Ikona 02:00 min Ikona Sunrise System 28.03.2013

Ścieżki w sieci wyszukiwania mają na celu zobrazowanie tego, jak użytkownicy Internetu szukają produktów, jeszcze zanim dokonają konwersji. To w istocie zestaw dodatkowych, możliwych do wyświetlenia w koncie AdWords kolumn z takimi informacjami, jak „Kliknięcia wspomagane”, „Wyświetlenia wspomagane”, „konwersje wspomagane kliknięciami”, jak też kilkoma innymi. By informacje w poszczególnych z tych kategorii mogły się wyświetlać, oczywiście najpierw reklamodawca musi skonfigurować śledzenie konwersji, by dane zyskały punkt odniesienia. Kolumny prezentujące „ścieżki w sieci wyszukiwania”, dostępne są w takich zakładkach konta AdWords, jak „Słowa kluczowe”, „Reklamy”, Grupy reklam” i „Kampanie”.

Google na swoim blogu prezentuje kilka przykładowych strategii optymalizacyjnych, korzystających z dostępnych od niedawna w koncie informacji.

 

Identyfikacja kluczowych wyrażeń wspomagających konwersję

 

To grupa słów kluczowych, które choć charakteryzują się niskim współczynnikiem konwersji, są bardzo skuteczne w dostarczaniu konwersji wspomaganych kliknięciami, bądź też konwersji z ostatniego kliknięcia. Sytuacja taka sugeruje, iż dane wyrażenie przyczynia się do dokonania konwersji przez użytkownika, jednak jego swoją rolę odgrywa ono na wcześniejszych etapach procesu zakupowego, kiedy użytkownik nie jest jeszcze ostatecznie zdecydowany na zakup, a raczej poszukuje informacji na temat interesującego go produktu. W przypadku takich słów kluczowych, Google zaleca stworzenie całkowicie odrębnej grupy reklam, w której teksty nawiązują do poszukiwanych przez potencjalnego klienta informacji, niekoniecznie zaś zachęcają do zakupu.

 

Optymalizacja stawek dla słów kluczowych, które wspomagają kliknięcia

 

Warto zadbać o to, by słowa kluczowe wspomagające kliknięcia posiadały odpowiednio wysokie stawki. Stuprocentowa koncentracja wyłącznie na wyrażeniach kluczowych, które przynoszą konwersję z ostatniego kliknięcia zwykle nie jest opłacalna i prowadzi do utraty niektórych konwersji.

 

Optymalizowanie reklam osiągających mniej satysfakcjonujące wyniki

 

Zdarza się, że niektóre reklamy pomimo stosunkowo silnej średniej pozycji w rankingu, ukazują w dotyczących ich statystykach konwersje wspomagane wyświetleniami. Oznacza to, że pomimo tego, iż reklamy były wyświetlane użytkownikowi, nie zdecydował się on na ich kliknięcie. W sytuacji takiej należy rozważyć przeedytowanie treści reklam w taki sposób, by w większym stopniu wzywały one do działania. Jeżeli natomiast dane reklamy, posiadające konwersje wspomagane, osiągają niskie średnie pozycje, wówczas jeżeli zależy nam na poprawie ich skuteczności, powinniśmy podnieść licytowane stawki za kliknięcie, ponieważ zwiększy to szansę dostrzeżenia naszej reklamy przez użytkownika.

Powyższe działania stanowią jedynie przykłady tego, w jaki sposób wykorzystane mogą zostać dostępne od niedawna w koncie AdWords informacje. W zależności od potrzeb, charakteru konwersji, branży, czy specyficznych  dla niej zachowań konsumeckich, działania te mogą przybierać bardzo różną postać. Kluczowe jednak przez cały czas pozostaje prawidłowe rozpoznanie wzorca postępowania użytkowników i optymalne dostosowanie do nich konfiguracji kampanii.

 

Źródło: adwords-pl.googleblog.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Remarketing dynamiczny, czyli podglądanie internauty Ikona 01:20 min 18.09.2013 Już dawno zauważono, że im częściej widzimy jakiś produkt, tym bardziej chcemy go mieć. Jednak w dzisiejszych czasach odchodzi się od inwazyjnej metody reklamowej, która polegała na umieszczaniu reklamy produktu w każdym możliwym miejscu – w gazecie, na bilbordzie i w Internecie. Współcześnie duży nacisk kładziony jest na to, by reklama pojawia się w odpowiednich miejscach i w odpowiednim czasie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Rozszerzenia AdWords poszerzają horyzonty Ikona 01:55 min 25.10.2013 Najnowsze zmiany ogłoszone na oficjalnym blogu Google AdWords znacząco podnoszą rangę funkcji, jaką są – wciąż bagatelizowane przez niektórych reklamodawców – rozszerzenia reklam. Nie są to już wyłącznie atrakcyjne dodatki, zwiększające w bliżej nieokreślonym stopniu widoczność reklamy, ale czynnik mający realny wpływ na jej ranking, a więc pozycję w stosunku do reklam konkurencyjnych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Tryumf wyszukiwań mobilnych. Kampanie rozszerzone w Google AdWords. Ikona 01:20 min 22.02.2013 Dziś podstawowym pytaniami nie jest: jak wyszukujemy w Google, ale z jakiego urządzenia korzystamy? Obecnie coraz więcej użytkowników (90% w USA) korzysta z Google za pomocą co najmniej dwóch urządzeń. Czyli rano stacjonarka, w ciągu dnia smartfon czy komórka a wieczorem tablet. Wcześniej właściwie każde z tych urządzeń rządziło się własnymi zasadami wyszukiwania, obecnie można już mówić o unifikacji całego procesu. Stąd zrodziła się duża zmiana w AdWords i wprowadzenie kampanii rozszerzonych. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 21

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700