Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Nie da się nie zauważyć, że nasze społeczeństwo się starzeje. Coraz liczniejsza staje się grupa konsumentów 55+, którzy wciąż są niedoceniani pod kątem marketingowym. Jest to ogromny błąd – w grupie seniorów zwanych silver tsunami tkwi bowiem ogromny potencjał. Jaki? Dlaczego? O tym przeczytacie w dalszej części tego artykułu.
Źródło: YouTube
Czyli nie jest to tak mała grupa, jak mogłoby się wydawać!
Pokolenie seniorów to dość wymagająca grupa konsumentów. To osoby, które mają sprecyzowane oczekiwania. Szukają konkretnych informacji, produktów, usług czy też porad. Są doświadczonymi konsumentami, znają mechanizmy rynku, a przez to trudniej do nich dotrzeć z przekazem. Jednak warto podjąć się tego wyzwania! Dlaczego? Silver tsunami może i ciężko przekonać do danej marki, ale gdy już się to uda, można osiągnąć szereg korzyści! Senior to przede wszystkim klient lojalny – dlatego jeśli zbudujemy u niego świadomość naszej marki i zdobędziemy jego zaufanie, możemy być niemalże pewni, że do nas wróci i nie będzie szukał innych źródeł informacji na dany temat. Będzie wracać na naszą witrynę, będzie polecać naszą markę wśród znajomych. A to oznacza dla nas zwiększenie liczby wejść na stronę, zwiększenie świadomości marki, a to z kolei może wpłynąć także na na pozycjonowanie naszej witryny – wzrost jej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Oto kilka z nich – niektóre mogą Was zaskoczyć:
Osoby starsze są często bardziej wymagające zarówno pod kątem formy przekazu, jak i zawartych w nim informacji. Zniechęca to wielu marketerów, którzy rezygnują i nie inwestują w content marketing dla wymagającego seniora. Jednak nie warto się zniechęcać i warto podjąć wyzwanie, jakim jest pozyskanie klientów wśród grupy seniorów. Tym bardziej, że mamy do czynienia ze zjawiskiem starzenia się społeczeństwa i grupa ta będzie coraz liczniejsza (wg danych GUS w 2030 roku aż co trzeci Polak przekroczy wiek 60 lat). Przekaz skierowany konkretnie do nich sprawi, że poczują się docenieni i wyróżnieni. To z kolei zwiększy przywiązanie użytkownika do naszej witryny. Silver tsunami lubi sprawdzone rozwiązania – dlatego chętnie będzie do nas wracać i zyskamy nie tylko wiernego klienta, wzrost wskaźnika konwersji, większy zasięg dotarcia do potencjalnych klientów, ale i większą szansę na wzrost widoczności witryny w wyszukiwarkach internetowych. A o to przecież chodzi w content marketingu i pozycjonowaniu!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: