Ikona 00:00 min Ikona 18.03.2016

Jaki jest problem z dzisiejszą reklamą skierowaną do kobiet? Otóż taki, że jest ona nijaka, całkowicie niewyrazista. Z ekranów zalewają nas wciąż te same obrazy, które wmawiają nam, że wartościowa kobieta to potulna kura domowa dbająca wyłącznie o to, aby jej rodzinie niczego nie brakowało. Uplasowanie w konkretnych rolach społecznych, a także hołdowanie określonemu wyglądowi zewnętrznemu są tym, co w tych obrazach wysuwa się na pierwszy plan.

 

Co na to współczesne kobiety?

 

Współczesne kobiety na taki wizerunek absolutnie się nie zgadzają. Współczesne kobiety wiedzą, że aby dać szczęście, same muszą być szczęśliwe. Współczesne kobiety nie boją się kroczyć pewnie przed siebie, a kiedy trzeba – tupnąć nogą. Kobiety z pokolenia Y to zupełnie nowa grupa społeczna, która nie jest w stanie przyjąć traktowania, które jest według niej już nie tyle stereotypowe, co wręcz poniżające. Kobiety te pragną wyzwolić się z pęt i pokazać, jakie są naprawdę.

 

W ciągu ostatniej dekady sposoby codziennego funkcjonowania oraz komunikowania się przeszły kolosalną metamorfozę, która musiała mieć wpływ także na społeczeństwo. Życie w erze digital oraz nowych technologii sprawiło, że świat nieprawdopodobnie przyspieszył. Jeżeli dana marka chce osiągać sukces, to musi nadążać za tempem życia, a co za tym idzie – także za ewolucją kobiet.

 

Femvertising – nowy sposób komunikacji z kobietą

 

Odpowiedzią na zachodzące w świecie zmiany okazał się Femvertising. Co oznacza to pojęcie? Femvertising to nowy nurt w komunikacji, który jest następstwem licznych zmian społecznych, które są udziałem kobiet. Nurt ten kształtowany jest w taki sposób, aby jak najlepiej odpowiadać na zmieniającą się pozycję kobiet, a także na ich oczekiwania względem konkretnych marek.

 

Co w konsekwencji?

 

Już dzisiaj można zauważyć pierwsze przejawy zupełnie odmienionej polityki marketingowej niektórych marek. Firmy zmieniają, niekiedy nawet drastycznie, swój wizerunek, co wiąże się z tym, że przeczuwają nadchodzącą nieuchronnie dominację Femvertisingu. Zmiany w oczekiwaniach przekładają się na zmiany w sposobie prezentacji treści. A czego właściwie oczekuje współczesna kobieta?

 

Energia, siła inspiracji, impuls do działania, motywacja – te czynniki bez wątpienia są tym, co jest w stanie zatrzymać kobietę i sprawić, że zainteresuje się ona danym produktem, usługą czy wydarzeniem. Co więcej, kobiety mimo coraz silniejszej osobowości i stabilnej pozycji w świecie, cały czas szukają oparcia. Właśnie dlatego tak istotną kwestią okazuje się udzielane przez marki wsparcie, umożliwianie wchodzenia w dialog, a ponad wszystko – podejście oparte na partnerstwie i szacunku.

 

Każda kobieta szuka także dostępu do wartościowych treści – unikalnych, bogatych, dających do myślenia i pozwalających odkryć w sobie lub świecie coś nowego, wyjątkowego. Właśnie dlatego Femvertising jest przesycony tak istotnymi dla kobiet akceptacją i zrozumieniem, a także oparty na czymś dla każdej z pań najważniejszym – na sile pozytywnych emocji.

 

Jak działa Femvertising?

 

Nurt ten cały czas się rozwija, ale już na ten moment można zauważyć, że jego główną cechą jest stawianie kobiet na pierwszym miejscu – wyżej niż oferowanych produktów czy usług. To nie kobieta jest po to, aby z tych produktów czy usług korzystać, ale one są dla niej! Potrzeby, oczekiwania i preferencje kobiet wysuwa się w działaniach marketingowych na pierwszy plan, co przekłada się na przygotowywanie dla nich naprawdę wartościowej oferty.

 

Femvertising w praktyce

 

Wiele marek zaczyna skupiać na kobietach coraz większą uwagę, wybierając je wręcz na swoją grupę docelową. Dlaczego to panie coraz częściej są stawiane w centrum zainteresowania – nawet wtedy, kiedy nie chodzi o produkty czy usługi typowo damskie?

 

Badania opublikowane w raporcie Ernst&Young donoszą, że już w 2028 roku to właśnie kobiety będą kontrolowały aż 75% wszystkich wydatków! Poważne traktowanie kobiet może być zatem dla firm czystą kalkulacją, bowiem prawdopodobnie już niedługo to właśnie od nich w przeważającym stopniu zależeć będą ogromne wpływy.

