Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
http://example.com/foo/
http://example.com/foo
Co wspólnego mają te dwa adresy? Czym się różnią? Jakie znaczenie mają w procesie indeksacji serwisu i pozycjonowaniu?
Umownie adres URL zakończony ukośnikiem wskazuje na katalog, bez ukośnika zaś na plik. Ale oczywiście tak być nie musi. Google każdy adres traktuje oddzielnie, bez względu na to czy kieruje on do katalogu czy pliku, czy jest zakończony slashem, czy też nie.
Sytuacja, w której zarówno adres z ukośnikiem, jak i bez, zawierają tę samą treść i oba zwracają kod 200 (tzn. serwer pomyślnie przetworzył żądanie), jest niekorzystna z punktu widzenia pozycjonowania. Prowadzi bowiem do zjawiska tzw. „duplicate content”, czyli powielania treści.
Z technicznego punktu widzenia jest możliwe dostarczenie odmiennych treści pod wskazanymi adresami. Taka konfiguracja serwisu może być jednak bardzo skomplikowana.
W tej sytuacji, czego wymaga pozycjonowanie w celu zwiększenia wydajności indeksowania, można przyjąć następujące zasady działania:
– trzeba wybrać preferowaną wersję adresu
w przypadku, gdy serwis ma strukturę katalogów, bardziej stosowny będzie adres typu http://example.com/foo/; wybór jednak w tej kwestii pozostaje wolny
– należy być konsekwentnym w związku z dokonanym wyborem preferowanego URL w wewnętrznym linkowaniu serwisu
– użyć przekierowania 301 ze zduplikowanej do preferowanej wersji strony
jeśli z jakichś powodów nie jest to możliwe, można użyć tagu rel=”canonical”.
W efekcie tych działań jedna ze stron powinna zwracać stan 200, a druga przekierowywać do preferowanej. Wyjątkiem jest strona główna, dostępna zarówno pod adresem typu http://example.com, jak i http://example.com/, które to są swoimi odpowiednikami i nie można w żaden sposób przekierować jednej wersji do drugiej.
Źródło: GoogleWebmasterCentral
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: