Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 23.03.2015

Biała plama w europejskim Street View

Stosunkowo niedawno, bo dopiero w kwietniu 2013 roku samochody Google sfotografowały większość obszaru Polski. Kto z nas nie przywykł jednak do tego małego, żółtego ludzika, dzięki któremu możemy przenieść się w niemalże dowolne miejsce Europy, a nawet świata? Dzięki funkcji Street View wiele osób planuje swoje wyjazdy, a także bez problemu trafia w nowe miejsca, których odnalezienie jeszcze kilka lat temu oznaczałoby dokładne studiowanie planu miasta, a niekiedy, nawet z mapą, obejście całej najbliższej okolicy.

Skoro samochody giganta z Mountain View zjechały już wzdłuż i wszerz Polskę, można byłoby pomyśleć, że nie ma już miejsc w Europie, a przynajmniej w jej zachodniej części, które nie byłyby dokładnie sfotografowane. Nic bardziej mylnego! W usłudze Google Street View na próżno bowiem szukać zdjęć austriackich oraz wielu niemieckich ulic. I wcale nie chodzi tu o wsie i małe miasteczka, tylko o całą Austrię i większą część Niemiec.

Źródło: Mapy Google

Ochrona prywatności Brak możliwości podróżowania za pomocą Street View po wszystkich niemieckich i austriackich Bundeslandach jest wynikiem polityki prywatności prowadzonej przez oba kraje. Państwa te wysoko cenią sobie prywatność swoich mieszkańców, dlatego też przedstawiły Google Inc. pewne postulaty, do których firma miała zobowiązać się przy wprowadzaniu zdjęć do Street View.

Austria W przypadku Austrii wymagania postawione przez rząd były jednak według przedstawicieli Google za ostre, przez co mimo wykonanych już wcześniej zdjęć w 2011 roku wycofano się z przedsięwzięcia. Austriacka komisja ds. ochrony prywatności zażądała m.in. zamazania nie tylko twarzy, lecz całych postaci w miejscach takich jak kościoły, szpitale, czy też schroniska dla kobiet. W 100% niedostępne dla użytkowników usługi miałyby być również wnętrza domów i mieszkań widoczne np. przez ich okna, a także ogródki znajdujące się przed oraz podwórka za prywatnymi budynkami. Chcąc zwiedzić Austrię przy pomocy Map Google pozostaje nam teraz jedynie tzw. „Specjalna kolekcja”, w której możemy obejrzeć Gerhard-Hanappi-Stadion, ośrodki narciarskie w Sölden i Ischgl, a także tor wyścigowy Red Bull Ring w Steiermark.

Niemcy U naszych zachodnich sąsiadów aplikacja Street View wywołała nie małą burzę wśród samych obywateli, przy czym niewątpliwie ogromne znaczenie miały w tym przypadku także przepisy dot. ochrony danych osobowych obowiązujące w Niemczech, do których przestrzegania zobowiązał się gigant z Mountain View. Realizacja projektu na terenie Niemiec okazała się więc możliwa dopiero po wprowadzeniu procedury „opt-out”, która pozwala Niemcom zwracać się do Google z żądaniem zamazania ich domu lub całej posesji. W tym celu Google przygotowało specjalny formularz, który umożliwia wysyłanie zgłoszeń online. Do końca 2010 roku, przy czym pierwsze samochody Google wyruszyły na niemieckie ulice jakieś dwa lata wcześniej, skorzystało z tej opcji ponad 250 tys. mieszkańców Niemiec.

Google w sądzie przez Street View? Interesującym jest również fakt, że Google miało problemy przy wprowadzaniu usługi także w Szwajcarii, której to rząd pozwał właściciela aplikacji Street View do sądu z powodu niedostatecznego zamazania twarzy i rejestracji samochodowych, co z pewnością stanowiło, przynajmniej w Europie, pierwszy tego typu przypadek. Sprawę zakończył jednak wyrok wydany dopiero po apelacji wniesionej przez Google. Sąd Federalny orzekł wtedy, że firma jest zobowiązania do ocenzurowania 99% tablic rejestracyjnych i twarzy widniejących na zdjęciach, jednak nie musi rozmazywać całych postaci przed takimi instytucjami jak kościoły, czy więzienia. Poza tym prywatne podwórza i ogródki mogą być cenzurowane tylko na wniosek właściciela, jeśli oczywiście zostały sfotografowane z odległości mniejszej niż 2m. Dzięki temu orzeczeniu Sądu wirtualny spacer po Szwajcarii możliwy jest na naprawdę dużym obszarze konfederacji.

Źródła:

www.t-online.de

de.wikipedia.org

googlepolicyeurope.blogspot.com

www.nzz.ch

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:05 min 09.01.2014 Ogromny postęp technologiczny, jaki dokonał się w ostatnich dwóch dekadach, znacząco wpływa na przekształcenia społeczne. Dynamiczne zmiany, zachodzące w przemyśle informatycznym, przyczyniają się do transformacji gospodarki, a także modyfikują nasze własne życie. Z drugiej strony aktywność ludzi w Sieci stanowi doskonały marker, pozwalający na bieżący monitoring tego co aktualnie pociąga potencjalnych konsumentów.  Jesteśmy świadkami narodzin nowego społeczeństwa internetowego. Jaki wpływ na reklamę mają działania przeciętnego Internauty? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:00 min 17.09.2018 W internecie jak w życiu – pierwsze wrażenie ma duży wpływ na nasz odbiór i podejmowane potem decyzje. Warto więc zwrócić uwagę na wygląd strony głównej, a także zamieszczone na niej teksty. Proponujemy Ci dziś kilka rad, jak stworzyć atrakcyjny i przyciągający tekst na stronę główną, który zachęci użytkownika do dalszego pobytu na witrynie oraz skorzystania z Twoich usług! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 20.02.2015 Nie ulega wątpliwości, że Oscary nie są dziś wyłącznie rozdaniem najbardziej prestiżowych nagród filmowych na świecie. To potężna machina marketingowa, która kręci się przez cały rok, jednak swoje apogeum ma na przełomie mijającego i bieżącego roku. W ostatnich latach Oscary stały się również jednym z wiodących tematów w Internecie. Co to oznacza dla specjalistów od marketingu online? Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700