Ikona 03:35 min Ikona 28.02.2013

 

Główna strona każdego serwisu internetowego jest wizytówką i niemal zawsze odpowiada za pierwsze, kluczowe wrażenie. Odpowiednio pozycjonowana i zoptymalizowana strona główna witryny komercyjnej powinna uwzględniać przede wszystkim potrzeby użytkowników, a przez to odpowiadać wymaganiom robotów wyszukiwarek sieciowych – nie jest to wielkim odkryciem ani nowością. Jednak planując rozwój swojej firmy na rynki wschodnie, ze szczególnym uwzględnieniem runetu, warto przypomnieć sobie lub poznać podstawowe zasady tworzenia głównej strony naszego serwisu internetowego pod kątem wymagań wyszukiwarki Yandex.

 

Dzięki dobrej nawigacji do celu

 

Użytkownicy odwiedzający nasz serwis powinni mieć możliwość szybkiego odnalezienia poszukiwanych informacji oraz przejścia do wybranego działu. Niektóre firmy mogą uznać za stosowne umieszczenie bezpośrednio na stronie głównej odnośników do produktów będących w promocji, najciekawszej oferty, czy też aktualnych, istotnych z punktu widzenia Klienta, wydarzeń.

 

Sprawy techniczne

 

Pozycjonowanie wymaga również odpowiedniej optymalizacji meta-tagów Keywords, Description i Title, w których koniecznie musi przewijać się nazwa oraz najważniejsze informacje opisujące działalność bądź ofertę firmy. Również dane kontaktowe warto umieścić w widocznym miejscu, gdyż jest to informacja często poszukiwana przez odwiedzających strony komercyjne.
Natomiast prawdziwą zbrodnią przeciwko własnemu biznesowi jest umieszczanie na stronie komercyjnej reklam Yandex.Direct… łatwo wyobrazić sobie reakcję użytkownika, który wchodząc na nasz serwis ma możliwość kliknięcia w link prowadzący do serwisu konkurencji.

 

„Content is King!”

 

Treść, treść i jeszcze raz treść – jest podstawą pozycjonowania zarówno w Google, jak i wyszukiwarce Yandex. Zdecydowanie nie chodzi tutaj o umieszczenie dużej ilości tekstu na stronie głównej, który jest mało atrakcyjny i nieciekawy dla przeciętnego użytkownika. Najważniejsze jest zawarcie kluczowych, najważniejszych informacji o firmie, przy czym powinno się unikać „rozmywania” tekstu, tzn. nie powinien on opisywać historii firmy, nieistotnych szczegółów działalności – od tego jest podstrona „O firmie”.

Na głównej stronie warto również umieszczać często uaktualniane informacje o promocjach i nowościach w sklepie zwiększając wiarygodność firmy oraz jej atrakcyjność dla użytkownika. Zaleca się również podanie cen lub ich zakresu dla poszczególnych produktów, dzięki czemu potencjalny Klient szybko otrzymuje poszukiwaną informację.

Podstawą jest także umieszczenie na stronie głównej nazwy firmy w formie tekstowej. Jeśli można ją przedstawić za pomocą skrótu warto podać również jego rozwinięcie. Naturalnie, wymogiem koniecznym jest poprawność stylistyczna i gramatyczna oraz wyeliminowanie wszelkich błędów i literówek.

 

Nie zapominajmy o ubiorze

 

Jeśli kontent jest królem, to design to szaty króla. Tutaj istotne jest dostosowanie strony graficznej do docelowych odbiorców oraz rodzaju działalności firmy. Róż na witrynie szanowanej kancelarii adwokackiej nie jest mile widzianym dodatkiem, a czerń na stronie producenta dziecięcych zabawek wywołuje zdecydowanie złe skojarzenia.

Pamiętać należy też o umiarkowaniu. Użytkownik atakowany migającymi banerami, wyskakującymi okienkami, informacjami o produktach będzie miał problemy z odnalezieniem się na stronie i znacznie szybciej ją opuści.

 

Nie bój się szpiegować

 

Ostatnim krokiem jest umiejętne korzystanie z narzędzia Yandex.Metrika. Jest to nieco uboższy odpowiednik Google Analytics, pozwalający śledzić ruch na naszej stronie internetowej, analizować go a następnie wprowadzać niezbędne poprawki i usprawnienia.
Stosowanie się do tych kilku podstawowych zasad pozwoli lepiej przygotować nasz serwis do wizyty użytkownika, jakim w pewnym sensie jest również robot wyszukiwarki Yandex. Nie wolno również zapomnieć o frazach kluczowych, które umiejętnie wplata się w treść strony oraz meta-tagi, przy czym jak zwykle cenna jest wstrzemięźliwość i umiarkowanie. Strona główna musi być przede wszystkim użyteczna, co potwierdzają eksperci zajmujący się pozycjonowaniem oraz specjaliści Yandex.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:40 min 19.04.2013 Marketing w wyszukiwarkach to nadal jeden z najdynamiczniej rozwijających się trendów w branży. Coraz więcej powstających agencji oraz stale zmieniający się algorytm Google sprawia, że najlepsi wciąż szukają najskuteczniejszej drogi dotarcia do klientów. Dziś nie można skupiać się wyłącznie na tradycyjnym pozycjonowaniu, lecz integrować ze sobą różne kanały komunikacji. Silna i obecna w Internecie marka ma o wiele większe szanse na zdobycie najwyższych miejsc w wyszukiwarkach. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:20 min 28.06.2013 Kolejne aktualizacje algorytmu Google są niekiedy zmorą pozycjonerów i pozycjonowania, a także przedsiębiorców, którzy prowadzą biznes w Internecie. Tym razem postrach znowu sieje niewielkie zwierzątko – Pingwin. To już druga edycja wielkich zmian, które wprowadza Pingwin 2.0. Czego dotyczą i jak duży zamęt spowodowały w wyszukiwarce? Komu zaszkodzi, a komu pomoże? Zgodnie z polityką Google, ponownie chodzi o jakość. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:40 min 20.04.2012 Koncepcja „długiego ogona” Chrisa Andersona przełożona na efekt procesu dzisiejszego pozycjonowania, czyli o tym dlaczego opłacalne jest inwestowanie w wrażenia typu „long tail”, w jakich przypadkach działania tego typu powinny odnieść najlepszy skutek, a także jaka może być jego skala. Lektura dla osób pragnących skutecznie rozwijać swój internetowy biznes. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700