Ikona 02:10 min Ikona 27.05.2008

Trochę ruchu… – formaty reklam w kampanii Google AdWords

Obok sprawdzonego typu linku sponsorowanego, jakim jest reklama tekstowa, kreując kampanię w wyszukiwarce można tworzyć bardziej dynamiczne reklamy, wykorzystujące szeroko rozumiana grafikę.

 

Formaty reklam

 

Generalizując, można wyróżnić następujące formaty reklamowe:

  • Reklamy graficzne
  • Reklamy animowane
  • Reklamy wideo
  • Reklamy lokalne
  • Reklamy na telefon komórkowy

Przy doborze formatu, należy kierować się jedną złotą zasadą: logicznemu powiązaniu formy i treści: reklama musi mieć ścisły związek z promowaną ofertą oraz w sposób zrozumiały instruować użytkownika, co powinien zrobić na stronie docelowej. Różne formaty pozwalają na urozmaicenie kampanii tworzonej przez grupę reklam. Google zawsze wyświetli tę, która najtrafniej odpowiada wpisanym wyrażeniom kluczowym – różnorodność zwiększa zatem szanse trafienia do wielu zainteresowanych użytkowników. W każdej grupie reklam warto przynajmniej jedną z nich sformułować w formie tekstu – wyszukiwarka w końcu najbardziej lubi słowa…

 

Cechy reklam

 

Cechy wyróżniające poszczególne formaty reklamowe najlepiej widać w poniższym zestawieniu:

  Witryny z treścią Witryny wyszukiwania Reklamy kierowane na miejsca wyświetlania reklam Kampanie kierowane na słowa kluczowe Tekstowe Graficzne
Reklamy tekstowe X X X X X  
Reklamy graficzne X   X X   X
Reklamy wideo X   X X   X
Reklamy lokalne   X   X X  
Reklamy na telefon komórkowy   X   X X  

Istnieje także możliwość tworzenia rozszerzonej reklamy tekstowej, która samodzielnie wypełni całe miejsce reklamowe. Poszerzenie nie polega na większej liczbie znaków, lecz powiększeniu czcionki i układu graficznego. Niekiedy reklama tekstowa jest rozszerzana automatycznie. Dzieje się tak, gdy program AdWords ustali, że cena, trafność oraz inne czynniki kwalifikują reklamę do zajęcia całego miejsca reklamowego. Rozszerzona reklama może być wyświetlana w sieci stron z treścią Google (ale nie na stronach wyników wyszukiwania) – wystarczy, że jest kierowana na miejsca wyświetlania reklam lub na słowa kluczowe.

Naturalnie, decyzja co do formatu reklamy musi być przemyślana i uwzględniać nie tylko to, co reklamodawca uzna za atrakcyjne, lecz także upodobania internautów. Faktem jest, ze większość z nich to typowi wzrokowcy i komponenty graficzne służą przyciągnięciu ich uwagi. Z drugiej strony warto jednak dbać o przychylność robotów sieciowych. A one chcą tekstu. Ten dylemat każdorazowo pomaga rozstrzygnąć profesjonaliści – certyfikowani specjaliści Google.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 02:00 min 02.06.2008 Prowadzisz własny biznes? Inwestujesz w kampanie reklamowe w sieci? Swoje działania opierasz na AdWords i zauważyłeś, że założony budżet nagle przestał wystarczać? Musisz mieć świadomość, że konkurencja nie śpi. Niektórzy sięgają po wątpliwe etycznie praktyki, by zyskać przewagę nad konkurentem. Być może Ty też padłeś ofiarą internetowego sabotażu „złodzieja klików”! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 01:55 min 16.06.2008 Wybór słowa kluczowego nie wystarczy - warto nieco wczuć się w rolę internauty i spróbować odgadnąć, co pomyśli na temat przygotowywanej kampanii. Na szczęście przedsiębiorca nie musi robić tego sam. Pomoże mu w tym narzędzie prognozowania odwiedzin. Jest ono dostępne dla każdego reklamodawcy w kampanii AdWords. Wystarczy wpisać słowo kluczowe, aby zyskać mnóstwo cennych informacji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 01:25 min 19.05.2008 Przemyślana strategia - to słowo-klucz we wszelkiego rodzaju kampaniach reklamowych. Zanim podejmiemy jakiekolwiek działania, musimy się dokładnie zastanowić nad tym, co, komu i w jakim celu chcemy przekazać. Następnym krokiem będzie dopasowanie przekazu do celu oraz grupy odbiorców. Proste i logiczne, prawda? W artykule wyjaśniamy, jak to wygląda w kampanii AdWords. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.1 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700