Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Nie da się nie zauważyć, że nasze społeczeństwo się starzeje. Coraz liczniejsza staje się grupa konsumentów 55+, którzy wciąż są niedoceniani pod kątem marketingowym. Jest to ogromny błąd – w grupie seniorów zwanych silver tsunami tkwi bowiem ogromny potencjał. Jaki? Dlaczego? O tym przeczytacie w dalszej części tego artykułu.
Pora przełamać stereotypy…
Źródło: YouTube
Buszujący w sieci…
Czyli nie jest to tak mała grupa, jak mogłoby się wydawać!
Czego senior szuka w sieci?
Pokolenie seniorów to dość wymagająca grupa konsumentów. To osoby, które mają sprecyzowane oczekiwania. Szukają konkretnych informacji, produktów, usług czy też porad. Są doświadczonymi konsumentami, znają mechanizmy rynku, a przez to trudniej do nich dotrzeć z przekazem. Jednak warto podjąć się tego wyzwania! Dlaczego? Silver tsunami może i ciężko przekonać do danej marki, ale gdy już się to uda, można osiągnąć szereg korzyści! Senior to przede wszystkim klient lojalny – dlatego jeśli zbudujemy u niego świadomość naszej marki i zdobędziemy jego zaufanie, możemy być niemalże pewni, że do nas wróci i nie będzie szukał innych źródeł informacji na dany temat. Będzie wracać na naszą witrynę, będzie polecać naszą markę wśród znajomych. A to oznacza dla nas zwiększenie liczby wejść na stronę, zwiększenie świadomości marki, a to z kolei może wpłynąć także na na pozycjonowanie naszej witryny – wzrost jej pozycji w wynikach wyszukiwania.
Jak zbudować content trafiający do seniora?
Jesteście ciekawi, które branże są szczególnie atrakcyjne dla silver tsunami?
Oto kilka z nich – niektóre mogą Was zaskoczyć:
Kilka słów podsumowania…
Osoby starsze są często bardziej wymagające zarówno pod kątem formy przekazu, jak i zawartych w nim informacji. Zniechęca to wielu marketerów, którzy rezygnują i nie inwestują w content marketing dla wymagającego seniora. Jednak nie warto się zniechęcać i warto podjąć wyzwanie, jakim jest pozyskanie klientów wśród grupy seniorów. Tym bardziej, że mamy do czynienia ze zjawiskiem starzenia się społeczeństwa i grupa ta będzie coraz liczniejsza (wg danych GUS w 2030 roku aż co trzeci Polak przekroczy wiek 60 lat). Przekaz skierowany konkretnie do nich sprawi, że poczują się docenieni i wyróżnieni. To z kolei zwiększy przywiązanie użytkownika do naszej witryny. Silver tsunami lubi sprawdzone rozwiązania – dlatego chętnie będzie do nas wracać i zyskamy nie tylko wiernego klienta, wzrost wskaźnika konwersji, większy zasięg dotarcia do potencjalnych klientów, ale i większą szansę na wzrost widoczności witryny w wyszukiwarkach internetowych. A o to przecież chodzi w content marketingu i pozycjonowaniu!
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: