Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:20 min Ikona 28.04.2010

Ze slashem czy bez slasha w pozycjonowaniu

http://example.com/foo/
http://example.com/foo

Co wspólnego mają te dwa adresy? Czym się różnią? Jakie znaczenie mają w procesie indeksacji serwisu i pozycjonowaniu?

 

Ukośnik czy bez ukośnika?

 

Umownie adres URL zakończony ukośnikiem wskazuje na katalog, bez ukośnika zaś na plik. Ale oczywiście tak być nie musi. Google każdy adres traktuje oddzielnie, bez względu na to czy kieruje on do katalogu czy pliku, czy jest zakończony slashem, czy też nie.

Sytuacja, w której zarówno adres z ukośnikiem, jak i bez, zawierają tę samą treść i oba zwracają kod 200 (tzn. serwer pomyślnie przetworzył żądanie), jest niekorzystna z punktu widzenia pozycjonowania. Prowadzi bowiem do zjawiska tzw. „duplicate content”, czyli powielania treści.

Z technicznego punktu widzenia jest możliwe dostarczenie odmiennych treści pod wskazanymi adresami. Taka konfiguracja serwisu może być jednak bardzo skomplikowana.

 

Jak działać?

 

W tej sytuacji, czego wymaga pozycjonowanie w celu zwiększenia wydajności indeksowania, można przyjąć następujące zasady działania:

trzeba wybrać preferowaną wersję adresu
w przypadku, gdy serwis ma strukturę katalogów, bardziej stosowny będzie adres typu http://example.com/foo/; wybór jednak w tej kwestii pozostaje wolny

należy być konsekwentnym w związku z dokonanym wyborem preferowanego URL w wewnętrznym linkowaniu serwisu

użyć przekierowania 301 ze zduplikowanej do preferowanej wersji strony
jeśli z jakichś powodów nie jest to możliwe, można użyć tagu rel=”canonical”.

W efekcie tych działań jedna ze stron powinna zwracać stan 200, a druga przekierowywać do preferowanej. Wyjątkiem jest strona główna, dostępna zarówno pod adresem typu http://example.com, jak i http://example.com/, które to są swoimi odpowiednikami i nie można w żaden sposób przekierować jednej wersji do drugiej.

Źródło: GoogleWebmasterCentral

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Nowe rozwiązanie do monitorowania mediów społecznościowych Ikona 01:50 min 29.10.2010 Media społecznościowe dokładają wielu starań do tego, aby użytkownicy, korzystając z nich, byli jak najbardziej zadowoleni z jakości obsługi. Dlatego nie dziwi przygotowanie nowego narzędzia, mającego na celu monitorowanie mediów społecznościowych, a także raportowanie ich zawartości. W jakich serwisach narzędzie będzie wykorzystywane? Zapraszamy do lektury. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:35 min 28.05.2009 Gdy 14 maja 2009 w skutek przeciążenia serwerów na dwie godziny przestało działać amerykańskie Google, użytkowników sparaliżowało niczym dzieci zagubione w internetowej mgle, a portale opierające się na wejściach z wyszukiwarek chwilowo straciły popularność. Ciekawe są liczby: 63,3% wszystkich zapytań kierowanych do jakichkolwiek światowych wyszukiwarek trafia do Google, a 87,1% marketerów decydujących się na reklamę w wyszukiwarkach stawia na Google. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Pozycjonowanie osCommerce – sesje i robots.txt Ikona 01:10 min 18.02.2019 Przedstawiamy kilka prostych porad, które pomogą sklepom internetowym opartym na osCommerce uniknąć tworzenia duplikatów. Wyjaśniamy w jaki sposób i co zablokować przed indeksowaniem przez wyszukiwarkę, aby algorytmy Google nie oceniły witryny internetowej niżej niż powinny w rzeczywistości. Serdecznie zachęcamy do przeczytania całości tekstu! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700