Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 05:40 min Ikona 07.12.2017

Spraw, by influencerzy Cię pokochali!

Pisaliśmy już kiedyś o tym, co może dać Twojej marce influencer, a także o tym, jak takim influencerem zostać. Teraz przyszła pora na to, by dowiedzieć się, na czym się skupić podczas współpracy ze współczesnym kreatorem opinii. O czym należy pomyśleć przy wyborze influencera? Na co zwrócić uwagę, aby sprawić, by kampania była skuteczna i przyciągnęła zainteresowanie grup docelowych, a tym samym mogła wspomóc pozycjonowanie?

 

Najpierw zastanówmy się, dlaczego influencer jest dzisiaj tak ważną osobą w marketingu. Bardzo często bowiem nie jest on celebrytą znanym z popularnego serialu ani nawet z telewizji. Influencer to vloger, bloger lub inna osoba, która zdobyła swoją sławę m.in. poprzez aktywność w serwisie Instagram, gdzie po prostu publikuje przygotowane przez siebie zdjęcia. Jakie zdjęcia? Przeróżne. Stylizacji, przeczytanych książek, wypróbowanych gier, używanych kosmetyków…

Dzisiaj influencerem staje się każdy, kto posiada większą liczbę obserwatorów i tym samym jest w stanie sprawić, by za jego sugestią zakupili oni dany produkt.

A dlaczego influencer jest taki skuteczny? Przede wszystkim dlatego, że w oczach swoich odbiorców jest zwykłą osobą, a nie żadną gwiazdą. Z tego też powodu jest taki wiarygodny. Influencer buduje bliską relację ze swoimi odbiorcami, czym zdobywa ich zaufanie. Jeżeli mówi, że kosmetyk marki X jest znakomity, to musi tak być. Aby utrzymać swoją wiarygodność lider opinii wystawia także negatywne recenzje, a zatem nie boi się przyznać, gdy dany produkt nie spełnia jego oczekiwań. Dzięki temu pozostaje autentyczny. Jego dodatkowym atutem jest to, że wpływa na emocje i jest w stanie zaangażować odbiorców, którzy nie są tutaj jedynie biernymi widzami (jak w przypadku np. tradycyjnej reklamy telewizyjnej).

Skoro już wiemy, że z influencerem rzeczywiście warto rozpocząć współpracę, zastanówmy się, jak taka współpraca powinna zostać poprowadzona. W końcu takiej szansy nie warto zaprzepaścić, a źle zaplanowana kampania może nie przynieść żadnych korzyści, a nawet może zaszkodzić marce. Na co zatem warto zwrócić uwagę?

 

1.    Zbuduj długotrwałą relację

 

Skakanie z kwiatka na kwiatek nigdy nie jest dobrym pomysłem. Dlatego przy wybieraniu influencera do współpracy zastanów się, czy z tą osobą będziesz w stanie zbudować długotrwałą relację. Niech wybrany przez Ciebie lider opinii odtąd będzie kojarzony z Twoją marką. Postaraj się, by był on zadowolony z waszej współpracy – wtedy na pewno zdołasz zatrzymać go na dłużej.

 

2.    Dobrze dopasuj influencera do branży, w której się obracasz

 

To oczywiste, że inna osoba chętniej rozpocznie współpracę z marką oferującą naturalne środki czystości do domu, a inna z firmą, która w swoim asortymencie posiada profesjonalne drony. Zadbaj zatem o to, by nie tylko wizerunek danego lidera opinii odpowiadał Twojej marce, ale również o to, by jego odbiorcy byli jednocześnie Twoją grupą docelową.

Pamiętaj także o tym, że od momentu rozpoczęcia współpracy z daną osoba jej poczynania mogą być kojarzone z Twoją marką. Upewnij się więc, że wybrany przez Ciebie influencer nie przysporzy Ci kłopotów wizerunkowych.

 

3.    Przemyśl formę współpracy

 

Możliwości na współpracę z liderem opinii jest wiele. Niektóre marki proszą influencerów, by luźno zrelacjonowali zakupy w ich sklepie. Inni decydują się na wzmiankę o produkcie w filmiku lub poście na blogu. Jeszcze inni umawiają się na to, by influencer przeprowadził z nimi wywiad i udostępnił go na swojej stronie czy też kanale na YouTube. Można również zaprosić takiego lidera opinii na wizytę np. do swojego gabinetu i zaproponować mu zabieg, taki jak masaż, zabieg pielęgnacyjny na twarz i ciało itp.

