Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:50 min Ikona 25.01.2011

Skąd się biorą różnice w wynikach wyszukiwania?

Hodowla linków, szalenie popularna gra społecznościowa – to nie jedyne skojarzenia, jakie powinien mieć internauta ze słowem „farma”. Wielkie farmy prowadzi bowiem… Google – gromadząc w jednym miejscu tysiące serwerów, które tworzą centra danych dla wyszukiwarki. Liczby działają na wyobraźnię: 45 tysięcy serwerów rozsianych na farmach Google na całym świecie.

Nieprzypadkowo wątek ten poruszamy w kontekście pozycjonowania i różnic w wynikach wyszukiwania.

 

Data center od Google

 

Różnice w wynikach wyszukiwania wynikają stąd, iż Google posiada liczne centra danych (tzw. DC – Data Center), które ciągle aktualizują swoje bazy. Aktualizacje baz danych Centrów nie są jednoczesne, w związku z czym mogą występować znaczne różnice w pozycjach serwisu zajmowanych w wyszukiwarce.

Co więcej, to algorytm wyszukiwarki Google decyduje o tym, czy serwer, który odpowie na podane zapytanie, będzie się mieścił przykładowo w Danii, Brazylii czy Japonii. Wyszukiwarka Google ściągnie bowiem wyniki z serwera, który jest w danej chwili najmniej obciążony.

Google wyjaśnia kontekst rozbieżności w materiale poświęconym różnym centrom danych:

Google nie ujawnia szczegółowych informacji dotyczących data center. Firma uważa, że dane takie jak: wykorzystanie wielkości i mocy jego centrów danych mogą być cenne dla konkurentów. Nie wiadomo między innymi, ile dokładnie Google posiada centrów danych. W każdym razie są ich dziesiątki – co oczywiście w pewnym sensie utrudnia pozycjonowanie, ponieważ śledzenie efektów SEO jest nieco bardziej skomplikowane.

 

Lokalizacje Data center

 

Data center rozmieszczone są praktycznie na całym świecie. Google co prawda ujawniło miejsca niektórych obiektów, jednak wiele z nich pozostaje w ukryciu. Wiele urządzeń znajduje się w obiektach swojej firmy Google. Pozostałe zaś rozmieszczone są na wynajmowanych obszarach innych firm. Większość z nich usytuowana jest w ośrodkach głównych węzłów komunikacyjnych. Data Center usytuowane są  m.in. w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Holandii, Brazylii, Rosji, Hongkongu  i wielu innych państwach świata.

Google nie ujawnia również wielkości poszczególnych budynków centrum danych. Wg danych, jakie udało się uzyskać, przykładowo w Dallas, Oregon, serwerownia Google składa się z trzech budynków data center o powierzchni 68.680 stóp kwadratowych, budynku administracji  o powierzchni 20.000 stóp kwadratowych, „tymczasowej sypialni pracownika” zajmującej 16.000 stóp kwadratowych oraz 18.000 stóp kwadratowych obiektu do chłodni kominowych.

 

Personalizacja wyników

 

Inną przyczyną omawianych rozbieżności w wynikach pozycjonowania jest personalizacja.

Gdy użytkownik jest zalogowany do jakiegokolwiek konta bądź usługi Google (Gmail, Webmaster Tools, Analytics), wyszukiwarka gromadzi informacje o tym, czego szuka, jakie strony odwiedza, w co klika. Na podstawie zebranych danych wyświetla spersonalizowane wyniki. Ma to na celu dostarczanie użytkownikowi najbardziej przydatnych i trafnych informacji.

Personalizacja wyników możliwa jest również bez logowania. Google dostosowuje wówczas funkcjonalność wyszukiwania, w oparciu o wcześniejszą aktywność w sieci powiązaną z przeglądarką, za pomocą pliku cookie. Funkcję dostosowywania wyników można wyłączyć, klikając w link Historia online znajdujący się w prawym górnym rogu strony wyników wyszukiwania, a następnie klikając opcję „Wyłącz dostosowywanie w oparciu o aktywność związaną z wyszukiwaniem”.

Przy porównywaniu efektów pozycjonownia, czyli pozycji w wyszukiwarce Google.pl warto pamiętać o powyższych zależnościach i porównywać przy każdorazowym wyborze tej samej opcji: ‘Szukaj w internecie’ bądź ‘Tylko język polski’.

System, który gwarantuje nasza firma poprzez odrzucanie dwóch skrajnych wyników z badań pozycji, daje pewność, że raportowany wynik pozycjonowania będzie średnią z zajmowanych pozycji w określonym miesiącu, dzięki czemu raporty są najbardziej miarodajnie, jak to tylko możliwe w kontekście funkcjonowania wyszukiwarki w oparciu o wiele centrów danych i dziesiątki tysięcy serwerów rozsianych po całym świecie.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:10 min 24.08.2009 Do coraz częstszych zmian w wynikach wyszukiwania Google zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Jednak rzadko się zdarza, żeby wyszukiwarka zapowiedziała dużą aktualizację - tym razem silnika Google. Kofeina (z ang. "Caffeine") nie tylko ma przyspieszyć i zwiększyć indeks, ale także posprzątać te najmniej wartościowe wyniki wyszukiwania. Jakie będą efekty? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:10 min 18.04.2017 Po raz kolejny Google wychodzi naprzeciw coraz bardziej rosnącym oczekiwaniom użytkowników mobilnych. Na co inżynierowie technologicznego giganta wpadli tym razem? Na skróty – a konkretnie szybsze odsyłanie użytkowników do konkretnych stron internetowych. Co to da? To, do czego dążą dzisiaj wszyscy – jeszcze szybsze wyszukiwanie i… mniejszy wysiłek. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 02:45 min 19.12.2011 Nie mamy brody, wesołego czerwononosego renifera ani nawet sań (nie licząc tych z napędem na cztery koła). Nie mieszkamy za kołem podbiegunowym. Ale i w tym roku podjęliśmy wyzwanie pomocy Gwiazdorowi w ramach akcji Sunrise Dzieciom. Trafiła do nas lista życzeń od dzieci z Domu Dziecka w Małej  Cerkwicy. Placówka jest filią Domu Dziecka w Więcborku i istnieje od października tego roku. Ma pod opieką 29 dzieci, z których większość trafiła do ośrodka opiekuńczego po raz pierwszy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700