Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:55 min Ikona 25.07.2017

Czym są duplikaty w Google Moja Firma?

Jak wiemy z pomocy usługi Google Moja Firma, nie wolno tworzyć więcej niż jednej wizytówki dla każdej lokalizacji przedsiębiorstwa. Każda kolejna, przynajmniej w teorii, będzie uznawana przez system za duplikat i tym samym blokowana. Jak wygląda rzeczywistość, chociażby w Polsce, wszyscy wiemy ;).

1 firma – 1 lokalizacja fizyczna – 1 wizytówka na Mapach Google

 

Czym są duplikaty?

 


Duplikaty w Google Moja Firma, a więc i na Mapach Google, to każdy dodatkowy wpis stworzony dla tej samej firmy, na ten sam adres fizyczny. Nie ma tu znaczenia, że oba wpisy będą różniły się wprowadzoną nazwą (np. Abc  i FHU Abc Sp. z o.o.) czy numerem telefonu.

Swego rodzaju wyjątek stanowią jedynie działy firm, wydziały uczelni czy departamenty instytucji publicznych, jak również specjaliści praktykujący indywidualnie, którzy w określonych przypadkach mogą posiadać odrębną wizytówkę.

Wizytówki dla wydziałów w Collegium Novum UAM
Źródło: Mapy Google

 

Dlaczego są złe?

 

Mogłoby się wydawać, że stworzenie kilku wpisów dla naszej firmy może poprawić jej wyszukiwalność na Mapach Google czy też pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie strony internetowej. W końcu łatwiej trafić na 1 z 3 wizytówek niż przebić się przez konkurencję posiadając tylko 1 wpis. Nic bardziej mylnego!

  1. Posiadanie duplikatu jest niezgodne z aktualnymi wskazówkami Google.
  2. Obecność duplikatów może obniżać ranking wszystkich zduplikowanych wizytówek.
  3. W każdej chwili Google może zablokować duplikaty, a blokada może zostać nałożona automatycznie na wszystkie wizytówki znajdujące się na danym koncie.
  4. Duplikat może wprowadzać potencjalnych Klientów w błąd, jeśli będzie zawierał nieaktualne dane.
  5. Duplikaty rywalizują ze sobą o pozycje – praktycznie niemożliwe jest, żeby wyświetlały się obok siebie np. w trzypaku w wyszukiwarce Google.

Trzypak w wyszukiwarce Google
Źródło: Wyszukiwarka Google

 

Jak powstają?

 

Istnieją właściwie 4 przypadki, w których może dojść do stworzenia duplikatu.

  1. Ktoś z firmy stworzył i zweryfikował 2 wpisy dla tego samego adresu. Jeszcze jakiś czas temu system Google mógł pozwolić na stworzenie i weryfikację 2 osobnych wizytówek dla tej samej firmy. Obecnie stworzenie nowego wpisu – duplikatu jest praktycznie niemożliwe. System dość skutecznie blokuje tę możliwość wskazując podczas tworzenia nowej wizytówki istniejące, zweryfikowane wpisy lub też automatycznie zaczyna weryfikować wyświetlające się na Mapach Google, lecz niezweryfikowane dotąd wizytówki.
  2. Firma przeniosła się do nowej lokalizacji i stworzyła nowy wpis. Jeśli firma założyła nową wizytówkę dla aktualnego adresu fizycznego, a na Mapach Google istnieje wpis dla starej lokalizacji, może zdarzyć się tak, że jakiś użytkownik Map Google zaktualizuje adres w starym wpisie przez „Zaproponuj zmianę”. Po zaakceptowaniu zmiany przez Google, na Mapach będą wyświetlać się 2 wpisy dla tej samej firmy, z tym samym adresem fizycznym.
  3. W podobnym czasie stworzono 2 osobne wpisy. Sytuacja taka może mieć miejsce, gdy właściciel/pracownik firmy jest w trakcie weryfikacji nowej wizytówki, a inny użytkownik Map Google dodał dla niej wpis przez „Dodaj brakujące miejsce” (lub jeszcze przez Map Makera).
  4. Weryfikacja wizytówki wyświetlającej się na Mapach Google, która nie jest przypisana do żadnego konta. Jeśli właściciel/pracownik firmy rozpocznie weryfikację wpisu przez „Zgłoś prawo do tej firmy” i wprowadzi w nim zmiany jeszcze przed dokończeniem procesu, system może zacząć traktować wpis jako nową wizytówkę i stworzyć tym samym duplikat wpisu. Na Mapach Google wyświetlać będzie się nowy, zweryfikowany wpis, a także istniejąca już wcześniej wizytówka, którą chcieliśmy zweryfikować.


Duplikaty wizytówek dla Gimnazjum nr 42 w Poznaniu

Źródło: Mapy Google

 

Podsumowanie

 

Posiadanie duplikatu wizytówki firmy na Mapach Google nie jest dobrym pomysłem zarówno pod kątem pozycjonowania wpisu, jak również działań czysto marketingowych. Zduplikowany wpis może wprowadzać Klientów w błąd wskazując im niepełny adres lub stary numer telefonu, a także może zdominować wpis, który zawiera wiele pozytywnych opinii na temat firmy. Niestety mimo wielu ulepszeń wprowadzonych przez Google, wciąż możliwe jest stworzenie duplikatu.

Kolejny artykuł: Usuwanie duplikatów w Google Moja Firma

Źródła: Pomoc Google Moja Firma, Moz.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023 Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak zwalczać spam na Mapach Google – przewodnik Ikona 01:00 min 26.07.2016 Niedawno pisaliśmy o tym, czym właściwie jest spam na Mapach Google oraz w jaki sposób należy tworzyć i uzupełniać wizytówki tak, aby były one zgodne z wytycznymi Google. Tym razem powiemy o tym, w jaki sposób przezwyciężać spam, który pojawia się na Mapach Google. W tekście znajdziesz najważniejsze informacje o tym, jak wykrywać spam oraz kroki, które należy wykonać, aby zgłosić nieprawidłowo przygotowaną wizytówkę. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Pierwsze reakcje na Facebook Reactions Ikona 05:10 min 12.04.2016 W roku 2009 Facebook wprowadził przycisk, który pozwalał użytkownikom za pomocą jednego kliknięcia informować o zainteresowaniu opublikowanymi przez osobę lub markę treściami. Po 7 latach udostępnionych zostało więcej opcji - Reakcji, skierowanych do zwolenników poglądu, że właściwie nie wszystko da się lubić. Jakie były pierwsze reakcje na ich wprowadzenie i jak wygląda ich stosowanie po ponad miesiącu? Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700