Ikona 02:00 min Ikona 27.05.2008

Zagląda tam i wnuczka, i babcia…

Czy pamiętacie wątek internetowy w jednej z polskich rodzinnych telenowel, gdzie seniorzy rodu namiętnie grają w internetowe szachy? Przywołuję ten medialny przykład, bo ilustruje on nowy trend w odbiorze najnowocześniejszego medium: już nie tylko młodzi ludzie są nowocześni. Z Internetu coraz chętniej korzystają także starsze pokolenia.

Preferencje odbiorców odnośnie typu mediów to obiekt częstych badań. Bardzo cenna informacja o tym, z jakich kanałów komunikacyjnych najchętniej korzystamy, może wyznaczać kierunki rozwoju i spadki różnych form społecznego komunikowania. Badaniem mass mediów zajmują się m. in. Nielsen Media Research, Television Bureau of Advertising.

Wyniki ich analiz wskazują, że – jak można się było spodziewać – najbardziej popularnymi mediami w dzisiejszych czasach są telewizja i Internet. Dlatego to im przede wszystkim należy się przyjrzeć. Co mówią liczby? Jeszcze 2 lata temu respondenci w wieku od 18 do 34 lat oglądali TV o 2 godz. 17 minut dłużej niż przeglądali zasoby sieciowe. Ale już najnowsze badania wskazują na zminimalizowanie tej różnicy do 1 godziny.

Z przeprowadzonych rozpoznań wynika, iż surfowanie w Internecie staje się coraz bardziej popularne. Ekspansja Sieci w Polsce jest bardzo dynamiczna. Wprost proporcjonalnie do czasu poświęcanego obu typom mediów, maleje różnica pomiędzy zainteresowaniem telewizją i Internetem. JupiterResearch i Ipsos zbadali amerykańskich użytkowników mediów. Artykuł, z którego czerpałam informacje, wskazuje na to, że najlepszą grupą odbiorców wg badań przeprowadzonych na amerykańskich respondentach jest grupa wiekowa 18-24 lat. Wciągu tygodnia surfowanie po Internecie zajmuje im 2 godziny więcej niż oglądanie TV. Te informacje dowodzą faktu, iż podobnego wzrostu możemy spodziewać się i w Polsce.

Badanie internautów

Zastanawiając się nad wzrostem roli Internetu możemy zauważyć, że Sieć zawiera w sobie coraz więcej telewizji. Interaktywne programy są czasem lepszej jakości niż te dostępne w odbiornikach TV. Dlatego coraz więcej nie tylko młodych ludzi, ale również starszych odbiorców, podchodzących nieufnie do nowości, bardzo interesuje się Internetem.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:50 min 28.05.2008 Zastanawiasz się, kim są użytkownicy zaglądający na Twoją stronę internetową? Chciałbyś poznać ich wiek, płeć i preferencje zakupowe? Dobra droga! Poznając bliżej użytkowników sieci, poznasz ich potrzeby. A to z kolei pozwoli Ci dopasować swoją ofertę do ich oczekiwań. Proste, prawda? W takim razie zachęcamy do lektury naszego artykuły na temat badań dotyczących internautów. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:20 min 04.06.2008 Pierwsze skojarzenie z Google? Oczywiście wyszukiwarka internetowa! Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z ogromu możliwości, jakie daje nam Google. Gmail, Google Maps, Google Earth, Google Talk i wiele, wiele więcej… Jesteście ciekawi, jakie asy w rękawie kryje Google?  Warto zgłębić temat – być może okaże się, że potrzebne Ci narzędzia i programy cały czas masz na wyciągnięcie ręki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:05 min 21.05.2008 Nie wystarczy dobra strona internetowa, by odnieść sukces w sieci. Jeśli chcemy zarabiać, musimy podjąć szereg działań zwiększających obecność naszej witryny w Internecie. Ciekawym rozwiązaniem jest reklama kontekstowa – zarówno z punktu widzenia reklamodawcy, jak i reklamobiorcy. Co to takiego i jak na tym zarabiać? W poszukiwaniu odpowiedzi zapraszamy do lektury! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700