Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:00 min Ikona 27.05.2008

Zagląda tam i wnuczka, i babcia…

Czy pamiętacie wątek internetowy w jednej z polskich rodzinnych telenowel, gdzie seniorzy rodu namiętnie grają w internetowe szachy? Przywołuję ten medialny przykład, bo ilustruje on nowy trend w odbiorze najnowocześniejszego medium: już nie tylko młodzi ludzie są nowocześni. Z Internetu coraz chętniej korzystają także starsze pokolenia.

Preferencje odbiorców odnośnie typu mediów to obiekt częstych badań. Bardzo cenna informacja o tym, z jakich kanałów komunikacyjnych najchętniej korzystamy, może wyznaczać kierunki rozwoju i spadki różnych form społecznego komunikowania. Badaniem mass mediów zajmują się m. in. Nielsen Media Research, Television Bureau of Advertising.

Wyniki ich analiz wskazują, że – jak można się było spodziewać – najbardziej popularnymi mediami w dzisiejszych czasach są telewizja i Internet. Dlatego to im przede wszystkim należy się przyjrzeć. Co mówią liczby? Jeszcze 2 lata temu respondenci w wieku od 18 do 34 lat oglądali TV o 2 godz. 17 minut dłużej niż przeglądali zasoby sieciowe. Ale już najnowsze badania wskazują na zminimalizowanie tej różnicy do 1 godziny.

Z przeprowadzonych rozpoznań wynika, iż surfowanie w Internecie staje się coraz bardziej popularne. Ekspansja Sieci w Polsce jest bardzo dynamiczna. Wprost proporcjonalnie do czasu poświęcanego obu typom mediów, maleje różnica pomiędzy zainteresowaniem telewizją i Internetem. JupiterResearch i Ipsos zbadali amerykańskich użytkowników mediów. Artykuł, z którego czerpałam informacje, wskazuje na to, że najlepszą grupą odbiorców wg badań przeprowadzonych na amerykańskich respondentach jest grupa wiekowa 18-24 lat. Wciągu tygodnia surfowanie po Internecie zajmuje im 2 godziny więcej niż oglądanie TV. Te informacje dowodzą faktu, iż podobnego wzrostu możemy spodziewać się i w Polsce.

Badanie internautów

Zastanawiając się nad wzrostem roli Internetu możemy zauważyć, że Sieć zawiera w sobie coraz więcej telewizji. Interaktywne programy są czasem lepszej jakości niż te dostępne w odbiornikach TV. Dlatego coraz więcej nie tylko młodych ludzi, ale również starszych odbiorców, podchodzących nieufnie do nowości, bardzo interesuje się Internetem.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 46

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 13:35 min 16.02.2018 Specjaliści ds. marketingu powtarzają niemalże jak mantrę, że aby zwiększyć sprzedaż online, należy generować leady. I mają oni rację! Bez podjęcia w tym kierunku żadnych działań nie można liczyć na spektakularne efekty. Wykorzystanie jednak kilku sprawdzonych metod na pozyskiwanie leadów sprzedażowych może szybko poprawić sytuację Twojej firmy na rynku! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 17.02.2016 W ciągu każdej godziny umiera dziś 428 użytkowników Facebooka. Portale www licytują się na nagłówki o jak największej ilości ofiar, a internauci z powodzeniem fabrykują informacje o odejściu wciąż żyjących osób. Brutalne filmy i gry sprawiają zaś, że wytworzyło się ciche przyzwolenie na traktowanie tragicznych wieści jako swoistych ciekawostek. Czy oswojenie śmierci w cyfrowym świecie, i to na tym najbardziej osobistym poziomie, jest w ogóle możliwe? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Kwiecień plecień… czyli słów kilka o zmianach na Instagramie i Facebooku Ikona 03:20 min 04.04.2016 Zarówno miłośnicy social mediów, blogerzy, jak i marki wykorzystujące potencjał portali społecznościowych do budowania wizerunku firmy muszą w swoich najbliższych planach uwzględnić… ZMIANY. Kwiecień to zdecydowanie czas wzmożonego ruchu, który już teraz możemy zauważyć – zarówno na Facebooku, jak i Instagramie. Czy wiosenna odwilż przyniesie drastyczne zmiany czy jedynie ledwo zauważalne modyfikacje? Czy będą one miały znaczenie tylko dla użytkowników indywidualnych, czy wpłyną na dotychczasowe działania marketingowe wielkich korporacji? Warto już teraz przyjrzeć się wdrożonym i zapowiadanym udogodnieniom oraz nowościom. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700