Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 05:55 min Ikona 16.01.2018

Silver tsunami wyzwaniem dla content marketingu

Nie da się nie zauważyć, że nasze społeczeństwo się starzeje. Coraz liczniejsza staje się grupa konsumentów 55+, którzy wciąż są niedoceniani pod kątem marketingowym. Jest to ogromny błąd – w grupie seniorów zwanych silver tsunami tkwi bowiem ogromny potencjał. Jaki? Dlaczego? O tym przeczytacie w dalszej części tego artykułu.

 

Pora przełamać stereotypy…

 

„Wesołe jest życie staruszka (…)”  – mówi znana polska piosenka z czasów PRL-u. I to prawda! Przywykliśmy to stereotypu samotnego, biednego i schorowanego seniora. Skierowane do niego przekazy reklamowe dotyczą w większości leków, suplementów, ubezpieczeń i innych produktów oraz usług, które sugerują pewne ograniczenia związane z wiekiem czy też mniejszą sprawnością fizyczną bądź umysłową. I to jest błąd. Współczesny senior to nie tylko schorowana babcia i dziadek spędzający wolny czas w przychodni albo przed telewizorem. To także – a może i przede wszystkim – pełni wigoru, zadowoleni z życia starsi ludzie bez większych zobowiązań, którzy w końcu mają czas dla siebie! Silver tsunami to pokolenie osób, które zakończyły już aktywność zawodową, mają za sobą wychowanie dzieci, spłaty kredytów, itp. i dzięki temu mogą poświęcić czas na rozrywkę, wyjazdy czy też rozwijanie hobby.

Źródło: YouTube

Buszujący w sieci…

 

Internet tylko dla młodych? Nic takiego. Seniorzy dysponują dużą ilością wolnego czasu i interesują się rozwojem, nowościami. Chętnie korzystają z nowinek technologicznych – o ile oczywiście są proste w obsłudze. Jak wynika z najnowszych badań CBOS na temat korzystania z internetu w Polsce coraz większą aktywność w sieci wykazują nie tylko osoby młode, ale i starsze. 47% badanych w wieku 55-64 lata zadeklarowało korzystanie z internetu, natomiast w grupie 65+ taką aktywność wykazuje ok. 23% badanych.

Czyli nie jest to tak mała grupa, jak mogłoby się wydawać!

 

Czego senior szuka w sieci?

 

Pokolenie seniorów to dość wymagająca grupa konsumentów. To osoby, które mają sprecyzowane oczekiwania. Szukają konkretnych informacji, produktów, usług czy też porad. Są doświadczonymi konsumentami, znają mechanizmy rynku, a przez to trudniej do nich dotrzeć z przekazem. Jednak warto podjąć się tego wyzwania! Dlaczego? Silver tsunami może i ciężko przekonać do danej marki, ale gdy już się to uda, można osiągnąć szereg korzyści!  Senior to przede wszystkim klient lojalny  – dlatego jeśli zbudujemy u niego świadomość naszej marki i zdobędziemy jego zaufanie, możemy być niemalże pewni, że do nas wróci i nie będzie szukał innych źródeł informacji na dany temat. Będzie wracać na naszą witrynę, będzie polecać naszą markę wśród znajomych. A to oznacza dla nas zwiększenie liczby wejść na stronę, zwiększenie świadomości marki, a to z kolei może wpłynąć także na na pozycjonowanie naszej witryny – wzrost jej pozycji w wynikach wyszukiwania.

 

Jak zbudować content trafiający do seniora?

 

Pokolenie 55+ to osoby, które  mają duże wymagania. Oczekują konkretnych i rzetelnych informacji. Oto kilka wskazówek, jak budować skuteczny content marketing dla seniora:
  • postaw na prosty i naturalny przekaz
  • unikaj chaosu i przesytu informacyjnego
  • osadź produkt/usługę w szerszym kontekście – np. wykorzystując storytelling
  • pokaż się w roli eksperta, popieraj informacje konkretnymi badaniami i statystykami – uwiarygodni to Twój przekaz, który będzie dzięki temu chętniej linkowany przez użytkowników (a to w znacznym stopniu może wpłynąć na pozycjonowanie Twojej witryny w wyszukiwarkach internetowych)
  • nie traktuj seniora jak „niedołężnego staruszka” – unikaj infantylnych określeń
  • postaw na pozytywny przekaz – skup się na pokazaniu korzyści wynikających z posiadania oferowanych produktów czy też ze skorzystania z danych usług, nie pisz o negatywnych skutkach wynikających z ich braku
  • ostrożnie używaj słowa „senior” – jest to wprawdzie neutralne określenie, jednak często kojarzy się ze starszą osobą o różnych ograniczeniach (pokolenie „silver tsunami” natomiast woli być kojarzone z pokoleniem ambitnym, z pasją, doświadczeniem, itp.)
  • używaj określeń, które mają wartość dla odbiorcy – do pokolenia silver tsunami bardziej przemówi wskazanie na wygodę użytkowania, funkcjonalność, itp. niż na zgodność z aktualnymi trendami modowymi czy też innowacyjność
  • wykorzystaj autorytet, który wzbudzi zaufanie odbiorcy
  • skorzystaj z różnych form przekazu – pokolenie silver tsunami stawia na konkretny i atrakcyjny przekaz, dlatego używaj prostych opisów, wzbogać je o atrakcyjne wideo czy też przejrzyste infografiki
  • opieraj przekaz na wykorzystaniu tradycji, wartości rodzinnych, bezpieczeństwa, zdrowia
  • pamiętaj o kulturze wypowiedzi zarówno w treści na stronie, jak i w social mediach
Oczywiście, nie ma uniwersalnego przepisu na skuteczny content marketing skierowany do całego pokolenia silver tsunami. Jest to bowiem niezwykle zróżnicowana wewnętrznie grupa. Dlatego warto poświęcić więcej czasu na zbadanie grupy docelowej, określenie jej potrzeb oraz oczekiwań i zbudowanie startegii marketingowej w oparciu o przeprowadzone analizy i wnioski.

 

Jesteście ciekawi, które branże są szczególnie atrakcyjne dla silver tsunami?

Oto kilka z nich – niektóre mogą Was zaskoczyć:

  • turystyka
  • medycyna
  • ziołolecznictwo
  • zdrowe odżywianie
  • kosmetologia
  • Uniwersytety Trzeciego Wieku
  • kluby fitness
  • kultura
  • edukacja (kursy hobbystyczne)

Kilka słów podsumowania…

 

Osoby starsze są często bardziej wymagające zarówno pod kątem formy przekazu, jak i zawartych w nim informacji. Zniechęca to wielu marketerów, którzy rezygnują i nie inwestują w content marketing dla wymagającego seniora. Jednak nie warto się zniechęcać i warto podjąć wyzwanie, jakim jest pozyskanie klientów wśród grupy seniorów. Tym bardziej, że  mamy do czynienia ze zjawiskiem starzenia się społeczeństwa i grupa ta będzie coraz liczniejsza (wg danych GUS w 2030 roku aż co trzeci Polak przekroczy wiek 60 lat). Przekaz skierowany konkretnie do nich sprawi, że poczują się docenieni i wyróżnieni. To z kolei zwiększy przywiązanie użytkownika do naszej witryny. Silver tsunami lubi sprawdzone rozwiązania – dlatego chętnie będzie do nas wracać i zyskamy nie tylko wiernego klienta, wzrost wskaźnika konwersji, większy zasięg dotarcia do potencjalnych klientów, ale i większą szansę na wzrost widoczności witryny w wyszukiwarkach internetowych. A o to przecież chodzi w content marketingu i pozycjonowaniu!

 

Źródła:
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55