Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:20 min Ikona 09.02.2016

Panda częścią głównego algorytmu Google. I co dalej?

Mniej więcej w połowie stycznia 2016 roku świat pozycjonowania obiegła wiadomość, że algorytm Panda został scalony z głównym algorytmem wyszukiwarki Google. Część obserwatorów biła na alarm, część zachowała niezmącony spokój, a część stwierdziła: „a nie mówiliśmy!?”. Lecz chyba największa część zastanawiała się co to tak właściwie oznacza, z czym to się wiąże i jaki będzie to miało wpływ na pozycjonowanie i wyniki wyszukiwania.

 

Nie oznacza to, że Panda jest aktualizowana w czasie rzeczywistym. Być może, choć to też tylko przypuszczenie Johna Muellera z Google, element ten będzie aktualizowany trochę częściej i trochę szybciej.

 

Czy to dobra wiadomość? Optymalnym rozwiązaniem byłaby aktualizacja w czasie rzeczywistym. Wtedy niedługo po przeindeksowaniu, strona wskoczyłaby na należne jej miejsce wśród wyników wysokiej jakości. Równolegle strony niskiej jakości szybko spadałyby na niskie pozycje poza top 10.

 

Być może oznacza to, że nie będziemy już więcej informowani o aktualizacjach Pandy. I choć przez pierwsze weekendy roku Google informowało webmasterów, czy dane odświeżenie to również Panda, można się domyślać, że w przyszłości takie informacje nie będą pozycjonerom przekazywane.

 

Jest to związane również z tym, że Google coraz trudniej jest stwierdzić, który algorytm lub która zmiana spowodowała poruszenie w świecie pozycjonowania. Specjaliści wyszukiwarki nieustannie wprowadzają zmiany, przeprowadzają testy, eksperymentują z wynikami wyszukiwania. Takich zmian mogą być tysiące w ciągu roku. Ponadto niektóre algorytmy mogą być odświeżane/aktualizowane codziennie, inne co tydzień, inne co miesiąc, a inne jeszcze rzadziej. Niektóre w ogóle przestają być aktualizowane. W rezultacie określenie co dokładnie zaobserwowali webmasterzy i specjaliści SEO może być naprawdę trudne.

 

Czy to dobra wiadomość? I tak i nie. Oczywiście specjalistom SEO łatwiej jest diagnozować problemy strony, kiedy Google potwierdza aktualizacje. Np. jeśli strona spadła w wynikach, a zaktualizowana została Panda, to warto spojrzeć na jakość treści. Natomiast dla doświadczonych profesjonalistów ocena strony pod kątem pozycjonowania nie stanowi problemu również bez informacji zwrotnej od Google. Jest to jeszcze łatwiejsze, jeśli ma się dostęp do dużej ilości witryn, które można przeanalizować pod kątem contentu, linków przychodzących i innych elementów po odświeżeniu lub aktualizacji Google.

 

Oznacza to, że Panda jest już tak zaawansowana i działa tak dobrze, że można ją aktualizować bez obaw o efekty jej działania.

 

Czy to dobra wiadomość? Jeśli rzeczywiście algorytm działa tak dobrze, to zdecydowanie tak – zarówno dla pozycjonowania jak i samych użytkowników. Wyszukiwarka jest już tak dobra w rozpoznawaniu stron wysokiej jakości, że tym gorszym, z pewnymi niedociągnięciami, będzie trudniej przebić się na wysokie pozycje.

 

Podsumowując – czy powinniśmy się przejmować?

 

Google od lat powtarza jak mantrę, że zamiast skupiać się na aktualizacjach, odświeżeniach i zmianach w algorytmach wyszukiwarki należy tworzyć strony dla użytkowników. Kolejne aktualizacje nie powinny więc mieć wpływu na naszą pracę nad rozbudową strony i dostosowywaniem jej do potrzeb naszych odbiorców.

 

Naturalnie, wyszukiwarka Google nie jest (jeszcze?) narzędziem doskonałym. Stąd specjaliści SEO nie przestaną śledzić nowości Google i zawsze będą starali się zrozumieć, w którym obecnie kierunku zmierza wyszukiwarka – i jak zmiany na stronie wpływają na jej pozycje w rankingu wyników wyszukiwania.

 

Zawsze, bez względu na zmiany w Google, najpewniejszą taktyką w perspektywie długofalowej jest tworzenie użytecznych, przyjaznych dla użytkowników stron, z ciekawymi treściami i naturalnym zapleczem linkowym.

 

Skupmy się w pozycjonowaniu na naszym użytkowniku, a żadne „wichury” w Google nie będą nam straszne!

 

 

Źródła:

The SEM Post: Google Panda is Now Part of the Core Ranking Algo; Understanding Google Panda: Definitive Algo Guide for SEOs; Google Panda is a Core Ranking Signal, It’s Not Real Time

Search Engine Roundtable: Google’s John Mueller: I Suspect Panda Updates Will Be More Regular & Faster; Google: Why It Is So Hard To Confirm All Algorithm Updates

Search Engine Land: SEOs Confused, Puzzled After Google’s Mystery Update; Google Explains What It Means To Be Part Of The “Core” Algorithm

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na czym polega performance marketing? Ikona 4:20 min 15.06.2023 Świetne efekty kampanii w krótkim czasie, a do tego bez dużego obciążenia firmowego budżetu. Wydaje się niemożliwe? A jednak! Performance marketing to mnogość form, kanałów, celów i sposobów rozliczeń, a łączy je przede wszystkim duże prawdopodobieństwo zwrotu z inwestycji oraz płatność za efekt. Brzmi ciekawie, prawda? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 01:55 min 17.12.2009 Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to nic innego jak dążenie do wzajemnej integracji pracowników na każdym szczeblu firmy. W kwestii zarządzania firmą wyróżnić możemy cztery obszary odpowiedzialności społecznej - miejsce pracy, rynek, społeczeństwo oraz środowisko naturalne. I to właśnie na tym ostatnim aspekcie skupia się najnowsza inicjatywa Google. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:00 min 29.12.2008 Prognozy są takie jak zwykle: jedne z nich brzmią optymistycznie, inne nie pozwalają ze spokojem patrzeć w przyszłość. W kwestii reklamy można przewidzieć jednak sporo dobrego, a to za sprawą rosnącej wartości rynku reklamy internetowej. Analitycy wolą być jednak ostrożni i dmuchają na zimne tak, aby bezpieczne i z rozmysłem wejść w nadchodzący rok. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700