Ikona 00:00 min Ikona Sunrise System 23.03.2015

Stosunkowo niedawno, bo dopiero w kwietniu 2013 roku samochody Google sfotografowały większość obszaru Polski. Kto z nas nie przywykł jednak do tego małego, żółtego ludzika, dzięki któremu możemy przenieść się w niemalże dowolne miejsce Europy, a nawet świata? Dzięki funkcji Street View wiele osób planuje swoje wyjazdy, a także bez problemu trafia w nowe miejsca, których odnalezienie jeszcze kilka lat temu oznaczałoby dokładne studiowanie planu miasta, a niekiedy, nawet z mapą, obejście całej najbliższej okolicy.

Skoro samochody giganta z Mountain View zjechały już wzdłuż i wszerz Polskę, można byłoby pomyśleć, że nie ma już miejsc w Europie, a przynajmniej w jej zachodniej części, które nie byłyby dokładnie sfotografowane. Nic bardziej mylnego! W usłudze Google Street View na próżno bowiem szukać zdjęć austriackich oraz wielu niemieckich ulic. I wcale nie chodzi tu o wsie i małe miasteczka, tylko o całą Austrię i większą część Niemiec.

Ochrona prywatności

Brak możliwości podróżowania za pomocą Street View po wszystkich niemieckich i austriackich Bundeslandach jest wynikiem polityki prywatności prowadzonej przez oba kraje. Państwa te wysoko cenią sobie prywatność swoich mieszkańców, dlatego też przedstawiły Google Inc. pewne postulaty, do których firma miała zobowiązać się przy wprowadzaniu zdjęć do Street View.

Przypadek Austria

W przypadku Austrii wymagania postawione przez rząd były jednak według przedstawicieli Google za ostre, przez co mimo wykonanych już wcześniej zdjęć w 2011 roku wycofano się z przedsięwzięcia. Austriacka komisja ds. ochrony prywatności zażądała m.in. zamazania nie tylko twarzy, lecz całych postaci w miejscach takich jak kościoły, szpitale, czy też schroniska dla kobiet. W 100% niedostępne dla użytkowników usługi miałyby być również wnętrza domów i mieszkań widoczne np. przez ich okna, a także ogródki znajdujące się przed oraz podwórka za prywatnymi budynkami. Chcąc zwiedzić Austrię przy pomocy Map Google pozostaje nam teraz jedynie tzw. „Specjalna kolekcja”, w której możemy obejrzeć Gerhard-Hanappi-Stadion, ośrodki narciarskie w Sölden i Ischgl, a także tor wyścigowy Red Bull Ring w Steiermark.

Przypadek Niemcy

U naszych zachodnich sąsiadów aplikacja Street View wywołała nie małą burzę wśród samych obywateli, przy czym niewątpliwie ogromne znaczenie miały w tym przypadku także przepisy dot. ochrony danych osobowych obowiązujące w Niemczech, do których przestrzegania zobowiązał się gigant z Mountain View. Realizacja projektu na terenie Niemiec okazała się więc możliwa dopiero po wprowadzeniu procedury „opt-out”, która pozwala Niemcom zwracać się do Google z żądaniem zamazania ich domu lub całej posesji. W tym celu Google przygotowało specjalny formularz, który umożliwia wysyłanie zgłoszeń online. Do końca 2010 roku, przy czym pierwsze samochody Google wyruszyły na niemieckie ulice jakieś dwa lata wcześniej, skorzystało z tej opcji ponad 250 tys. mieszkańców Niemiec. Takie elementy maja rzeczywisty wpływ na nasze pozycjonowanie stron.

Google w sądzie przez Street View?

Interesującym jest również fakt, że Google miało problemy przy wprowadzaniu usługi także w Szwajcarii, której to rząd pozwał właściciela aplikacji Street View do sądu z powodu niedostatecznego zamazania twarzy i rejestracji samochodowych, co z pewnością stanowiło, przynajmniej w Europie, pierwszy tego typu przypadek. Sprawę zakończył jednak wyrok wydany dopiero po apelacji wniesionej przez Google. Sąd Federalny orzekł wtedy, że firma jest zobowiązania do ocenzurowania 99% tablic rejestracyjnych i twarzy widniejących na zdjęciach, jednak nie musi rozmazywać całych postaci przed takimi instytucjami jak kościoły, czy więzienia. Poza tym prywatne podwórza i ogródki mogą być cenzurowane tylko na wniosek właściciela, jeśli oczywiście zostały sfotografowane z odległości mniejszej niż 2m. Dzięki temu orzeczeniu Sądu wirtualny spacer po Szwajcarii możliwy jest na naprawdę dużym obszarze konfederacji.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 24.03.2015 Pamiętacie nasz zeszłoroczny artykuł o Google Science Fair 2014? Pytania zadawane w zeszłym roku to między innymi: „Jeśli mógłbyś coś zmienić, co by to było?”, „Komu byś pomógł?” „Co mógłbyś zrobić lepiej?” natomiast w tej edycji widnieje tylko jedno pytanie: „Czego dokonasz?”. Ruszyła kolejna edycja globalnego konkursu dającego szansę młodym na polepszenie warunków panujących na świecie – Google Science Fair 2015. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 07.04.2015 Przez długi czas Facebook wydawał się być daleki do inwestycji w rozwiązania e-commerce.  Od momentu nabycia sturtupa Stripe – umożliwiającego, zakup produktów bezpośrednio z poziomu postu ta polityka zaczęła ulegać zmianie. Kolejnym „nabytkiem” Facebooka jest wyszukiwarka zakupowa TheFind.  Co portal zyska dzięki niej i jakie wprowadzi rozwiązania? Zapewnie niebawem się o tym przekonamy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 23.02.2015 „Ty zmieniasz świat. My chcemy Ci pomóc” - to pierwsze słowa, które możemy przeczytać na stronie Google dla Organizacji Non-profit. Nie od dzisiaj wiadomo, że Google inwestuje w lepsze jutro. Ale patrząc w przyszłość, nie można zapomnieć o teraźniejszości. Na świecie istnieje wiele organizacji non-profit, które wkładają swoją pracę, środki i, co najważniejsze – serce, w pomoc innym. Google zdecydowało się pomóc zatem tym, którzy sami codziennie niosą pomoc... Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.6 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700