Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:20 min Ikona 24.03.2010

Wyszukiwanie w czasie rzeczywistym w polskim Google

19 marca 2010 Google wprowadził do polskiej wersji wyszukiwarki technologię wyszukiwania w czasie rzeczywistym. Taki model wyszukiwania zakłada odejście w przyszłości od indeksowania linków, czyli od rozwiązania znanego powszechnie dzisiaj. Wykorzystana zostanie do tego technologia „PubSubHubBub”. Czy zmieni to pozycjonowanie?

Według założeń, w wynikach wyszukiwania rzeczywistego mają się pojawiać wpisy z na bieżąco aktualizowanych serwisów wspierających wspomnianą technologię. Wyniki wyszukiwania będą aktualizowane natychmiastowo, wraz ze zmianami jakie są wprowadzane na tych serwisach. Na dzień dzisiejszy są to głównie tweety, nagłówki artykułów oraz posty z blogów, wpisy z MySpace itp.

Gdzie będą się pojawiać wyniki wyszukiwania rzeczywistego?

Domyślnie nie są one w google.pl pokazywane, ze względu na trwające prace nad tą technologią. Dodatkowo po kilku próbach okazało się, że jeszcze nie do końca działają one prawidłowo. Żeby je zobaczyć, trzeba je uaktywnić.

Jak to zrobić?

Jako przykład posłuży fraza „hotel”. Po wpisaniu w pole wyszukiwarki i otrzymaniu wyników otrzymamy mniej więcej taki wynik jak poniżej. W celu zobaczenia wyników wyszukiwania rzeczywistego należy kliknąć w zaznaczony link „Pokaż opcje…”

Wyszukiwanie w czasie rzeczywistym w polskim Google.
Po kliknięciu pojawi się po lewej stronie menu z opcjami. Nas interesuje pozycja zatytułowana „Aktualizacje”. Po jej kliknięciu pojawią się wyniki wyszukiwania rzeczywistego dla zadanej frazy (w tym wypadku „hotel”).

Wyszukiwanie w czasie rzeczywistym w polskim Google.
Na powyższym screenie widać, że wyniki odnoszą się do tweetów oraz do Facebooka.

Jak wspomniałem, implementacja nie jest jeszcze doskonała. Google jednak zapowiedział, że zamierza opracować standard, który ułatwi udostępnianie treści wyszukiwarce przez użytkowników. Oczywiście zmieniłoby to nieco obraz takiego pozycjonowania, jakie znamy dzisiaj. Ale do tego jeszcze daleka droga, a my bacznie śledzimy zmiany wprowadzane przez wyszukiwarkę.

Źródło: Wirtualnemedia

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55