Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:00 min Ikona 28.03.2013

Lepsza optymalizacja Google AdWords pod kątem konwersji

Ścieżki w sieci wyszukiwania mają na celu zobrazowanie tego, jak użytkownicy Internetu szukają produktów, jeszcze zanim dokonają konwersji. To w istocie zestaw dodatkowych, możliwych do wyświetlenia w koncie AdWords kolumn z takimi informacjami, jak „Kliknięcia wspomagane”, „Wyświetlenia wspomagane”, „konwersje wspomagane kliknięciami”, jak też kilkoma innymi. By informacje w poszczególnych z tych kategorii mogły się wyświetlać, oczywiście najpierw reklamodawca musi skonfigurować śledzenie konwersji, by dane zyskały punkt odniesienia. Kolumny prezentujące „ścieżki w sieci wyszukiwania”, dostępne są w takich zakładkach konta AdWords, jak „Słowa kluczowe”, „Reklamy”, Grupy reklam” i „Kampanie”.

Google na swoim blogu prezentuje kilka przykładowych strategii optymalizacyjnych, korzystających z dostępnych od niedawna w koncie informacji.

 

Identyfikacja kluczowych wyrażeń wspomagających konwersję

 

To grupa słów kluczowych, które choć charakteryzują się niskim współczynnikiem konwersji, są bardzo skuteczne w dostarczaniu konwersji wspomaganych kliknięciami, bądź też konwersji z ostatniego kliknięcia. Sytuacja taka sugeruje, iż dane wyrażenie przyczynia się do dokonania konwersji przez użytkownika, jednak jego swoją rolę odgrywa ono na wcześniejszych etapach procesu zakupowego, kiedy użytkownik nie jest jeszcze ostatecznie zdecydowany na zakup, a raczej poszukuje informacji na temat interesującego go produktu. W przypadku takich słów kluczowych, Google zaleca stworzenie całkowicie odrębnej grupy reklam, w której teksty nawiązują do poszukiwanych przez potencjalnego klienta informacji, niekoniecznie zaś zachęcają do zakupu.

 

Optymalizacja stawek dla słów kluczowych, które wspomagają kliknięcia

 

Warto zadbać o to, by słowa kluczowe wspomagające kliknięcia posiadały odpowiednio wysokie stawki. Stuprocentowa koncentracja wyłącznie na wyrażeniach kluczowych, które przynoszą konwersję z ostatniego kliknięcia zwykle nie jest opłacalna i prowadzi do utraty niektórych konwersji.

 

Optymalizowanie reklam osiągających mniej satysfakcjonujące wyniki

 

Zdarza się, że niektóre reklamy pomimo stosunkowo silnej średniej pozycji w rankingu, ukazują w dotyczących ich statystykach konwersje wspomagane wyświetleniami. Oznacza to, że pomimo tego, iż reklamy były wyświetlane użytkownikowi, nie zdecydował się on na ich kliknięcie. W sytuacji takiej należy rozważyć przeedytowanie treści reklam w taki sposób, by w większym stopniu wzywały one do działania. Jeżeli natomiast dane reklamy, posiadające konwersje wspomagane, osiągają niskie średnie pozycje, wówczas jeżeli zależy nam na poprawie ich skuteczności, powinniśmy podnieść licytowane stawki za kliknięcie, ponieważ zwiększy to szansę dostrzeżenia naszej reklamy przez użytkownika.

Powyższe działania stanowią jedynie przykłady tego, w jaki sposób wykorzystane mogą zostać dostępne od niedawna w koncie AdWords informacje. W zależności od potrzeb, charakteru konwersji, branży, czy specyficznych  dla niej zachowań konsumeckich, działania te mogą przybierać bardzo różną postać. Kluczowe jednak przez cały czas pozostaje prawidłowe rozpoznanie wzorca postępowania użytkowników i optymalne dostosowanie do nich konfiguracji kampanii.

 

Źródło: adwords-pl.googleblog.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55