 

Wydaje się zatem, że jedyną drogą do osiągnięcia sukcesu w marketingu jest możliwie dogłębne poznanie kobiet, a następnie – wyjście naprzeciw ich potrzebom i oczekiwaniom. Z opublikowanego pod koniec 2014 roku raportu

 

SheKnows wynika, że chcąc zaspokoić potrzeby generacji Y oraz Z, należy skupić się na ukazaniu pozytywnego wizerunku kobiety w kampanii promującej dany produkt lub usługę.

 

Badania pokazują, że aż 52% konsumentek jest w stanie skorzystać z oferty, która w ten właśnie sposób kreuje swoje podejście do kobiecości. Istotną kwestią są także szacunek i wsparcie (43%). Co ważne, aż 92% kobiet zapamiętuje reklamę rozpowszechniającą pozytywny wizerunek kobiety, a 45% pań podejmuje rozmowy na ich temat w szerszym gronie (przyczyniając się tym samym do promocji marki!).

 

Za pierwsze marki będące prekursorami nurtu Femvertisingu uznaje się obecnie Always oraz Dove. W swoich kampaniach pokazały one, jak piękną rzeczą jest bycie kobietą. Postanowiły udowodnić, że „być jak dziewczyna” czy „robić coś jak dziewczyna” wcale nie oznacza czegoś gorszego. Pokazały, że każda kobieta powinna być dumna z tego, kim jest.

 

Powstała w 2014 roku kampania Always „Like a Girl” to manifest wiary w siebie, w swoje możliwości, w niczym niepohamowany potencjał. To inspiracja do tego, aby pozwolić sobie być sobą i czerpać z tego pełną satysfakcję. To wsparcie, jakiego kobiety tak bardzo potrzebowały.

 

Działania na jeszcze szerszą skalę podjęła się marka Dove, która postanowiła pomóc kobietom odkryć ich naturalne piękno i pokochać siebie – takimi, jakimi są. Przygotowane przez nią kampanie przypominają już nie tyle reklamę, co raczej spoty o charakterze projektów społecznych.

 

W centrum uwagi nie znajduje się już produkt, ale realne problemy oraz radości, które są udziałem każdej z kobiet. Wsparcie, jakiego udziela paniom marka, wysuwa się tu na pierwszy plan i pozwala zmienić, często niesłuszną, ocenę siebie samych.

 

Podsumowując, za ewolucją w myśleniu i podejściu kobiet do siebie samych musiały pójść również marki, które chcą osiągnąć sukces na rynku. Już dziś możemy obserwować dostosowywanie działań marketingowych do oczekiwań kobiet, a rozprzestrzenienie się nurtu Femvertisingu zdaje się być już tylko kwestią czasu.

 

Jaki jest zatem klucz do sukcesu?

 

Odejście od standardowych, stereotypizujacych, a nawet seksistowkich reklam, budzenie zaangażowania odbiorców oraz postawienie na prawdziwe emocje są tym, obok czego żadna kobieta z całą pewnością nie będzie w stanie przejść obojętnie. Być może rację miał Emil Zola, gdy pisał: „Cały sekret polega na zdobyciu kobiety, gdy to się uda, cały świat będzie można sprzedać.”

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 22.03.2016 Okazuje się, że to, gdzie patrzymy, nie do końca zależy od naszej woli. Dlatego właśnie coraz częściej w marketingu, zarówno tradycyjnym, jak i tym internetowym, wykorzystuje się metodę nazywaną eye-tracking. Właśnie dzięki niej możemy dowiedzieć się, w którą stronę tak naprawdę w pierwszej kolejności kierujemy wzrok, a także gdzie patrzymy najdłużej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 24.03.2016 Nie ma w tym żadnej tajemnicy, że kochamy social media. Już od wielu lat zastępują nam one nie tylko wiele tradycyjnych metod komunikacyjnych, ale również prywatne dzienniki czy pamiętniki. Coraz częściej wykorzystujemy je do tego, by po prostu PAMIĘTAĆ. A co? Chociażby ulubiony film, którego recenzją możemy się podzielić, czy też tytuł serialu, który zamierzamy obejrzeć, ale na razie przyjemność tę musimy odłożyć w czasie… Nie brakuje więc portali, które rejestrują naszą kulturalną aktywność, ani też takich, które pomagają nam uporządkować plany treningowe i stworzyć dopasowany harmonogram ćwiczeń na siłowni. Co jednak z tymi, którzy… kochają tradycyjny, relaksujący sposób odpoczynku z ulubiona książką w ręce? Czy social media pamiętają o książkoholikach? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 15.03.2016 Okazuje się, że dokonania naukowe mogą mieć ogromny wpływ na działania marketingowe. Nasz mózg, jakże tajemniczy, a jednocześnie strasznie leniwy jest badany przez osoby specjalizujące się w neuromarketingu. Efektem przeprowadzonych analiz są diametralne zmiany w sposobie reklamowania produktów i firm, kreowania pozytywnego wizerunku marki, a także tworzenia efektywniejszych, przyjaznych dla użytkwonika stron internetowych. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700