Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Takie sterowanie reklamą jest oczywiście możliwe dzięki wciąż rozwijającej się technologii. Jak sprawić, aby reklama nie znudziła się internaucie, tylko zachęciła go do skorzystania z danej usługi, albo do nabycia konkretnego produktu? Jak spowodować, żeby internauta nie zignorował reklamy w tzw. procesie ślepoty banerowej, czyli zjawiska, w którym internauci ignorują zbyt często pojawiające się reklamę, jakby jej w ogóle nie zauważali? Wystarczy skorzystać z możliwości jakie niesie ze sobą remarketing dynamiczny i przypomnieć użytkownikowi, że zastanawiał się nad zakupem danego produktu.
Jednym z najprężniej rozwijających się działów reklamy jest właśnie remarketing dynamiczny. Pozwala on zaspokoić indywidualne potrzeby konsumenta, dzięki „podglądaniu” działań internauty. Identyfikacja internauty oraz jego poczynań w sieci jest możliwa dzięki plikom cookie. Odpowiednie kody na stronie e-sklepów pomagają zaobserwować, jakiego rodzaju działania wykonywał internauta na danej stronie. Pliki cookie pomagają więc zapamiętać jakie produkty były oglądane przez użytkownika, a jakie zostały przez niego kupione. Następny krok polega na tym, żeby automatycznie tworzone były kolejne „kampanie” reklamowe, które w odpowiednim czasie zostaną zaprezentowane internaucie.
Jak to działa w praktyce? Jeśli internauta odwiedzi sklep z biżuterią, poszukując wisiorka to uruchomi procesy, które sprawią, że w ciągu najbliższych dni, kilkukrotnie natrafi na reklamę oglądanych wcześniej wisiorków. Remarketing nie działa natrętnie, ale nie pozwoli nam również zapomnieć o danym produkcie. Na czym polega dynamiczność tej metody? Jeśli kupimy już zawieszkę to przestaniemy otrzymywać reklamy rekomendujące nam produkt, który już mamy. Reklamy dynamicznie dostosują się do naszych potrzeb i zaczną nam podpowiadać co jeszcze moglibyśmy kupić. Oczywiście podpowiedzi będą związane z naszym poprzednim zakupem. Zaczniemy spotykać zapewne reklamy kolczyków do kompletu, czy pierścionków. Reklama podąży w kierunku naszych potrzeb, podpowiadając, co jeszcze mogłoby nam się przydać lub spodobać.
Źródła: egospodarka.pl, Marketing Przy Kawie
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: