Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:15 min Ikona 18.01.2011

Nowy mechanizm w Google Keyword Tool

Współcześnie przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie, większość konsumentów zdobywa informacje o poszukiwanych produktach lub usługach w internecie, a następnie zakupuje je za pomocą tradycyjnych kanałów sprzedaży. Takie zjawisko znane jest jako efekt ROPO – research online, purchase offline. Skuteczne pozycjonowanie przekłada się więc nie tylko na działania Klientów na stronie, ale również offline – np. w sklepie stacjonarnym.

Część konsumentów wyszukuje informacji używając komputerów stacjonarnych, inni używają do tego wszelkiego rodzaju urządzeń mobilnych. Reklamodawcy dążą coraz częściej do tego, aby móc skutecznie trafiać do tej drugiej grupy tym bardziej, że wyszukiwalność za pomocą telefonów komórkowych i smartfonów wzrosła w trzecim kwartale 2010 roku o 130% w stosunku do analogicznego okresu w roku 2009.

Z pomocą reklamodawcom przyszedł Google, który wprowadził do Narzędzi propozycji słów kluczowych (Google Keyword Tool) nową funkcję – możliwość obserwowania wyników dla określonej kategorii urządzeń. W „Opcjach zaawansowanych” oprócz możliwości wyboru m.in. lokalizacji lub języka, można wyświetlić propozycje słów kluczowych i statystyki dla 4 różnych kategorii urządzeń:

– komputery stacjonarne i laptopy
– wszystkie urządzenia przenośne
– urządzenia przenośne WAP (tj. zwykłe telefony)
– urządzenia przenośne wyposażone w przeglądarki internetowe z pełną funkcjonalnością (tj. iPhone lub telefony z Androidem).

Domyślnie wyświetlane są wyniki dla wszystkich urządzeń, jednak możemy obecnie zawęzić pole wyszukiwań. Reklamodawcy mogą więc śledzić, jakie wyrażenia kluczowe są wpisywane wyłącznie przez użytkowników urządzeń mobilnych i dopasowywać swoje reklamy bezpośrednio do tej właśnie grupy użytkowników.

Oczywiście powyższe informacje przydadzą się nie tylko w przypadku reklam płatnych, ale również pozycjonowania w organicznych wynikach wyszukiwania.

Źródło: Google
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55