Ikona 02:00 min Ikona Sunrise System 21.07.2015

Zdjęcia sponsorowane na Instagramie

Odkąd Mark Zuckeberg rozpoczął proces monetyzacji Facebook’a, wchodząc na portal od razu dostrzegamy dużą ilość reklam. Przyjmują one różnorodną formę: banerów, linków sponsorowanych, klipów video. Dodatkowo nasi znajomi mogą wrzucać własne reklamy, choćby miejsc oznaczając hotel w jakim przebywają, czy udostępniając status o udanej wizycie w kinie. Na tego rodzaju publikacje firmy nie mają jednak wpływu.

Dotychczas osoby odpowiedzialne za marketing na Instagramie nie powtórzyły schematu strony matki (foto-serwis od 2012 roku należy do Facebook’a). Choć od lat mówi się o włączeniu w treści portalu reklam, formy które zostały dopuszczone nie są nachalne. Te które się pojawiły (dotychczas głównie w Stanach Zjednoczonych) są dobrze oznaczone i nie „udają”, że reklamą nie są.

 

Wymogi wobec materiałów sponsorowanych

 

Mowa tutaj o materiałach sponsorowanych zamieszczanych przez firmy takie jak Levis, Michael Kors, PayPal. Instagram stawia konkretne wymogi co do formy promocji na swoim portalu. Reklama musi być kreatywna i angażująca, grafika powinna być merytorycznie związana z produktem. Zdjęcia mają pochodzić od marki – nie może ona korzystać z już umieszczonych fotek użytkowników. Póki co pełnię władzy za formy marketingu jakie pojawiają się na portalu sprawuje Emily White, weteranka Facebooka. W wywiadach podkreśla, że planem Instagrama jest zarabianie pieniędzy na reklamach w długoterminowej perspektywie, nie ma jednak presji by walczyć o dochody już dziś. Dlatego portal przebiera w różnych możliwościach, by móc wybrać tę, która pozwoli zachować tzw. cool factor.

 

Tak samo jak w przypadku Facebooka, zdjęcia sponsorowane będą przewijać się między treściami użytkowników. Te, które pojawiają się na komórce danej osoby, będą wybierane na podstawie udostępnianych przez instagramowiczów treści i „lajkowanych” przez nich zdjęć, a także danych zebranych przez stronę matkę (o ile użytkownik zarejestrował się na Instagramie za pośrednictwem Facebook’a).

W Polsce proces monetyzacji portalu jeszcze się nie rozpoczął. Znawcy social mediów już przewidują zniechęcenie, z jakim może się to spotkać – tak samo jak mówili o tym zagraniczni badacze. Kiepskiej jakości reklamy rzeczywiście mogą odstraszyć użytkowników, którzy zaczną szukać innego miejsca na udostępnianie zdjęć. Miejmy nadzieję, że osoby zarządzające serwisem w naszym kraju nie zapomną o zasadach ustalonych przez Emily White.

Instagram dopiero rozpoczyna swoją przygodę z marketingiem sponsorowanym. Portale społecznościowe rozwijają się jednak bardzo szybko. Nic więc dziwnego, że poszukiwane są nowe formy wykorzystywania ich potencjału. Jedną z nich jest aplikacja Like2Buy, o której będzie kolejny artykuł.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na początku było #zdjęcie, a później #reklama Ikona 03:50 min 18.09.2015 Znane marki mogą od niedawna korzystać z nowej opcji sprzedawania produktów na Instagramie. Do tej pory „lajkowanie” umieszczanych przez nie zdjęć nie miało przełożenia na wskaźniki sprzedaży. Dzięki narzędziom Like-2-Buy oraz LikeAndBuy.It marki takie jak Nike, Sephora czy Nordstom cieszą się wymiernymi rezultatami z foto-reklamy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Upload snapa zwiększa sprzedaż? Ikona 01:40 min 15.10.2015 Oryginalne kampanie promocyjne stają się obowiązkowym wymogiem stawianym przez aplikacje mobilne przed reklamodawcami. Również zdjęcia i filmiki wrzucane przez marki na Snapchata muszą być kreatywnie zaprojektowane.Tak jak w przypadku Instagrama, reklamodawcy mają obowiązek tworzyć oryginalne kampanie promocyjne. Marki, które realizują swoje projekty na Snapchacie, publikując tzw. snapy, to między innymi Taco Bell, McDonald' Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Social commerce, czyli sprzedaż w mediach społecznościowych Ikona 02:50 min 03.07.2015 Rosnąca w siłę popularność mediów społecznościowych determinuje marketerów do działania. Media wykorzystujące w tak znacznym stopniu ruch, angażujące tak ogromną liczbę osób, nie powinny się marnować. W jaki sposób wykorzystać potencjał social media? Jak spożytkować ten kanał transmisji danych? Jak przełożyć popularność profilu na sprzedaż? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.6 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700