Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:40 min Ikona 25.02.2013

Trendy korzystania z Internetu na urządzeniach mobilnych

Jak ważne jest bycie widocznym dla użytkowników smartfonów, kto korzysta i ile czasu poświęcamy na przeglądanie danych w telefonie komórkowym? Na te pytania odpowiada raport World Internet Project, który został przygotowany przez  Ipsos dla Gazeta.pl i Orange Polska. Wynika z niego, że największą grupą korzystającą z urządzeń mobilnych są mężczyźni,  a najczęściej z  telefonów mobilnych korzystają  osoby od 15. do 39. roku życia.

 

Jak często korzystamy z Internetu ? I po co ?

Przeciętny czas, jaki internauta spędza w mobilnym świecie, to 3,5 godziny tygodniowo.  Większa część ankietowanych, bo ok. 63%, korzysta z Internetu w telefonie, gdy nie ma w pobliżu komputera stacjonarnego z dostępem do sieci. Ci poświęcają średnio 3 godziny i 12 minut tygodniowo przeglądając strony internetowe w telefonie. Natomiast, 27% internautów potrzebuje dostępu do mobilnego Internetu w sytuacjach wyjątkowych, gdy dzieje się coś ważnego, dlatego czas, jaki przeznaczają na surfowanie w sieci, jest o godzinę krótszy niż w przypadku grupy pierwszej. Średnio są to 2 godziny i 14 minut.  Grupa trzecia najmniej liczna, ale poświęcająca na mobilne korzystanie z Internetu aż  7,5 godziny tygodniowo, to 10% badanych – dla nich korzystanie z mobilnego Internetu jest tak samo ważne, jak korzystanie z Internetu stacjonarnego.

65% mobilnych użytkowników przegląda strony WWW. 48% użytkowników smartfonów czy tabletów to osoby korzystające z map, nawigacji i lokalizatorów, trochę mniej- 45% to osoby obsługujące skrzynkę mailową. Natomiast 33% odwiedza profile społecznościowe.

 

 

Źródło: Orange

 

To, czego najczęściej, poszukuje mobilny internauta, to informacje o produktach – sprawdza ceny, Internet mobilny to źródło nowych klientów, nic więc dziwnego, że w sieci powstają przestrzenie reklamowe dostosowane dla reklam mobilnych, np. Google czy Facebook (1/5 dochodów pochodzi właśnie z kliknięć w reklamy mobilne).

 

Cały czas podtrzymuje się trend, że Internet i telewizja są wiodącym medium, którym poświęcamy uwagę. Nieco z tyłu jest radio, a najsłabiej wypadła reklama prasowa. Bez wątpienia nadchodzi era Internetu mobilnego, gdzie wyszukiwarki, przeglądarki, media społecznościowe i strony internetowe przygotowane są po to, by móc je sprawnie obsługiwać przez telefon komórkowy.

 

Źródło: Orange, WirtualneMedia

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55