Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Sama zmiana opiera się na integracji wszystkich źródeł wyszukiwań (komputery stacjonarne, smartfony, komórki, tablety itd.) w jednej kampanii. Do tej pory, dla wykorzystania wszystkich korzyści, które niosą dane urządzenia, tworzono odrębne kampanie w koncie AdWords. Dzięki tej ważnej zmianie zyskujemy… czas oraz wiele korzyści w postaci:
– tworzenia odmiennych reklam (na każdej urządzenie inne) w grupie reklam, – zarządzania stawkami z uwzględnieniem rodzaju urządzenia, – raportowania konwersji pod kątem źródła (np. telefonów komórkowych czy smartfonów).
Oczywiście to nie jedyne korzyści z przejścia na rozszerzoną wersję kampanii. Ważną zmianę, która pomoże w pracy specjalistom AdWords, jest możliwość tworzenia rozszerzeń linków do podstron nie tylko dla całej kampanii (jak do tej pory), ale także dla danej grupy reklam. Wyraźnie poprawi to proces optymalizacji rozszerzeń i umożliwi dywersyfikację sitelinków w obrębie kampanii a nie całego konta. Wprowadzono również szczegółowe raporty rozszerzeń, które pozwolą lepiej ocenić skuteczność każdego sitelinka.
Co ważne po edycji rozszerzeń nie są resetowane statystyki pozostawionych lub usuniętych rozszerzeń. Do tej pory traciliśmy dane historyczne całej grupy rozszerzeń po choćby wymianie jednego sitelinka. Przy rozszerzeniach możemy również skorzystać z harmonogramu wyświetleń. Np. w sytuacji gdy na stronie pojawia się oferta specjalna, reklamujemy ją sitelinkami w wybranych godzinach, aby w następnych zmienić (automatycznie) treść rozszerzeń na treści standardowe. Będzie to bardzo przydatne we wszelkiego rodzaju promocjach czasowych. Poważne zmiany w rozszerzeniach potwierdzają zeszłoroczne dyskusje podczas Google dla Agencji, kiedy to prelegenci zwracali uwagę na szczególną rolę sitelinków w kampanii.
Kampanie rozszerzone można już wprowadzać na konta, zmiana globalna zostanie nieodwołalnie wprowadzona do końca czerwca br.
Szerzej o całej zmianie można przeczytać w tekście Trendy mobilne a Adwords – kampanie rozszerzone w Google.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: