Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Część konsumentów wyszukuje informacji używając komputerów stacjonarnych, inni używają do tego wszelkiego rodzaju urządzeń mobilnych. Reklamodawcy dążą coraz częściej do tego, aby móc skutecznie trafiać do tej drugiej grupy tym bardziej, że wyszukiwalność za pomocą telefonów komórkowych i smartfonów wzrosła w trzecim kwartale 2010 roku o 130% w stosunku do analogicznego okresu w roku 2009.
Z pomocą reklamodawcom przyszedł Google, który wprowadził do Narzędzi propozycji słów kluczowych (Google Keyword Tool) nową funkcję – możliwość obserwowania wyników dla określonej kategorii urządzeń. W „Opcjach zaawansowanych” oprócz możliwości wyboru m.in. lokalizacji lub języka, można wyświetlić propozycje słów kluczowych i statystyki dla 4 różnych kategorii urządzeń:
Domyślnie wyświetlane są wyniki dla wszystkich urządzeń, jednak możemy obecnie zawęzić pole wyszukiwań. Reklamodawcy mogą więc śledzić, jakie wyrażenia kluczowe są wpisywane wyłącznie przez użytkowników urządzeń mobilnych i dopasowywać swoje reklamy bezpośrednio do tej właśnie grupy użytkowników.
Oczywiście powyższe informacje przydadzą się nie tylko w przypadku reklam płatnych, ale również pozycjonowania w organicznych wynikach wyszukiwania.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: