Ikona 01:50 min Ikona Sunrise System 28.05.2008

Kliknięcie kontrolowane

Internet to komfort anonimowego buszowania po zasobach sieci, firmy prowadzące e-biznes dadzą jednak wiele za to, by poznać użytkowników – a szczególnie ich potrzeby zakupowe. Dlatego istnieje sporo możliwości zbadania, kim są internauci, czego i jak szukają. Pomaga to zbudować atrakcyjną stronę oraz zaplanować strategię „wabienia” ich poprzez wyrażenia kluczowe.

By dowiedzieć się, w jakim wieku i jakiej płci jest statystyczny wydawacz pieniędzy poprzez sieć, można skorzystać z wyników następujących badań:

  • Megapanel PBI/Gemius
  • Gemius Traffic
  • Net Track
  • Polskie Badania Internetu

Megapanel to nic innego jak zorganizowany na szeroką skalę (kilkanaście tysięcy internautów) panel badawczy – wybrani na podstawie sondaży użytkownicy sieci są proszeni o zainstalowanie na swoich komputerach oprogramowania monitorującego tor ich wędrówek po Internecie. Wyniki mają formę zestawień statystycznych i w żaden sposób nie naruszają prywatności poszczególnych osób – pokazują po prostu, co najchętniej oglądają w sieci konkretne grupy użytkowników, a więc na przykład młode kobiety mieszkające w miastach. Zasięg i dokładność badania pozwala nakreślić pewną strukturę społeczności internetowej oraz ranking popularności witryn www – a co za tym idzie, potencjał reklamowy stron. Gemius Traffic oblicza także ruch w sieci na podstawie kodów źródłowych.

NetTrack pozwala ocenić liczbę unikalnych użytkowników (pojedynczych osób odwiedzających stronę www). Tutaj pomiary wykonuje się w oparciu o mechanizm cookie (niewielkie informacje tekstowe, wysyłane przez serwer www), który najczęściej stosowane są w przypadku liczników, sond, sklepów internetowych czy stron wymagających logowania. Ciasteczka są bardzo użyteczne, ponieważ zawierają historię łączności z daną stroną, pozwalają więc automatycznie rozpoznać użytkownika i wygenerować zindywidualizowaną wersję strony.

Co ważne, badania sondujące strukturę społeczności internautów nie działają niczym satelity szpiegowskie – podstępnie i w sekrecie. Internauci wiedzą, że my chcemy wiedzieć o nich jak najwięcej. Dla ich wygody. I naszego zysku.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:20 min 04.06.2008 Pierwsze skojarzenie z Google? Oczywiście wyszukiwarka internetowa! Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z ogromu możliwości, jakie daje nam Google. Gmail, Google Maps, Google Earth, Google Talk i wiele, wiele więcej… Jesteście ciekawi, jakie asy w rękawie kryje Google?  Warto zgłębić temat – być może okaże się, że potrzebne Ci narzędzia i programy cały czas masz na wyciągnięcie ręki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:05 min 11.06.2008 Konkurencja nie śpi. Dlatego nie jest łatwo wybić się na rynku i utrzymać pozycję lidera w branży. Myślicie, że wystarczy kosztowna kampania reklamowa? Otóż nie. Zamiast inwestować w jednorazowe akcje, warto postawić na długofalowe działania – budowanie świadomości marki w umysłach dotychczasowych, ale i potencjalnych klientów. Jak zatem wyróżnić firmę na tle innych? My stawiamy na e-branding. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:00 min 27.05.2008 Czy pamiętacie wątek internetowy w jednej z polskich rodzinnych telenowel, gdzie seniorzy rodu namiętnie grają w internetowe szachy? Przywołuję ten medialny przykład, bo ilustruje on nowy trend w odbiorze najnowocześniejszego medium: już nie tylko młodzi ludzie są nowocześni i buszują w sieci. Także i seniorzy zaczęli doceniać Internet zarówno jako źródło informacji, jak i rozrywki. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 21

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700