Ikona 02:40 min Ikona 07.04.2008

Strategia międzynarodowa – kierowanie linków sponsorowanych według kryterium językowego

Link sponsorowany posiada największą zaletę dobrej promocji w Internecie – można trafić do każdego internauty na całym świecie. A że większość z nich nie mówi po polsku, linki tworzy się kierując według kryterium językowego.

 

Międzynarodowa kampania

 

Google nie przetłumaczy Twojej reklamy na inne języki. By dotrzeć do międzynarodowego grona użytkowników, należy sformułować tekst reklamy we wszystkich językach, których użytkownicy są naszą grupą docelową. Co logiczne, trzeba następnie kierować reklamę na grupę, która mówi tym samym językiem, w jakim napisano reklamę – na przykład reklama w języku angielskim powinna być kierowana na użytkowników języka angielskiego, i tak dalej. Program Google AdWords umożliwia strategię międzynarodowego kierowania kampanii, czyli adresowanie kampanii na więcej, niż jeden język. Dobrym sposobem na zorganizowanie takiej kampanii w sposób efektywny jest:

– klasyfikowanie i nazywanie kampanii według krajów (np. Wielka Brytania), – klasyfikowanie i nazywanie grup reklam według produktów (np. odzież i herbata).

W następnym etapie należy dobrać słowa kluczowe i tekst reklamy do grupy docelowej. By mieć pewność, że reklama wyświetli się w języku odpowiadających jej słów kluczowych, należy sprawdzić, czy słowa kluczowe i tekst reklamy są napisane w jednym języku.

Dzięki tej strategii, użytkownikowi wprowadzającemu francuskie słowa kluczowe wyświetli się reklama w języku francuskim.

 

Na co zwracać uwagę?

 

AdWords pozwala na formułowanie tekstu linku sponsorowanego także w językach wymagających niestandardowych znaków, używanych na przykład w alfabetach języków wschodnioeuropejskich i azjatyckich. Wszystkie takie litery (np. niemieckie „umlauty”) zapisywane będą za pomocą znaków dwubajtowych: jedna litera – dwa bajty. Ponieważ znaki dwubajtowe zajmują dwa razy więcej miejsca niż jednobajtowe, przy pisaniu tekstu linku sponsorowanego w takich językach należy przestrzegać pewnych zasad:

– zwrócić uwagę na limit znaków: wiersz tytułu w języku angielskim może mieć długość co najwyżej 25 znaków. Dla tego samego wiersza tytułu w języku dwubajtowym limit wynosi 12 znaków. Drugi i trzeci wiersz tekstu reklamy w języku angielskim mogą mieć długość 35 znaków każdy, a w przypadku znaków dwubajtowych tylko 17; – jako symboli (np. znaków przestankowych lub symboli walut) należy używać znaków jednobajtowych; – jako znaków alfanumerycznych należy używać znaków jednobajtowych.

Nieprzestrzeganie tych reguł spowoduje wyświetlenie komunikatu o błędzie. By tego uniknąć, należy po prostu być pilnym uczniem Szkółki AdWords:-) lub zwrócić się o pomoc do certyfikowanych specjalistów kampanii Google Ads, jakich zatrudnia firma Sunrise System.

Kierowanie linku sponsorowanego według języków wiąże się ściśle z tematem kierowania według kryterium geograficznego. W poprzedniej lekcji znajdziecie informacje, jak zarządzać linkami ze względu na kraje i terytoria.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:40 min 28.04.2008 Niestety, wśród wielu internautów wciąż krąży przekonanie, że w sieci panuje pełna swoboda działań. Pojawia się kopiowanie tekstów, bezprawne wykorzystanie cudzych grafik... Często mamy też do czynienia z wykorzystywaniem naszego znaku towarowego przez inne firmy. Są to praktyki wysoce nieetyczne, a także niezgodne z prawem, dlatego w przypadku ich wykrycia należy jak najszybciej podjąć odpowiednie kroki. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:20 min 26.02.2009 Po to właśnie jesteśmy - aby nie tylko działać, ale także rzeczowo informować o kwestiach związanych ze skutecznym promowaniem firmy w Sieci. Nie bez powodu jesteśmy przecież ekspertami. Zachęcamy do przeczytania pierwszej części naszego cyklu, w której wskazujemy odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące kampanii AdWords oraz linków reklamowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 01:40 min 10.03.2008 Każdy użytkownik Internetu ma z nimi do czynienia. Jednak nie każdy zwraca uwagę na to, że niektóre z wyników wyszukiwania Google to tzw. linki sponsorowane. Można je znaleźć na samej górze nad wynikami naturalnymi bądź też po prawej stronie. O co dokładnie chodzi z tą formą reklamy w sieci? Jak zbudować link sponsorowany? Chętnie podzielimy się z Wami swoją wiedzą. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700