Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:00 min Ikona 21.07.2015

Zdjęcia sponsorowane na Instagramie

Odkąd Mark Zuckeberg rozpoczął proces monetyzacji Facebook’a, wchodząc na portal od razu dostrzegamy dużą ilość reklam. Przyjmują one różnorodną formę: banerów, linków sponsorowanych, klipów video. Dodatkowo nasi znajomi mogą wrzucać własne reklamy, choćby miejsc oznaczając hotel w jakim przebywają, czy udostępniając status o udanej wizycie w kinie. Na tego rodzaju publikacje firmy nie mają jednak wpływu.

Dotychczas osoby odpowiedzialne za marketing na Instagramie nie powtórzyły schematu strony matki (foto-serwis od 2012 roku należy do Facebook’a). Choć od lat mówi się o włączeniu w treści portalu reklam, formy które zostały dopuszczone nie są nachalne. Te które się pojawiły (dotychczas głównie w Stanach Zjednoczonych) są dobrze oznaczone i nie „udają”, że reklamą nie są.

 

Wymogi wobec materiałów sponsorowanych

 

Mowa tutaj o materiałach sponsorowanych zamieszczanych przez firmy takie jak Levis, Michael Kors, PayPal. Instagram stawia konkretne wymogi co do formy promocji na swoim portalu. Reklama musi być kreatywna i angażująca, grafika powinna być merytorycznie związana z produktem. Zdjęcia mają pochodzić od marki – nie może ona korzystać z już umieszczonych fotek użytkowników. Póki co pełnię władzy za formy marketingu jakie pojawiają się na portalu sprawuje Emily White, weteranka Facebooka. W wywiadach podkreśla, że planem Instagrama jest zarabianie pieniędzy na reklamach w długoterminowej perspektywie, nie ma jednak presji by walczyć o dochody już dziś. Dlatego portal przebiera w różnych możliwościach, by móc wybrać tę, która pozwoli zachować tzw. cool factor.

Źródło: prodo.com

Tak samo jak w przypadku Facebooka, zdjęcia sponsorowane będą przewijać się między treściami użytkowników. Te, które pojawiają się na komórce danej osoby, będą wybierane na podstawie udostępnianych przez instagramowiczów treści i „lajkowanych” przez nich zdjęć, a także danych zebranych przez stronę matkę (o ile użytkownik zarejestrował się na Instagramie za pośrednictwem Facebook’a).

W Polsce proces monetyzacji portalu jeszcze się nie rozpoczął. Znawcy social mediów już przewidują zniechęcenie, z jakim może się to spotkać – tak samo jak mówili o tym zagraniczni badacze. Kiepskiej jakości reklamy rzeczywiście mogą odstraszyć użytkowników, którzy zaczną szukać innego miejsca na udostępnianie zdjęć. Miejmy nadzieję, że osoby zarządzające serwisem w naszym kraju nie zapomną o zasadach ustalonych przez Emily White.

Instagram dopiero rozpoczyna swoją przygodę z marketingiem sponsorowanym. Portale społecznościowe rozwijają się jednak bardzo szybko. Nic więc dziwnego, że poszukiwane są nowe formy wykorzystywania ich potencjału. Jedną z nich jest aplikacja Like2Buy, o której będzie kolejny artykuł.

Źródła: wsj.com, press.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:20 min 28.04.2010 Istnieje wiele "sztuczek" i pytań technicznych, które mają większy lub mniejszy wpływ na pozycjonowanie. Jednym z pytań, które często zadają sobie nie tylko specjaliści SEO, ale również zwykli webmasterzy, jest to o obecność slasha na końcu adresu URL. Czy ma to znaczenie dla pozycjonowania? Jak ustawić stronę, żeby roboty Google nie miały problemu z indeksowaniem? Jak uniknąć zjawiska duplicate content? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Poszukiwany, poszukiwana….Social Media Manager Ikona 01:20 min 25.03.2013 Czy nowoczesne media tworzą zawody? Oczywiście! Coraz większym zainteresowaniem cieszą się osoby, posiadające doświadczenie na płaszczyźnie mediów społecznościowych. Stosunkowo młody zawód – Social Media Manager – na stałe zagościł w gospodarce. Niemieckie przedsiębiorstwa zatrudniają coraz więcej specjalistów, którzy odpowiedzialni są za wykorzystywanie i integrację działań w obszarze mediów społecznościowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dobre słowo Ikona 01:10 min 04.11.2008 Język jest żywym organizmem - ewoluuje w coraz wymyślne formy lub ulega uproszczeniu. Z tym drugim zjawiskiem mamy do czynienia my, korzystający na co dzień z Sieci. Język Internetu zostaje zniekształcony przez formę komunikatu, jaki stosujemy do tego, aby się porozumieć: naszpikowaną obrazkami i skrótami myślowymi. Pamiętajmy jednak, że nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700