Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:25 min Ikona 16.03.2015

Zmiana polityki Google dotycząca wyszukiwania na urządzeniach mobilnych

[fot. Bartosz Rybacki]

 

21 kwietnia 2015 roku, jak podało Google, nastąpi zmiana w algorytmie ustalającym wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce, która będzie dotyczyć mobilnych wersji serwisów internetowych.

Jeśli można wprost wierzyć słowom Google, to strony, które nie posiadają mobilnych wersji swoich serwisów, stracą swoje dotychczasowe pozycje na rzecz stron, które takie wersje posiadają. Zmiana odbija się szerokim echem w środowisku pozycjonowania i wzbudza wiele domysłów i obaw.

 

Przybliżona skala zmian

 

Analizując sytuację na szybko, można mniej więcej określić skalę zmian, jakie mogą nastąpić 21 kwietnia.

Udział urządzeń mobilnych w ruchu w Polsce za obecny kwartał wynosi ok.13,54%, a ruch z PC 86,46% (źródło: Gemius). Co za tym idzie, jeśli strona nie posiada wersji mobilnej,  szacunkowo może stracić około 13 procent ruchu generowanego z urządzeń mobilnych. Sytuacja ta jest oczywiście zależna od branży, w jakiej działa dana firma i te wartości mogą być większe bądź mniejsze.

Aby sprawdzić, czy nasza strona w chwili obecnej jest dostosowana do urządzeń mobilnych, możemy skorzystać z bezpłatnego narzędzia, które Google udostępnia na stronie Google .

Za jego pomocą dowiemy się, jak nasza witryna wygląda na urządzeniach przenośnych oraz czy spełnia wymagania Google, dzięki którym po 21 kwietnia nie spadnie w wynikach wyszukiwania.

Właściciele witryn powinni uwzględniać w swoich działaniach marketingowych w Internecie, obejmujących również pozycjonowanie, również użytkowników mobilnych, gdyż jest to rynek, który z roku na rok rośnie coraz szybciej.

Warto poświęcić kilka minut na przeanalizowanie swojej strony internetowej pod kątem poprawności wyświetlania na urządzeniach mobilnych i w sytuacji, gdy nasza witryna nie spełnia wymagań Google – dostosować ją we własnym zakresie, lub też korzystając z pomocy odpowiednich firm świadczących takie usługi.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55