Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:00 min Ikona 16.07.2015

Co dalej z Google Plus?

W marcu tego roku Google oficjalnie poinformowało, że rozpoczyna poważne przekształcanie jednego ze swoich flagowych produktów – Google Plus. Usługa ma zostać podzielona na Zdjęcia i Streamy. Trudno się dziwić takiej decyzji. Stosunkowo niewielu użytkowników widziało w niej realną alternatywę dla innych portali społecznościowych, jak np. Facebook, czy rosyjski VKontakte.

W ostatnich kilku miesiącach mogliśmy więc obserwować większe lub mniejsze zmiany, wskazujące na ograniczanie znaczenia i zasięgu Google Plus:

Czy to oznacza koniec ery Google Plus?

 

I tak i nie.

 

Tak, ponieważ Google Plus z pewnością przejdzie (i już przechodzi) ogromne zmiany – nie tylko kosmetyczne.

 

Nie, ponieważ, jak zapewnia Bradley Horowitz, odpowiedzialny m. in. za Zdjęcia i Google Stream, Google Plus nie zostanie całkowicie wyłączony. Plany zakładają wyodrębnienie z niego najciekawszych, najbardziej rozwojowych elementów i skupienie się na ich rozwoju.

 

Co dalej z Google Plus?

 

Możliwości jest wiele, a Google jak zwykle jest bardzo enigmatyczne w swoich zapowiedziach. Oficjalnie dalsze działania będą zmierzały w kierunku określenia tych elementów, z których użytkownicy faktycznie korzystają (czyli np. Google Zdjęcia, Kolekcje) i ich doskonalenie.

 

Można się też spodziewać, że stopniowo likwidowane będą te detale, z których użytkownicy korzystali rzadko lub wcale (np. Google Lokalnie, czy też integracja Google+ z paskiem nawigacyjnym w przeglądarce).

 

Podsumowanie

 

Skupienie na rozwoju i poprawie tych elementów, które są przydatne użytkownikom stoi w zgodzie z filozofią innych usług Google, mających za zadanie jak najlepiej odpowiedzieć na oczekiwania użytkowników. Nie jest jednak jasne jaką formę przybiorą zmiany.

 

Otwarte pozostają takie pytania, jak:

 

W jakim kierunku ewoluuje usługa Zdjęcia? Czy użytkownicy wykorzystają potencjał Kolekcji? Jak będzie wyglądał zapowiedziany Stream? Czy Hangouty przejdą jakieś większe zmiany? Jakie ostatecznie będzie zadanie stron i profili Google+? A może zostaną one zlikwidowane i/lub zastąpione innym rozwiązaniem?

 

Odpowiedzi na nie przyniesie czas. Jedno jest pewne – Google Plus coraz mniej przypomina klasyczną sieć społecznościową, dzięki czemu użytkownicy (również firmy) mogą zyskać kilka ciekawych, przydatnych narzędzi, których nie oferują inne portale dostępne w Sieci.

 

Czy więc Google Plus jest martwe? Cytując wspomnianego wcześniej Bradleya Horowitza: „Nie, Google Plus nie jest martwe. Tak naprawdę przejawia więcej oznak życia niż wcześniej.

 

Źródła: The Verge, Google Blog Polska, Backchannel, Blog Google Operating System, Google Inside Search, Search Engine Roundtable, The SEM Post.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55