Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:40 min Ikona 15.10.2015

Upload snapa zwiększa sprzedaż?

Dotarcie do młodego odbiorcy standardowymi środkami reklamy nie jest łatwe. Nastolatki nie oglądają telewizji, a ich starsi zapracowani koledzy również coraz rzadziej oglądają spoty na srebrnym ekranie. W momencie gdy smartfony zaczęły być produktem „must have”, musiało się zmienić podejście do marketingu. Dlatego przedstawiciele mediów społecznościowych poszukują rozwiązań, które przykują uwagę młodzieży.

 

Chwilowe treści

 

Ciekawe rozwiązania zaproponował Snapchat, aplikacja używana na systemach Android i iOS. Jej użytkownikami są głównie osoby między 16, a 34 rokiem życia (ponad 80%). Treści przez nie wrzucane, standardowo widoczne są na telefonach znajomych od 1 do 10 sekund. Potem na trwale znikają z urządzeń (chyba, że zostanie użyta funkcja „zrzutu”, do której zresztą zachęcają marki korzystające ze Snapchata). Wszystkie publikowane zdjęcia mają za zadanie zaskoczyć, rozśmieszyć, przybliżyć codzienne życie tym, którzy śledzą profil. Taka sama zasada dotyczy zatem firm, które chciałyby zachęcić użytkowników do korzystania z ich usług lub produktów.

 

Narzędzie dla firm

 

Tak jak w przypadku Instagrama, reklamodawcy mają obowiązek tworzyć oryginalne kampanie promocyjne. Marki, które realizują swoje projekty na Snapchacie, publikując tzw. snapy, to między innymi Taco Bell, McDonald’s, Mountain Dew i Samsung. Aby zaistnieć wśród użytkowników aplikacji, robią ciekawe kadry, korzystają z nowych trendów (choćby tzw. selfie, czyli autoportrety), próbują zaangażować odbiorcę. Od kilku miesięcy mogą to robić również za pomocą narzędzia 3V (w angielskim: vertical video views), czyli publikowania krótkich filmików. Według twórcy pomysłu, nastolatki poświęcają na oglądanie reklam niewiele czasu i tylko tych krótkich, mających oryginalną treść i pojawiających się w… Internecie. Dodatkowym walorem narzędzia 3V, jest wyświetlanie nagranych filmików w pozycji pionowej co oznacza, że aby zapoznać się z treścią, użytkownik nie musi ciągle obracać smartfona.

Snapchat to zatem kolejna aplikacja, z której ogromnego potencjału mogą korzystać marketingowcy. Pytanie, na które tylko czas odpowie, to czy jego twórcy są w stanie na trwałe zachować wysoką jakość reklam jakie będą wstawiać firmy.

 

Źródła: snapchat, issaasadsnapchat

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 15.03.2016 Okazuje się, że dokonania naukowe mogą mieć ogromny wpływ na działania marketingowe. Nasz mózg, jakże tajemniczy, a jednocześnie strasznie leniwy jest badany przez osoby specjalizujące się w neuromarketingu. Efektem przeprowadzonych analiz są diametralne zmiany w sposobie reklamowania produktów i firm, kreowania pozytywnego wizerunku marki, a także tworzenia efektywniejszych, przyjaznych dla użytkwonika stron internetowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:20 min 14.05.2013 Jak sprawić żeby dostęp do Facebooka był jeszcze szybszy? Co zrobić by być na bieżąco z postami naszych znajomych? W odpowiedzi na między innymi te potrzeby facebookowiczów specjaliści z Menlo Park przygotowali innowacyjny interfejs na smartfony z systemem operacyjnym Android, który uczyni urządzenia mobilne jeszcze bardziej społecznościowymi. Czym więc jest Facebook Home? Czytaj więcej
90% fraz w top10  – efekty pozycjonowania OPACK SERWIS Ikona 02:20 min Nie od dziś wiadomo, że pozycjonowanie poprawia zainteresowanie ofertą. Jak? Witryna na pierwszej stronie wyników w wyszukiwarce Google zyskuje rozpoznawalność. Czy 90% fraz w top10 było wystarczające dla naszego Klienta – firmy Opack Serwis? Dowiedz się z pierwszej ręki, co o współpracy z Sunrise System sądzi jeden z czołowych producentów opakowań farmaceutycznych i kosmetycznych w Polsce. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700