Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:15 min Ikona 31.01.2011

Zmiana algorytmu Google

Bezwartościowe dla użytkowników, powielane lub spamowane treści były często postrzegane jako szybki sposób na osiągnięcie satysfakcjonujących wyników.  W technikę pozycjonowania nazywaną specjalistycznie keyword stuffing (dosł. upychanie wyrazami kluczowymi) wymierzone zostały najnowsze zmiany w algorytmie wyszukiwarki Google, których wprowadzenie zostało potwierdzone przez Matta Cuttsa.  Nie podaje on dokładnego terminu wdrożenia modyfikacji, jednak Barry Schwartz z searchengineland.com uważa, że miało to miejsce w nocy, z 26 na 27 stycznia.

 

Czego dotyczy aktualizacja algorytmu?

 

Zmiana ma rozwiązać problem z tzw. farmami treści, które skutecznie utrudniają znalezienie wartościowych informacji, stając się tym samym jednym z największych problemów Google.

Sam Cutts podkreśla, że najnowsza aktualizacja jest znacznie bardziej kompleksowa i skuteczniejsza w walce ze spamem, niż ta zeszłoroczna, znana jako May Day. Według Cutts’a zmiana ma dotyczyć tylko 2% wszystkich wyników wyszukiwania, z czego dla zaledwie 0,5 % będzie ona zauważalna. Dzięki niej Internauci będą mieli możliwość dotarcia do unikatowych, wartościowych treści, bez napotykania się na bezużyteczny, powielony kontent, który służył tylko i wyłącznie pozycjonowaniu strony.

Efekty modyfikacji jeszcze trudno ocenić. Pozostaje mieć nadzieje, że faktycznie przyczyni się ona do polepszenia jakości wyników wyszukiwania. Jednocześnie pozycjonowanie prowadzone zgodnie z wytycznymi Google nie powinno narazić witryny na kary ze strony wyszukiwarki.

 

Źródło: SearchEngineLand, blog Matta Cuttsa

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:40 min 15.06.2009 Wyobraź sobie, że wygodnie rozsiadasz się przed ekranem komputera, sięgasz po pilota i... włączasz swój ulubiony program telewizyjny. Prawda, że brzmi kusząco? Enterteinment Media Research i Wiggin przeprowadził badania, z których wynika, że spora część z nas chętnie skorzystałaby z takiego rozwiązania. To również gratka dla reklamodawców, którzy i tu widzą dla siebie szansę. Czytaj więcej
Case study – sukces to nie przypadek Ikona 02:40 min Czy wiecie, co jest kluczem do sukcesu? Firma FALCO odkryła tę tajemnicę jakiś czas temu - najkrótszą drogą do pokonania rynkowych rywali jest promowanie się przy pomocy pozycjonowania strony internetowej.  A jak to osiągnąć? Nie jest to proste zadanie, dlatego warto skorzystać ze wsparcia specjalistów, którzy wiedzą, co zrobić, by wznieść stronę internetową na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wykorzystanie sekcji FAQ w SEO Ikona 5:10 min 05.01.2023 Podstrona z pytaniami i odpowiedziami, inaczej mówiąc popularny FAQ, to jedno z najchętniej odwiedzanych przez nowych klientów miejsc na stronie. W FAQ szukają podstawowych informacji o firmie i świadczonych przez nią usługach, cenach oraz realizacji zamówienia. Jak zatem stworzyć użyteczną dla klienta sekcję FAQ, która jedocześnie wzmocni pozycjonowanie Twojej strony? Zapraszamy do lektury! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700