Ikona 00:00 min Ikona Sunrise System 16.07.2015

Co dalej z Google Plus?

Spis treści:

W marcu tego roku Google oficjalnie poinformowało, że rozpoczyna poważne przekształcanie jednego ze swoich flagowych produktów – Google Plus. Usługa ma zostać podzielona na Zdjęcia i Streamy. Trudno się dziwić takiej decyzji. Stosunkowo niewielu użytkowników widziało w niej realną alternatywę dla innych portali społecznościowych, jak np. Facebook, czy rosyjski VKontakte.

W ostatnich kilku miesiącach mogliśmy więc obserwować większe lub mniejsze zmiany, wskazujące na ograniczanie znaczenia i zasięgu Google Plus:

Czy to oznacza koniec ery Google Plus?

 

I tak i nie.

 

Tak, ponieważ Google Plus z pewnością przejdzie (i już przechodzi) ogromne zmiany – nie tylko kosmetyczne.

 

Nie, ponieważ, jak zapewnia Bradley Horowitz, odpowiedzialny m. in. za Zdjęcia i Google Stream, Google Plus nie zostanie całkowicie wyłączony. Plany zakładają wyodrębnienie z niego najciekawszych, najbardziej rozwojowych elementów i skupienie się na ich rozwoju.

 

 

Co dalej z Google Plus?

 

Możliwości jest wiele, a Google jak zwykle jest bardzo enigmatyczne w swoich zapowiedziach. Oficjalnie dalsze działania będą zmierzały w kierunku określenia tych elementów, z których użytkownicy faktycznie korzystają (czyli np. Google Zdjęcia, Kolekcje) i ich doskonalenie.

 

Można się też spodziewać, że stopniowo likwidowane będą te detale, z których użytkownicy korzystali rzadko lub wcale (np. Google Lokalnie, czy też integracja Google+ z paskiem nawigacyjnym w przeglądarce).

 

Podsumowanie

 

Skupienie na rozwoju i poprawie tych elementów, które są przydatne użytkownikom stoi w zgodzie z filozofią innych usług Google, mających za zadanie jak najlepiej odpowiedzieć na oczekiwania użytkowników. Nie jest jednak jasne jaką formę przybiorą zmiany.

Otwarte pozostają takie pytania, jak:

W jakim kierunku ewoluuje usługa Zdjęcia? Czy użytkownicy wykorzystają potencjał Kolekcji? Jak będzie wyglądał zapowiedziany Stream? Czy Hangouty przejdą jakieś większe zmiany? Jakie ostatecznie będzie zadanie stron i profili Google+? A może zostaną one zlikwidowane i/lub zastąpione innym rozwiązaniem?

Odpowiedzi na nie przyniesie czas. Jedno jest pewne – Google Plus coraz mniej przypomina klasyczną sieć społecznościową, dzięki czemu użytkownicy (również firmy) mogą zyskać kilka ciekawych, przydatnych narzędzi, których nie oferują inne portale dostępne w Sieci.

Czy więc Google Plus jest martwe? Cytując wspomnianego wcześniej Bradleya Horowitza: „Nie, Google Plus nie jest martwe. Tak naprawdę przejawia więcej oznak życia niż wcześniej.

 

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 23.07.2015 Nadeszło lato, a wraz z nim nadszedł również czas na najgłośniejsze premiery filmowe tego roku. Wakacje to moment, w którym zaczynamy planować kolejne wyjścia do kina i szukamy zapowiedzi hitów wkraczających na wielki ekran. Jeszcze nie tak dawno tych informacji szukaliśmy w telewizji czy gazetach. Dziś wszystko czego potrzebujemy dostępne jest w Internecie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 05.08.2015 W jednej z ostatnich aktualizacji przeglądarki Mozilla Firefox pojawiła się nowa funkcja o nazwie "popraw czytelność". Rozpoznamy ją po ikonie książki umieszczonej z prawej strony w polu adresu. Ikona pojawia się tylko na stronach rozbudowanych tekstowo, bogatych w treści. Opcja ta usuwa wszelkie grafiki i reklamy prezentując wyłącznie treść. Rozwiązanie wydaje się być doskonałą funkcją dla wszystkich przeciwników przeszkadzających w lekturze okien reklamowych. Mimo to wydawcy internetowi nie wróżą mu dużej popularności. Dlaczego? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 00:00 min 07.07.2015 Popularyzacja urządzeń mobilnych wpłynęła w znaczny sposób na sposób przeglądania stron internetowych.  Coraz częstszym zjawiskiem stały się przypadkowe kliknięcia w reklamy, które nie tylko obciążają reklamodawców, nie przynosząc jednocześnie efektu w postaci konwersji, ale również irytują Internautów. Czas zatem na zmiany. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.6 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700