Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:55 min Ikona 21.01.2011

Darmowe meble, czyli gratis, który kusi każdego

Zmieniające się na dynamicznie trendy wyszukiwań, czyli opanowanie wyszukiwarki Google przez tzw. długi ogon (frazy dwu i więcej wyrazowe) doprowadziło do dominacji w liście słów kluczowych AdWords dopasowania przybliżonego.

Dopasowanie przybliżone w przeciwieństwie do ścisłego pozwala na dość daleko idącą dowolność w konstruowaniu zapytania do wyszukiwarki. Jeśli w liście fraz kluczowych mamy frazę [meble sklep] w dopasowaniu ścisłym, to nasze reklamy nie pojawią się po wpisaniu do Google frazy „meble sklep pod Poznaniem tanio na dowóz”. Reklamy pokażą się wtedy, gdy użyjemy dopasowania przybliżonego. Taki manewr stwarza szansę wyświetlenia reklam po bardzo różnych, ale bliskich treści zapytania – wyszukiwaniom internautów. Dopasowanie przybliżone (inaczej ogólne lub luźne) to dobre rozwiązanie, nie sposób bowiem przewidzieć z dokładnością jeden do jeden – co do wyszukiwarki wpisują użytkownicy. A wpisują bardzo różne zapytanie, często kilku i więcej wyrazowe, opisowe, konkretne lub… niewłaściwe. Należy pamiętać, że internauta mógł nie zapoznać się z zasadami doboru wyrażeń do kampanii czy pozycjonowania, może również nie znać narzędzia keywords tool. Ba, nie musi wiedzieć nic o mechanizmach rządzących reklamą internetową. Użytkownik sieci wpisuje do Google także całe zdania, ciągi nie składających się w logiczną całość wyrazów, wyrażenia z błędami ortograficznymi i literówkami. Stąd właśnie dopasowanie luźne, chwytające i kierujace zapytanie internauty do naszej listy słów kluczowych na koncie kampanii AdWords.

Jednak aby uniknąć bałaganu i nie narażać na finansowe straty reklamodawców – Google wprowadziło tzw. listę słów wykluczających. Dzięki zastosowaniu tego usprawnienia unikniemy sytuacji, że w liście fraz mamy np. „programy do fakturowania”, a linki sponsorowane będą się wyświetlać również po wpisaniu wyrażenia „darmowe programy do fakturowania”. Listę wyrażeń wykluczających należy stale uzupełniać, monitorując wyrażenia, które internauta wpisuje do Google.

Pomocny w analizie wpisów do wyszukiwarki jest raport wyszukiwanych fraz. Na karcie „słowa kluczowe” dostępna jest lista wyrażeń, po których pojawiły się nasze reklamy. Jest to materiał poglądowy – co i jak wpisuje internauta w okienko Google. Pracując nad kampaniami AdWords należy bacznie obserwować tę listę, wykluczając frazy nieodpowiednie dla naszej kampanii. Słowa „darmo, „za darmo”, „darmowe” radzę wykluczyć w pierwszej kolejności w każdej kampanii. Nic tak nie cieszy jak coś gratis, i możecie mi uwierzyć – polski internauta wszystko chce za darmo.

Podsumowując, lista fraz powinna składać się z dużej liczby wyrażeń dodatkowo wsparta wcale nie mniejszym zestawem słów wykluczających. Aby jednak nie tracić czasu i w każdej kampanii oddzielać ziarno (frazy odpowiednie) od plew (wyrażenia niewłaściwe) – Google umożliwiło stworzenie ogólnej listy fraz, które zawsze i w każdym koncie wykluczą błędny ruch.

Zredagować taką listę można w panelu sterowania i bibliotece. Kilka kliknięć i nieodpowiednie frazy zostaną przypisane do każdej kampanii AdWords.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55