak dalej. Program Google AdWords umożliwia strategię międzynarodowego kierowania kampanii, czyli adresowanie kampanii na więcej, niż jeden język. Dobrym sposobem na zorganizowanie takiej kampanii w sposób efektywny jest:

– klasyfikowanie i nazywanie kampanii według krajów (np. Wielka Brytania), – klasyfikowanie i nazywanie grup reklam według produktów (np. odzież i herbata).

W następnym etapie należy dobrać słowa kluczowe i tekst reklamy do grupy docelowej. By mieć pewność, że reklama wyświetli się w języku odpowiadających jej słów kluczowych, należy sprawdzić, czy słowa kluczowe i tekst reklamy są napisane w jednym języku.

Dzięki tej strategii, użytkownikowi wprowadzającemu francuskie słowa kluczowe wyświetli się reklama w języku francuskim.

 

Na co zwracać uwagę?

 

AdWords pozwala na formułowanie tekstu linku sponsorowanego także w językach wymagających niestandardowych znaków, używanych na przykład w alfabetach języków wschodnioeuropejskich i azjatyckich. Wszystkie takie litery (np. niemieckie „umlauty”) zapisywane będą za pomocą znaków dwubajtowych: jedna litera – dwa bajty. Ponieważ znaki dwubajtowe zajmują dwa razy więcej miejsca niż jednobajtowe, przy pisaniu tekstu linku sponsorowanego w takich językach należy przestrzegać pewnych zasad:

– zwrócić uwagę na limit znaków: wiersz tytułu w języku angielskim może mieć długość co najwyżej 25 znaków. Dla tego samego wiersza tytułu w języku dwubajtowym limit wynosi 12 znaków. Drugi i trzeci wiersz tekstu reklamy w języku angielskim mogą mieć długość 35 znaków każdy, a w przypadku znaków dwubajtowych tylko 17; – jako symboli (np. znaków przestankowych lub symboli walut) należy używać znaków jednobajtowych; – jako znaków alfanumerycznych należy używać znaków jednobajtowych.

Nieprzestrzeganie tych reguł spowoduje wyświetlenie komunikatu o błędzie. By tego uniknąć, należy po prostu być pilnym uczniem Szkółki AdWords:-) lub zwrócić się o pomoc do certyfikowanych specjalistów Google Ads, jakich zatrudnia firma Sunrise System.

Kierowanie linku sponsorowanego według języków wiąże się ściśle z tematem kierowania według kryterium geograficznego. W poprzedniej lekcji znajdziecie informacje, jak zarządzać linkami ze względu na kraje i terytoria.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:55 min 21.01.2011 Internauta rzadko kiedy wyszukuje wedle zasad słownika języka polskiego. Zapytania do wyszukiwarki zbudowane są z wielu fraz, mają postać zdań, ciągów wyrazów, często z błędami i pomyłkami. Aby ustrzec saldo konta przed stratami warto zadbać o długą listę słów wykluczających. Od dziś jedną dla całego konta i wszystkich kampanii AdWords. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:50 min 24.09.2012 Jak wykazuje analiza danych raportu IAB za 2011 rok, reklama displayowa jest jeszcze najpopularniejszą w Polsce formą reklamy online. Ogromna elastyczność i wielość modeli rozliczeń pozwala na dopasowanie kampanii display'owej zasadniczo do każdego budżetu - jednak notowania z każdym rokiem systematycznie spadają. Najgroźniejszym konkurentem jest marketing w wyszukiwarkach – SEM nie ma irytujących wad reklamy graficznej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Rola metafory w content marketingu – najważniejsze informacje Ikona 04:55 min 17.10.2022 Dowiedz się jak przekuwać nawet najbardziej skomplikowane zagadnienia w prosty do przyswojenia przekaz, który pozwoli Ci skutecznie przebić się do świadomości Twoich odbiorców. Przenośnia to potężne narzędzie językowe — swego rodzaju wytrych do umysłu czytelnika. W tym artykule wyjaśniamy, dlaczego zderzając światy metafory oraz content marketingu możesz liczyć na naprawdę spektakularne efekty. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700