Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:15 min Ikona 25.06.2018

Tworzenie atrakcyjnego contentu – jak wyhodować sobie sukces?

O ile prostsze byłoby nasze życie, gdyby pozycjonowanie było jednym z mechanizmów biologii. Niestety… Matka Natura, chociaż tak wszechmocna, o marketingu internetowym pojęcia nie ma i w tej kwestii jesteśmy zdani wyłącznie na siebie. Możemy jednak brać przykład z tych, którzy na co dzień obcują z przyrodą i pomagają jej wydawać na świat owoce. Nasza branża ma z ogrodnictwem więcej wspólnego, niż początkowo mogłoby nam się wydawać.

 

Dobry grunt to podstawa!

 

Przyjmijmy, że nasz pomysł jest jak nasionko. Aby mogło się rozwijać, musi ono trafić do podatnej i żyznej ziemi, która dobrze je przyjmie, dostarczy niezbędnych składników i pozwoli się mu rozwijać. W tym przypadku glebą będą nasi potencjalni odbiorcy.
Tak samo jak w podłożu do kaktusów nie zaczniemy nagle sadzić paprotek, tak i zainteresowania naszą tematyką nie powinniśmy oczekiwać w środowisku, które nie ma z nią kompletnie nic wspólnego. Użytkowników, którzy na naszej stronie poszukują informacji o najnowszych grach komputerowych niekoniecznie zainteresują przepisy kulinarne, chyba że będą to pomysły na szybkie przekąski, które można wrzucać na ząb w trakcie przechodzenia kolejnych leveli.
By osiągać efekty, musimy dokładnie wiedzieć, do kogo skierowane są nasze działania i o przychylność tych właśnie osób walczyć najbardziej. Pomocne jest stworzenie sobie modelu odbiorcy i dostosowanie pod jego preferencje zarówno języka, jak i takich elementów jak kolorystyka czy grafiki.

 

Nie bój się wyjść do ludzi!

 

Pamięta ktoś jeszcze piosenkarkę Eleni, która śpiewała nam: „Troszeczkę ziemi, troszeczkę słońca”? W tych pozornie banalnych słowach zawarta jest istotna mądrość. Tak samo jak żadna roślina nie może rosnąć bez światła, tak i treść nie spełni swojego celu, jeśli nie będzie mogła trafić do odbiorców. Nawet jeśli pierwotnie daleko jej będzie do ideału, to i tak da lepszy efekt niż ukrywany w ciemnej piwnicy i latami doprowadzany do perfekcji content. Ważne, by na bieżąco analizować i dokonywać poprawek. Rozsądne wykorzystywanie słów kluczowych czy unikanie spamu to proste, ale i bardzo skuteczne elementy pozycjonowania, które pozwolą Twojej stronie piąć się ku słońcu i walczyć o lepszą widoczność w sieci.

 

Wlej w swój content nieco życia!

 

Woda bywa niebezpieczna, ale z drugiej strony żadna roslina nie będzie mogła bez niej wzrastać, kwitnąć ani owocować. Jeżeli nie chcemy, aby nasza witryna przypominała bezludną i jałową pustynię, możemy wprowadzić na niej możliwośc dodawania komentarzy i dzielenia się opiniami. Z ich dawkowaniem trzeba jednak uważać – tak samo jak nadmiar wody w doniczce może obniżać jakość gleby, tak i nieostrożne działania w tym obszarze mogą negatywnie wpłynąć na budowaną przez nas społeczność. Jeśli istnieje obawa, że wraz z „wodą” content wchłonie coś co mu zaszkodzi, wystarczy zastosowanie odpowiedniego filtra.

 

Pielęgnacja drogą do sukcesu

 

Natura wyposażyła rośliny w dziesiątki mechanizmów obronnych, jednak czasami wspomagamy je różnymi preparatami, które mają pomóc im osiągać imponujące rozmiary, piękniejsze kolory, czy bronić się przed szkodnikami. Bywa, że pożółkłe liście i uschnięte pędy trzeba uciąć. Z treścią na stronach nie jest inaczej. Lita ściana tekstu będzie działać zniechęcająco. Wplecenie w nią elementów graficznych, rozbicie na akapity i właściwe sformatowanie znacznie uatrakcyjni ją w oczach odbiorcy. Fragmenty, które czytelnikowi do niczego nie służą, najlepiej jest po prostu usunąć. Na naszym blogu radzilismy niedawno, jak zaciekawić użytkownika treścią umieszczoną na stronie.

 

Uzbrój się w cierpliwość!

 

Poza żyzną glebą, światłem, wodą i odpowiednią pielęgnacją, istotnym dla każdego ogrodnika czynnikiem jest czas. Często potrzeba wiele cierpliwości i determinacji, by zebrać satysfakcjonujące plony. Skuteczne zoptymalizowanie contentu na stronie to również nie proces, który wydarzy się na pstryknięcie palcami. Niekiedy trzeba kilku prób albo gruntownego przemyślenia strategii pozycjonowania, nic jednak nie stanie się od razu.

 

Podsumowanie

 

Światy ogrodników i specjalistów od pozycjonowania z pewnością dzieli wiele, ale i jedni i drudzy nie mogą spoczywać na laurach, jeśli chcą osiągać pozytywne rezultaty w swoich dziedzinach. Czy chodzi o buchające czerwienią różane pąki, czy rosnące na stronie wyświetlenia, satysfakcja z obserwowania efektów wytężonej pracy zawsze smakuje równie dobrze.

Źródła: Elephate.com; MOZ.com; doświadczenie własne

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:25 min 09.09.2013 Pozycjonerzy z całego świata nieustannie poszukują nowych, skuteczniejszych sposobów na wypromowanie swoich stron internetowych do upragnionego top 10. Ma to szczególne znaczenie w świetle ostatnich zmian algorytmów Google, które mocno wpływają na osiągane pozycje. W tym kontekście duże zainteresowanie wywołuje wpływ usługi Google+ i przycisku +1 na wyniki wyszukiwania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 7

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Google zbiera dane o nas i do czego je wykorzystuje Ikona 3:00 min 17.04.2023 Korzystając z usług Google, powierzamy mu swoje dane. Jakie? W jaki sposób są one zbierane, przechowywane i wykorzystywane? Na pewno nieraz się nad tym zastanawialiście. W tym artykule postaram się odpowiedzieć na te pytania – przede wszystkim w kontekście Google Ads. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wykorzystanie sekcji FAQ w SEO Ikona 5:10 min 05.01.2023 Podstrona z pytaniami i odpowiedziami, inaczej mówiąc popularny FAQ, to jedno z najchętniej odwiedzanych przez nowych klientów miejsc na stronie. W FAQ szukają podstawowych informacji o firmie i świadczonych przez nią usługach, cenach oraz realizacji zamówienia. Jak zatem stworzyć użyteczną dla klienta sekcję FAQ, która jedocześnie wzmocni pozycjonowanie Twojej strony? Zapraszamy do lektury! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700