Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Obok sprawdzonego typu linku sponsorowanego, jakim jest reklama tekstowa, kreując kampanię w wyszukiwarce można tworzyć bardziej dynamiczne reklamy, wykorzystujące szeroko rozumiana grafikę.
Generalizując, można wyróżnić następujące formaty reklamowe:
Przy doborze formatu, należy kierować się jedną złotą zasadą: logicznemu powiązaniu formy i treści: reklama musi mieć ścisły związek z promowaną ofertą oraz w sposób zrozumiały instruować użytkownika, co powinien zrobić na stronie docelowej. Różne formaty pozwalają na urozmaicenie kampanii tworzonej przez grupę reklam. Google zawsze wyświetli tę, która najtrafniej odpowiada wpisanym wyrażeniom kluczowym – różnorodność zwiększa zatem szanse trafienia do wielu zainteresowanych użytkowników. W każdej grupie reklam warto przynajmniej jedną z nich sformułować w formie tekstu – wyszukiwarka w końcu najbardziej lubi słowa…
Cechy wyróżniające poszczególne formaty reklamowe najlepiej widać w poniższym zestawieniu:
Witryny z treścią | Witryny wyszukiwania | Reklamy kierowane na miejsca wyświetlania reklam | Kampanie kierowane na słowa kluczowe | Tekstowe | Graficzne | |
Reklamy tekstowe | X | X | X | X | X | |
Reklamy graficzne | X | X | X | X | ||
Reklamy wideo | X | X | X | X | ||
Reklamy lokalne | X | X | X | |||
Reklamy na telefon komórkowy | X | X | X |
Istnieje także możliwość tworzenia rozszerzonej reklamy tekstowej, która samodzielnie wypełni całe miejsce reklamowe. Poszerzenie nie polega na większej liczbie znaków, lecz powiększeniu czcionki i układu graficznego. Niekiedy reklama tekstowa jest rozszerzana automatycznie. Dzieje się tak, gdy program AdWords ustali, że cena, trafność oraz inne czynniki kwalifikują reklamę do zajęcia całego miejsca reklamowego. Rozszerzona reklama może być wyświetlana w sieci stron z treścią Google (ale nie na stronach wyników wyszukiwania) – wystarczy, że jest kierowana na miejsca wyświetlania reklam lub na słowa kluczowe.
Naturalnie, decyzja co do formatu reklamy musi być przemyślana i uwzględniać nie tylko to, co reklamodawca uzna za atrakcyjne, lecz także upodobania internautów. Faktem jest, ze większość z nich to typowi wzrokowcy i komponenty graficzne służą przyciągnięciu ich uwagi. Z drugiej strony warto jednak dbać o przychylność robotów sieciowych. A one chcą tekstu. Ten dylemat każdorazowo pomaga rozstrzygnąć profesjonaliści – certyfikowani specjaliści Google.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: