Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
21 kwietnia 2015 roku, jak podało Google, nastąpi zmiana w algorytmie ustalającym wyniki wyszukiwania w wyszukiwarce, która będzie dotyczyć mobilnych wersji serwisów internetowych.
Jeśli można wprost wierzyć słowom Google, to strony, które nie posiadają mobilnych wersji swoich serwisów, stracą swoje dotychczasowe pozycje na rzecz stron, które takie wersje posiadają. Zmiana odbija się szerokim echem w środowisku pozycjonowania i wzbudza wiele domysłów i obaw.
Analizując sytuację na szybko, można mniej więcej określić skalę zmian, jakie mogą nastąpić 21 kwietnia.
Udział urządzeń mobilnych w ruchu w Polsce za obecny kwartał wynosi ok.13,54%, a ruch z PC 86,46% (źródło: Gemius). Co za tym idzie, jeśli strona nie posiada wersji mobilnej, szacunkowo może stracić około 13 procent ruchu generowanego z urządzeń mobilnych. Sytuacja ta jest oczywiście zależna od branży, w jakiej działa dana firma i te wartości mogą być większe bądź mniejsze.
Aby sprawdzić, czy nasza strona w chwili obecnej jest dostosowana do urządzeń mobilnych, możemy skorzystać z bezpłatnego narzędzia, które Google udostępnia na stronie Google .
Za jego pomocą dowiemy się, jak nasza witryna wygląda na urządzeniach przenośnych oraz czy spełnia wymagania Google, dzięki którym po 21 kwietnia nie spadnie w wynikach wyszukiwania.
Właściciele witryn powinni uwzględniać w swoich działaniach marketingowych w Internecie, obejmujących również pozycjonowanie, również użytkowników mobilnych, gdyż jest to rynek, który z roku na rok rośnie coraz szybciej.
Warto poświęcić kilka minut na przeanalizowanie swojej strony internetowej pod kątem poprawności wyświetlania na urządzeniach mobilnych i w sytuacji, gdy nasza witryna nie spełnia wymagań Google – dostosować ją we własnym zakresie, lub też korzystając z pomocy odpowiednich firm świadczących takie usługi.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: