Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 23.07.2015

Marketing filmowy przenosi się do Internetu

Lato to okres, w którym budowane jest napięcie filmowe. Swoje premiery mają pierwsze z głośnych hitów, pojawiają się również zapowiedzi kolejnych blockbusterów, które w kinach pojawią się jesienią i zimą. Wszystko wskazuje na to, że jesteśmy u progu filmowej gorączki. Wybieramy tytuły, które będziemy chcieli zobaczyć w najbliższym czasie, jednak niezbędnych informacji poszukujemy dziś w Internecie, a nie w telewizji czy gazetach. To fakt, który mocno zmienił światowy przemysł filmowy i wymusił na producentach oraz specjalistach od marketingu modyfikację swoich działań reklamowych.

Źródło: think.storage.googleapis.com

Pierwszy fakt: tylko w tym roku obejrzano już ponad 35 milionów godzin trailerów na YouTube i to wyłącznie na urządzeniach mobilnych! Informacji na temat filmów, które chcemy obejrzeć poszukujemy w Google. Tam też możemy znaleźć oficjalne strony internetowe i profile społecznościowe danych produkcji czy aktorów. Oglądamy przede wszystkim zapowiedzi wideo, a także ekskluzywne zajawki z filmów. Działania marketingowe obejmują jednak coraz więcej elementów, takich jak zdjęcia z planu, wywiady z aktorami, ujęcia „od kuchni”, gry, ciekawe aplikacje, konkursy i wiele więcej. Gros z tych elementów znajdziemy właśnie w Internecie.

Co ciekawe aż 56% zapytań związanych z biletami do kina pochodzi z urządzeń mobilnych. To również cenna informacja dla marketerów i osób odpowiedzialnych za promocję filmów. Smartfony i tablety to ogromna siła i należy umożliwić ich użytkownikom nie tylko dotarcie do aktualności związanych z filmem, ale także ułatwić zakupienie biletów na seans.

81% osób, które obejrzały w Internecie trailer filmu, zrobiło to za pośrednictwem YouTube. W stosunku do ubiegłego roku liczba wyświetleń zapowiedzi na tym portalu pochodzących z urządzeń mobilnych wzrosła o… 88%! Spośród osób, które obejrzały zajawki ponad połowa deklaruje, że woli obejrzeć je w Internecie niż w telewizji, a 69% z nich potwierdza, że oglądając różne trailery decyduje o tym, na który film chce pójść w danym okresie.

Rośnie również oglądalność tzw. movie recap videos, a więc wideo mających na celu streszczenie fabuły i zaprezentowanie fragmentów filmu. Obserwujemy również konsekwentny wzrost zapytań nie dotyczących bezpośrednio filmów, ale mocno z nimi powiązanych i pojawiających się w okolicach premiery danego hitu. Pojawiają się np. takie zapytania jak „gdzie kręcono Jurassic Park”, czy „gdzie kupię tic taci z Minionkami”. To również dane, o których nie wolno zapominać.

Źródło:

think.storage.googleapis.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Pozycjonowanie szerokie – co kryje się pod tym pojęciem? Ikona 3:20 min 20.04.2023 Istnieje kilka rodzajów strategii zwiększania widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Jedną z nich jest pozycjonowanie szerokie, które polega na promocji opartej na wielu, kilkuwyrazowych, sprecyzowanych wyrażeniach kluczowych. Jak przebiega ten proces i dlaczego warto przyjrzeć mu się bliżej? Na te i inne pytania odpowiemy w artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Sprzedawaj niewerbalnie – o sile mowy ciała w biznesie Ikona 5:05 min 08.02.2023 W dzisiejszych czasach na rynku jest wiele towarów i usług, po które mogą sięgać konsumenci. Ze względu na bardzo szeroką ofertę, coraz częściej mają trudności z dokonaniem wyboru. W takiej sytuacji z pomocą przychodzi sprzedawca, który nawiązuje relację z klientem i nakłania do zakupienia proponowanego przez niego produktu. Żeby więź między nimi była możliwa, niezbędna jest komunikacja. Dzielimy ją na werbalną i niewerbalną, czyli tzw. mowę ciała — jest ona szczególnie ważna w biznesie. Dlaczego? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:40 min 06.02.2014 Firma Google, będąca liderem rynku wyszukiwarek internetowych, co pewien czas rozszerza swoją działalność i oddaje użytkownikom do dyspozycji kolejne narzędzia. Często dzieje się to przez wykupowanie technologii i serwisów, takich jak YouTube. Ostatnim posunięciem korporacji było zatrudnienie Johna Nacka – człowieka, który znany jest chociażby ze współtworzenia programu Adobe Photoshop. Rozważamy jak to wydarzenie wpłynie na pozycjonowanie i korzystanie z samego Google. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700