Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Na swoim oficjalnym blogu dla webmasterów Google opublikowało informację, że do swojego robota sieciowego dodano nowe kryterium oceny stron www – takie, którego branża pozycjonowania jeszcze (oficjalnie) nie uwzględniała. Jest to kryterium szybkości działania serwisu internetowego. Chodzi dokładnie o to, jak szybko strona reaguje na działania i polecenia użytkownika.
Google przeprowadziło badania nad wpływem wydajności działania stron www na poziom zadowolenia internautów. Jak można było się spodziewać, okazuje się, że szybkie strony to szczęśliwi użytkownicy. Serwisy działające wolno zniechęcają do siebie internautów. Spędzają oni na powolnych stronach mniej czasu. Można to przełożyć na realny spadek zainteresowania serwisem, a tym samym na spadek liczby konwersji i wartości strony.
Dodatkowo badania pokazały, że szybko działające strony www to także niższe koszty operacyjne dla ich właścicieli.
Oczywiście Google nie podaje, jakimi metodami będą mierzyć szybkość działania stron ani jaka będzie waga wyników takiego pomiaru. Wskazuje natomiast, że warto pochylić się nad posiadaną stroną www i przeanalizować jej wydajność. Pozycjonowanie zacznie więc obejmować kolejny element, którym należy się zająć, aby móc liczyć na jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.
Źródło: Google Blogspot
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: