Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:40 min Ikona 25.02.2013

Trendy korzystania z Internetu na urządzeniach mobilnych

Jak ważne jest bycie widocznym dla użytkowników smartfonów, kto korzysta i ile czasu poświęcamy na przeglądanie danych w telefonie komórkowym? Na te pytania odpowiada raport World Internet Project, który został przygotowany przez  Ipsos dla Gazeta.pl i Orange Polska. Wynika z niego, że największą grupą korzystającą z urządzeń mobilnych są mężczyźni,  a najczęściej z  telefonów mobilnych korzystają  osoby od 15. do 39. roku życia.

 

Jak często korzystamy z Internetu ? I po co ?

Przeciętny czas, jaki internauta spędza w mobilnym świecie, to 3,5 godziny tygodniowo.  Większa część ankietowanych, bo ok. 63%, korzysta z Internetu w telefonie, gdy nie ma w pobliżu komputera stacjonarnego z dostępem do sieci. Ci poświęcają średnio 3 godziny i 12 minut tygodniowo przeglądając strony internetowe w telefonie. Natomiast, 27% internautów potrzebuje dostępu do mobilnego Internetu w sytuacjach wyjątkowych, gdy dzieje się coś ważnego, dlatego czas, jaki przeznaczają na surfowanie w sieci, jest o godzinę krótszy niż w przypadku grupy pierwszej. Średnio są to 2 godziny i 14 minut.  Grupa trzecia najmniej liczna, ale poświęcająca na mobilne korzystanie z Internetu aż  7,5 godziny tygodniowo, to 10% badanych – dla nich korzystanie z mobilnego Internetu jest tak samo ważne, jak korzystanie z Internetu stacjonarnego.

65% mobilnych użytkowników przegląda strony WWW. 48% użytkowników smartfonów czy tabletów to osoby korzystające z map, nawigacji i lokalizatorów, trochę mniej- 45% to osoby obsługujące skrzynkę mailową. Natomiast 33% odwiedza profile społecznościowe.

 

 

Źródło: Orange

 

To, czego najczęściej, poszukuje mobilny internauta, to informacje o produktach – sprawdza ceny, Internet mobilny to źródło nowych klientów, nic więc dziwnego, że w sieci powstają przestrzenie reklamowe dostosowane dla reklam mobilnych, np. Google czy Facebook (1/5 dochodów pochodzi właśnie z kliknięć w reklamy mobilne).

 

Cały czas podtrzymuje się trend, że Internet i telewizja są wiodącym medium, którym poświęcamy uwagę. Nieco z tyłu jest radio, a najsłabiej wypadła reklama prasowa. Bez wątpienia nadchodzi era Internetu mobilnego, gdzie wyszukiwarki, przeglądarki, media społecznościowe i strony internetowe przygotowane są po to, by móc je sprawnie obsługiwać przez telefon komórkowy.

 

Źródło: Orange, WirtualneMedia

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:35 min 25.05.2009 Czy wiesz, że coraz więcej przyszłych przedsiębiorców decyduje się na zakładanie firmy za pośrednictwem Internetu? Teraz może okazać się to jeszcze łatwiejsze za sprawą nowego projektu MSWiA. ePUAP, czyli elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej, docelowo ma ułatwić pozyskiwanie informacji na temat kwestii formalnych związanych z zakładaniem własnej działalności. Czytaj więcej
90% fraz w top10  – efekty pozycjonowania OPACK SERWIS Ikona 02:20 min Nie od dziś wiadomo, że pozycjonowanie poprawia zainteresowanie ofertą. Jak? Witryna na pierwszej stronie wyników w wyszukiwarce Google zyskuje rozpoznawalność. Czy 90% fraz w top10 było wystarczające dla naszego Klienta – firmy Opack Serwis? Dowiedz się z pierwszej ręki, co o współpracy z Sunrise System sądzi jeden z czołowych producentów opakowań farmaceutycznych i kosmetycznych w Polsce. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:45 min 13.10.2017 Jeśli choć obejrzałeś film „Star Trek” czy „Her”, z pewnością utrwaliłeś sobie obraz komputera, któremu można wydawać skomplikowane komendy. Dziś wizja ta nie wydaje się już tak odległa. Wyszukiwanie głosowe ma przed sobą ciekawą przyszłość, czego dowodem jest jego rosnąca popularność wśród użytkowników urządzeń mobilnych. Czy i w jaki sposób voice search wpływa na pozycjonowanie? Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700