Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:05 min Ikona 21.05.2008

Reklama kontekstowa – sposób na zarobek w sieci

Posiadasz witrynę internetową? Jest poświęcona bliskiej Ci branży? Codziennie uaktualniasz ją i wyposażasz w ciekawe artykuły? Zyskała popularność? Jeśli tak, znaczy to, że jest ona coraz bardziej wartościowa.

Dla kogo? Choćby dla właścicieli sieci kontekstowych. W Polsce poza Google reklamę kontekstową oferują również: Gazeta.pl, Money.pl, Onet.pl, Interia.pl, Wirtualna Polska.

Będąc właścicielem (nie musisz mieć zarejestrowanej działalności gospodarczej) takiej witryny, możesz stać się zewnętrznym wydawcą reklamy kontekstowej. Możliwości zarobku zależą od ruchu na stronie i sposobu prezentacji reklam. Wynikają z części dochodów uzyskanych od reklamodawców.

Reklama kontekstowa jest przyjazna dla oka, nie narzuca się odbiorcy. Pojawianie się obok poszukiwanych przez internautę tekstów, informacji, artykułów, wiadomości zawęża grupę potencjalnych odbiorców do osób, które rzeczywiście są zainteresowane tematem. Reklamy wtopione w środowisko witryny z założenia powinny być i faktycznie są częściej klikane.

Nowa forma reklamowa zyskuje coraz większą popularność. Prognozy IAB Polska wskazują na to, że wydatki na reklamę kontekstową w 2008 roku mają wynosić 190 milionów złotych. Zaufać ma jej zatem o 80 mln więcej Polaków niż w roku poprzednim.

Dlatego dla właścicieli portali jest to niemała szansa na zarobek. Wg raportu money.pl osoby prowadzące blogi i serwisy hobbistyczne, mogą zarobić niebagatelne sumy, dosięgające nawet kilku tysięcy złotych miesięcznie.

Można się domyślić, iż wydawcy reklamy kontekstowej mogą chcieć zwiększyć popularność swojej witryny, klikać na reklamy i powodować wiele rzeczy, po to, aby zwiększyć swoje dochody. Jest to oczywiście nielegalne i firmy bronią się przed takimi przypadkami. Nieprawidłowe kliknięcia są systematycznie wychwytywane, podobnie jak to się dzieje w związku z linkami sponsorowanymi w wyszukiwarkach.

Reklama kontekstowa jest w fazie rozkwitu i przyszłość szeroko otwiera jej drzwi. Żadne inne medium nie dorówna tej formy promocji – zarówno, jeśli chodzi o skuteczność, zasięg, jak i tempo rozwoju. Reklama kontekstowa jest również szansą na zarobek dla właścicieli witryn. Dlatego warto zadbać o wygląd, przestrzeń, treści zawarte na stronie, aby zachęcać użytkownika internetu do odwiedzin właśnie Twojego, a nie konkurencyjnego serwisu.

Źródło: money.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55