Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:20 min Ikona 24.03.2010

Wyszukiwanie w czasie rzeczywistym w polskim Google

19 marca 2010 Google wprowadził do polskiej wersji wyszukiwarki technologię wyszukiwania w czasie rzeczywistym. Taki model wyszukiwania zakłada odejście w przyszłości od indeksowania linków, czyli od rozwiązania znanego powszechnie dzisiaj. Wykorzystana zostanie do tego technologia „PubSubHubBub”. Czy zmieni to pozycjonowanie?

Według założeń, w wynikach wyszukiwania rzeczywistego mają się pojawiać wpisy z na bieżąco aktualizowanych serwisów wspierających wspomnianą technologię. Wyniki wyszukiwania będą aktualizowane natychmiastowo, wraz ze zmianami jakie są wprowadzane na tych serwisach. Na dzień dzisiejszy są to głównie tweety, nagłówki artykułów oraz posty z blogów, wpisy z MySpace itp.

 

Gdzie będą się pojawiać wyniki wyszukiwania rzeczywistego?

 

Domyślnie nie są one w google.pl pokazywane, ze względu na trwające prace nad tą technologią. Dodatkowo po kilku próbach okazało się, że jeszcze nie do końca działają one prawidłowo. Żeby je zobaczyć, trzeba je uaktywnić.

 

Jak to zrobić?

 

Jako przykład posłuży fraza „hotel”. Po wpisaniu w pole wyszukiwarki i otrzymaniu wyników otrzymamy mniej więcej taki wynik jak poniżej. W celu zobaczenia wyników wyszukiwania rzeczywistego należy kliknąć w zaznaczony link „Pokaż opcje…”

Wyszukiwanie w czasie rzeczywistym w polskim Google.
Po kliknięciu pojawi się po lewej stronie menu z opcjami. Nas interesuje pozycja zatytułowana „Aktualizacje”. Po jej kliknięciu pojawią się wyniki wyszukiwania rzeczywistego dla zadanej frazy (w tym wypadku „hotel”).

Wyszukiwanie w czasie rzeczywistym w polskim Google.
Na powyższym screenie widać, że wyniki odnoszą się do tweetów oraz do Facebooka.

Jak wspomniałem, implementacja nie jest jeszcze doskonała. Google jednak zapowiedział, że zamierza opracować standard, który ułatwi udostępnianie treści wyszukiwarce przez użytkowników. Oczywiście zmieniłoby to nieco obraz takiego pozycjonowania, jakie znamy dzisiaj. Ale do tego jeszcze daleka droga, a my bacznie śledzimy zmiany wprowadzane przez wyszukiwarkę.

Źródło: Wirtualnemedia

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:45 min 16.12.2010 Liczby opisujące Internet w 2010 roku są elektryzujące: e-gospodarka rozwija się w niezwykłym tempie. Co łatwo przewidzieć, dużą rolę odgrywają social media. W 2010 r. na wszystkich portalach społecznościowych  w sumie aktywnych jest 16 milionów polskich użytkowników. Ważne na fali gwiazdkowego shoppingu: świąteczne szaleństwo zakupowe 85% internautów zamieni na spokojne zakupy w Internecie. Czytaj więcej
Z życia firmy Ikona 01:20 min Czasem nie wystarczy spora popularność w Sieci - potrzebne okazuje się również przemyślane wsparcie pozycjonerskie, aby być o krok przed konkurencją. Tak było w przypadku sklepu internetowego intymnabielizna.pl, prowadzonym przez firmę Abby. E-sklep uzyskał znakomite wyniki dzięki współpracy z Sunrise System, a do tego stał się lepiej widoczny i co za tym idzie, rozpoznawalny. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing edukacyjny – dlaczego warto przekazywać wiedzę klientom? Ikona 05:55 min 04.05.2022 Czasy, gdy kontakt przedsiębiorcy z klientem ograniczał się do samej transakcji, sporadycznie wzbogaconej o odpowiedź na kilka pytań dotyczących towaru, dawno minęły. Obecnie warto zadbać o rozbudowanie tych relacji. Dzięki temu zwiększamy szanse na to, że to właśnie u nas klient dokona zakupu lub skorzysta z usług, a po pewnym czasie znowu do nas wróci.  Na czym polega tajemnica sukcesu marketingu edukacyjnego? Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700