Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:35 min Ikona 28.02.2013

Pozycjonowanie w Rosji – strona główna wg Yandex

Główna strona każdego serwisu internetowego jest wizytówką i niemal zawsze odpowiada za pierwsze, kluczowe wrażenie. Odpowiednio pozycjonowana i zoptymalizowana strona główna witryny komercyjnej powinna uwzględniać przede wszystkim potrzeby użytkowników, a przez to odpowiadać wymaganiom robotów wyszukiwarek sieciowych – nie jest to wielkim odkryciem ani nowością. Jednak planując rozwój swojej firmy na rynki wschodnie, ze szczególnym uwzględnieniem runetu, warto przypomnieć sobie lub poznać podstawowe zasady tworzenia głównej strony naszego serwisu internetowego pod kątem wymagań wyszukiwarki Yandex.

 

Dzięki dobrej nawigacji do celu

 

Użytkownicy odwiedzający nasz serwis powinni mieć możliwość szybkiego odnalezienia poszukiwanych informacji oraz przejścia do wybranego działu. Niektóre firmy mogą uznać za stosowne umieszczenie bezpośrednio na stronie głównej odnośników do produktów będących w promocji, najciekawszej oferty, czy też aktualnych, istotnych z punktu widzenia Klienta, wydarzeń.

 

Sprawy techniczne

 

Pozycjonowanie wymaga również odpowiedniej optymalizacji meta-tagów Keywords, Description i Title, w których koniecznie musi przewijać się nazwa oraz najważniejsze informacje opisujące działalność bądź ofertę firmy. Również dane kontaktowe warto umieścić w widocznym miejscu, gdyż jest to informacja często poszukiwana przez odwiedzających strony komercyjne.
Natomiast prawdziwą zbrodnią przeciwko własnemu biznesowi jest umieszczanie na stronie komercyjnej reklam Yandex.Direct… łatwo wyobrazić sobie reakcję użytkownika, który wchodząc na nasz serwis ma możliwość kliknięcia w link prowadzący do serwisu konkurencji.

 

„Content is King!”

 

Treść, treść i jeszcze raz treść – jest podstawą pozycjonowania zarówno w Google, jak i wyszukiwarce Yandex. Zdecydowanie nie chodzi tutaj o umieszczenie dużej ilości tekstu na stronie głównej, który jest mało atrakcyjny i nieciekawy dla przeciętnego użytkownika. Najważniejsze jest zawarcie kluczowych, najważniejszych informacji o firmie, przy czym powinno się unikać „rozmywania” tekstu, tzn. nie powinien on opisywać historii firmy, nieistotnych szczegółów działalności – od tego jest podstrona „O firmie”.

Na głównej stronie warto również umieszczać często uaktualniane informacje o promocjach i nowościach w sklepie zwiększając wiarygodność firmy oraz jej atrakcyjność dla użytkownika. Zaleca się również podanie cen lub ich zakresu dla poszczególnych produktów, dzięki czemu potencjalny Klient szybko otrzymuje poszukiwaną informację.

Podstawą jest także umieszczenie na stronie głównej nazwy firmy w formie tekstowej. Jeśli można ją przedstawić za pomocą skrótu warto podać również jego rozwinięcie. Naturalnie, wymogiem koniecznym jest poprawność stylistyczna i gramatyczna oraz wyeliminowanie wszelkich błędów i literówek.

 

Nie zapominajmy o ubiorze

 

Jeśli kontent jest królem, to design to szaty króla. Tutaj istotne jest dostosowanie strony graficznej do docelowych odbiorców oraz rodzaju działalności firmy. Róż na witrynie szanowanej kancelarii adwokackiej nie jest mile widzianym dodatkiem, a czerń na stronie producenta dziecięcych zabawek wywołuje zdecydowanie złe skojarzenia.

Pamiętać należy też o umiarkowaniu. Użytkownik atakowany migającymi banerami, wyskakującymi okienkami, informacjami o produktach będzie miał problemy z odnalezieniem się na stronie i znacznie szybciej ją opuści.

 

Nie bój się szpiegować

 

Ostatnim krokiem jest umiejętne korzystanie z narzędzia Yandex.Metrika. Jest to nieco uboższy odpowiednik Google Analytics, pozwalający śledzić ruch na naszej stronie internetowej, analizować go a następnie wprowadzać niezbędne poprawki i usprawnienia.
 
Stosowanie się do tych kilku podstawowych zasad pozwoli lepiej przygotować nasz serwis do wizyty użytkownika, jakim w pewnym sensie jest również robot wyszukiwarki Yandex. Nie wolno również zapomnieć o frazach kluczowych, które umiejętnie wplata się w treść strony oraz meta-tagi, przy czym jak zwykle cenna jest wstrzemięźliwość i umiarkowanie. Strona główna musi być przede wszystkim użyteczna, co potwierdzają eksperci zajmujący się pozycjonowaniem oraz specjaliści Yandex.
 
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Kulisy rekrutacji w Sunrise System Ikona 5:40 min 24.08.2022 Procesy rekrutacyjne wspierają organizację w budowaniu silnych zespołów, zapewniających osiąganie celów biznesowych. W tym artykule przedstawiamy, jak wygląda rekrutacja w Sunrise System – z ilu etapów się składa, ile trwa, kto ją prowadzi. Jeśli jesteś ciekawy/a, to koniecznie zajrzyj do tego artykułu. Dowiesz się też, jakich nowych talentów właśnie teraz szukamy do naszego zespołu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 07:00 min 18.10.2017 Postęp technologiczny nigdy się nie zatrzymuje. Najlepszym tego przykładem jest Google, który zarówno podczas konferencji I/O, jak i w filmie na YouTube sprzed kilku dni pokazuje jak można jeszcze bardziej ułatwić nasze życie. Od słuchawek tłumaczących każde słowo w innym języku, przez gogle VR dla smartfonów i natychmiastowe przesyłanie zdjęć, po najnowszą wersję Androida Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:05 min 26.10.2017 Dane firmy wprowadzone do wizytówki na Mapach Google mogą edytować oczywiście użytkownicy mający do niej dostęp jako właściciele czy menedżerzy. Co istotne, modyfikacje sugerować mogą także zalogowani użytkownicy Map Google. Oczywiście w większym bądź mniejszym stopniu takie zmiany sprawdzane są przez system lub innych użytkowników usługi. Czy o edycji zaproponowanej przez użytkownika Map Google zostaniesz jednak w jakiś sposób poinformowany? Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700