Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:50 min Ikona 11.03.2015

Jak być wyżej w wynikach lokalnych w Mapach Google

Wysokimi pozycjami wyszukiwarka Google stoi – również ta lokalna, oparta na Mapach Google. Każda firma, oferująca swoje produkty lub usługi klientom ze swojej okolicy, w pocie czoła stara się znaleźć jak najwyżej w rankingu lokalnym.

 

W związku z tym pojawiają się pytania do Map Google 

 

  • Co zrobić, aby użytkownicy poszukujący firmy w swojej okolicy znaleźli nasz sklep, naszą ofertę i stali się kolejnymi zadowolonymi klientami właśnie naszej firmy (a nie firmy konkurencyjnej)?
  • Jak być wyżej?
  • Jak wyświetlać się na zapytania związane z naszą działalnością?
  • Jak przekonać uparte algorytmy Google, że to my zasługujemy na czołowe pozycje?

Google opiera swój ranking wyników lokalnych na trzech podstawowych filarach: trafności, odległości oraz ważności. Dla każdego zapytania, wpisywanego przez użytkownika, algorytm wybiera i wyświetla te wyniki, które mają najwyższą ocenę łączną w tych trzech aspektach.

 

 

Trafność w wynikach lokalnych w Mapach Google

 

Jest to element określający, jak dobrze wizytówka pasuje do wpisywanego przez użytkownika zapytania. Dlatego tak istotne jest prawidłowe uzupełnienie swojej strony lokalnej z podaniem prawdziwych, precyzyjnych danych dotyczących naszej działalności.

Kluczowe jest również wybranie odpowiedniej kategorii, dokładnie określającej naszą działalność.

Google radzi: „Do opisu podstawowej działalności firmy użyj jak najmniejszej liczby kategorii z podanej listy”.

Jeśli użyjemy np. kategorii „Sklep sportowy”, Google automatycznie zrozumie i przyporządkuje naszą firmę również do kategorii wyższej: „Sklep”. Taktykę „im więcej tym lepiej” trzeba zdecydowanie odrzucić na rzecz precyzji.

Odległość  w Mapach Google

 

Lokalne wyniki wyszukiwania są mocno powiązane z miejscem, w którym znajduje się użytkownik wpisujący dane zapytanie. Jeśli lokalizacja nie jest ustawiona ręcznie, Google wykorzysta inne dane (np. adres IP), pozwalające określić położenie internauty z jak największą precyzją.

Po określeniu przybliżonej lokalizacji użytkownika, wpisującego zapytanie, Google będzie wyświetlać firmy znajdujące się w jego okolicy. Oznacza to, że teoretycznie im bliżej znajduje się on naszego sklepu/siedziby naszej firmy, tym większa szansa na wyższy wynik „odległościowy”, a w rezultacie wyższą pozycję dla tego konkretnego użytkownika.

Trzeba też pamiętać, że kiedy użytkownik, korzystający z urządzenia mobilnego zmieni swoje ustawienia lub położenie, może otrzymać zupełnie inne wyniki.

Nie oznacza to jednocześnie, że im bliżej tym lepiej – w połączeniu z pozostałymi dwoma „filarami”, czyli trafnością i ważnością, może się okazać, że Google wybierze firmy zlokalizowane nieco dalej, ale lepiej odpowiadające na potrzeby danego użytkownika.

Ważność w wynikach lokalnych 

 

Nie bez znaczenia jest to, jak ważna i jak znana jest dana firma – również poza Internetem. Ostatecznie strony lokalne mają pomóc odnaleźć użytkownikom rzeczywiste siedziby i oddziały firm i organizacji, a nie ich wirtualne odpowiedniki.

Google określa ważność firmy na podstawie informacji, które znajduje w całej sieci, a więc artykułów o danej firmie, linków prowadzących do jej strony i innych wzmianek, dotyczących jej marki i działalności.

Niestety, nowe firmy, które dopiero zaczynają promować swoją markę, mają nieco trudniejszą sytuację i zbudowanie swojej reputacji w Google może zająć im trochę czasu. Oczywiście nie wyklucza to możliwości wyświetlenia się na wysokich pozycjach na część zapytań – jeśli firma będzie miała dobry wynik dla pozostałych dwóch elementów.

Szkodliwe duplikaty

Każda firma może mieć stworzony jeden wpis w Mapach Google dla jednego adresu fizycznego. Istniejący duplikat może obniżyć ranking wszystkich istniejących wpisów, nie tylko z uwagi na fakt ich niższej oceny przez algorytmy Google.

Dwa równolegle stworzone wpisy dodatkowo konkurują ze sobą o miejsce w Mapach Google pod tym samym adresem i numerem telefonu. Co więcej, część użytkowników może zostawiać opinie o naszej firmie oraz/lub dołączać do naszych kręgów na jednej stronie lokalnej, a część na drugiej. W rezultacie pozytywna aktywność użytkowników nie kumuluje się na jednym wpisie i nie przynosi tak dobrych rezultatów jak powinna.

Warto więc zadbać o to, aby usunąć wszystkie duplikaty i pozostawić tylko jeden, główny wpis dla jednego adresu fizycznego.

Podsumowanie

 

Pozycja w rankingu lokalnym Google zależna jest od wielu czynników, na które mamy większy lub mniejszy wpływ. Zawsze warto:

– uzupełnić wizytówkę prawdziwymi, dokładnymi danymi, – wybrać kategorię precyzyjnie określającą naszą firmę, – zadbać o prawidłowe umiejscowienie znacznika na mapie, – usunąć wszelkie duplikaty naszego wpisu głównego, – aktywnie działać w sieci, budując renomę swojej marki, a w rezultacie zdobywając również linki do swojej strony internetowej, – aktywnie publikować wpisy w Google+, dodawać ciekawe filmy, zdjęcia, które mogą zwiększyć zaangażowanie użytkowników.

Specyfiką lokalnych wyników wyszukiwania w Mapach Google jest ich wysokie zindywidualizowanie w zależności od lokalizacji użytkownika. Dodatkowo na ranking wpływają ciągłe zmiany, poprawki algorytmów oraz rosnąca konkurencja w sieci i poza światem wirtualnym. Dlatego też gwarancji wysokich pozycji nie ma i być nie może, natomiast powyższe porady z pewnością zwiększą szansę firmy na lepszą widoczność w wynikach lokalnych Google.

Źródła: Pomoc Google Moja Firma, Local Search Forum

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55