Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:40 min Ikona 07.04.2008

Strategia międzynarodowa – kierowanie linków sponsorowanych według kryterium językowego

Link sponsorowany posiada największą zaletę dobrej promocji w Internecie – można trafić do każdego internauty na całym świecie. A że większość z nich nie mówi po polsku, linki tworzy się kierując według kryterium językowego.

Google nie przetłumaczy Twojej reklamy na inne języki. By dotrzeć do międzynarodowego grona użytkowników, należy sformułować tekst reklamy we wszystkich językach, których użytkownicy są naszą grupą docelową. Co logiczne, trzeba następnie kierować reklamę na grupę, która mówi tym samym językiem, w jakim napisano reklamę – na przykład reklama w języku angielskim powinna być kierowana na użytkowników języka angielskiego, i tak dalej.
Program Google AdWords umożliwia strategię międzynarodowego kierowania kampanii, czyli adresowanie kampanii na więcej, niż jeden język. Dobrym sposobem na zorganizowanie takiej kampanii w sposób efektywny jest:

– klasyfikowanie i nazywanie kampanii według krajów (np. Wielka Brytania),
– klasyfikowanie i nazywanie grup reklam według produktów (np. odzież i herbata).

W następnym etapie należy dobrać słowa kluczowe i tekst reklamy do grupy docelowej. By mieć pewność, że reklama wyświetli się w języku odpowiadających jej słów kluczowych, należy sprawdzić, czy słowa kluczowe i tekst reklamy są napisane w jednym języku.

Dzięki tej strategii, użytkownikowi wprowadzającemu francuskie słowa kluczowe wyświetli się reklama w języku francuskim.

AdWords pozwala na formułowanie tekstu linku sponsorowanego także w językach wymagających niestandardowych znaków, używanych na przykład w alfabetach języków wschodnioeuropejskich i azjatyckich. Wszystkie takie litery (np. niemieckie „umlauty”) zapisywane będą za pomocą znaków dwubajtowych: jedna litera – dwa bajty. Ponieważ znaki dwubajtowe zajmują dwa razy więcej miejsca niż jednobajtowe, przy pisaniu tekstu linku sponsorowanego w takich językach należy przestrzegać pewnych zasad:

– zwrócić uwagę na limit znaków: wiersz tytułu w języku angielskim może mieć długość co najwyżej 25 znaków. Dla tego samego wiersza tytułu w języku dwubajtowym limit wynosi 12 znaków. Drugi i trzeci wiersz tekstu reklamy w języku angielskim mogą mieć długość 35 znaków każdy, a w przypadku znaków dwubajtowych tylko 17;
– jako symboli (np. znaków przestankowych lub symboli walut) należy używać znaków jednobajtowych;
– jako znaków alfanumerycznych należy używać znaków jednobajtowych.

Nieprzestrzeganie tych reguł spowoduje wyświetlenie komunikatu o błędzie. By tego uniknąć, należy po prostu być pilnym uczniem Szkółki AdWords:-) lub zwrócić się o pomoc do certyfikowanych specjalistów Google AdWords, jakich zatrudnia firma Sunrise System.

Kierowanie linku sponsorowanego według języków wiąże się ściśle z tematem kierowania według kryterium geograficznego. W poprzedniej lekcji znajdziecie informacje, jak zarządzać linkami ze względu na kraje i terytoria.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55