Świetnym pomysłem jest również zorganizowanie wyjazdu, na który zostaną zaproszeni influencerzy z całego świata. Wszyscy z nich zrelacjonują taki wyjazd i pochwalą markę za doskonałą organizację, możliwość podróżowania i poznania innych osób z branży.

 

4.    Doceń jego kreatywność

 

Nie da się ukryć, że to influencer najlepiej zna swoich odbiorców. Doskonale wie, kto obserwuje jego poczynania i co podoba się śledzącym go użytkownikom. Dlatego nie warto mu narzucać własnych pomysłów. Zamiast tego można wypracować strategię wspólnie z nim – dzięki temu kampania reklamowa na pewno wiele zyska. Może Ci się bowiem wydawać, że dana forma współpracy sprawdzi się doskonale, ale to lider opinii będzie lepiej wiedział, co spodoba się jego odbiorcom, ponieważ komunikuje się z nimi na co dzień.

 

5.    Szanuj jego zdanie

 

Współpraca z influencerem może dać Twojej marce szereg korzyści, ale jednocześnie wiąże się z pewnym ryzykiem. Liderzy opinii znają swoją wartość i na pewno podzielą się ze swoimi odbiorcami niepochlebnymi informacjami w sytuacji, gdy firma potraktuje ich w nieodpowiedni sposób. Nieprofesjonalne budowanie relacji z influencerem i traktowanie go jedynie jako sposobu na promocję swojej marki i zwiększenie sprzedaży czy zasięgów to zdecydowanie nie jest najlepsza droga. Lider opinii to dzisiaj gwiazda, o którą trzeba dbać. Chociaż wymaga to nieco wysiłku, efekt jest tego wart.

Pamiętaj, że dobrze zaplanowana współpraca z influencerem pomoże Ci:
•    zwiększyć sprzedaż, • uskutecznić prowadzone działania pozycjonerskie,
•    zdobyć stałych Klientów,
•    dotrzeć do szerszego grona odbiorców,

•    umocnić pozycję swojej marki na rynku.

Gra jest zatem warta świeczki! Przy okazji warto wspomnieć, że na influencer marketing powinny stawiać nie tylko światowe, ale również mniejsze firmy. Obecnie do dyspozycji marek istnieje tak szeroki wybór influencerów, że na pewno zawsze znajdzie się ktoś odpowiedni do współpracy. Nie musi to być od razu Maffashion, Casey Neistat czy Krzysztof Gonciarz! Co ciekawe, często budżet nie stanowi przeszkody, ponieważ influencerzy chętnie współpracują z małymi markami i promują nowości, które wchodzą w zakres ich zainteresowań.

Źródła: Publicrelations.pl, własne obserwacje

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:15 min 26.06.2017 Funkcja lokalnego wyszukiwania, wprowadzona ostatnio przez Facebooka, ma ułatwić użytkownikom poszukiwanie restauracji, sklepów czy innych firm w okolicy. Wskazuje dystans dzielący internautę od lokalu, czy opinie o nim. Czy jednak rozszerzenie to stanie się poważną konkurencją dla najpopularniejszej wyszukiwarki w sieci – Google? Czy niedługo będziemy pozycjonować również fanpage firmy na Facebooku? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:00 min 27.04.2017 Fałszywe, nieprawdziwe informacje w Google (np. w autouzupełnianiu) były w ostatnim czasie małą plagą. W Stanach Zjednoczonych, wg niektórych obserwatorów, mogły nawet zmienić wynik ostatnich wyborów prezydenckich. Wyszukiwarka nie pozostała jednak bierna i przygotowała swoją odpowiedź: projekt o kryptonimie "Sowa", który ma zwalczać "fake newsy" w wynikach wyszukiwania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 6:45 min 08.04.2019 Mogłoby się wydawać, że burza negatywnych komentarzy jest najgorszym, co może wydarzyć się na firmowym blogu. Nic bardziej mylnego. Znacznie gorsza jest głucha cisza i brak jakiegokolwiek komunikatu zwrotnego ze strony odbiorów. Taki stan rzeczy może mieć wiele powodów, od zupełnie prozaicznych błędów technicznych, po poważniejsze problemy np. nieciekawą treść wpisów. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700