Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:50 min Ikona 08.12.2010

Siła napędowa gospodarki

Nowe technologie są przyszłością i siłą napędową gospodarki – tak można wnioskować z tempa rozwoju firm środkowoeuropejskich, ujętych w najnowszym zestawieniu Deloitte Technology Fast Central Europe 2010.

Podobnie jak w zestawieniu zeszłorocznym, polska trójka najlepszych to: Netmedia S.A, Kompan Sp. z o.o. i Sunrise System sp. z o.o.  W top trójce liderem usług SEO (Search Engine Optimization) w Europie Środkowej okazała się Spółka Sunrise System – z wynikiem 1 362%  jest trzecią najdynamiczniej rozwijającą się firmą  w Polsce w branży nowych technologii, i pierwszą wśród firm specjalizujących się w pozycjonowaniu. W środkowoeuropejskim zestawieniu ogólnym firma pod względem dynamiki przychodów zajęła wysokie 6. miejsce.

W rankingu brany pod uwagę jest  wyłącznie wzrost przychodów firm w ciągu ostatnich pięciu lat, wykazywany w sprawozdaniu finansowym, a zatem tegoroczny ranking porównywał przychód roku 2009 w stosunku do przychodu roku 2005. W finałowej 50-tce znalazło się 10 polskich firm działających w obszarze nowych mediów, telekomunikacji i Internetu.

Aby zakwalifikować firmę do rankingu, należy spełnić następujące kryteria: – roczne przychody firmy osiągały poziom co najmniej 50,000 EUR w każdym z pięciu lat objętych analizą (2005-2009); – centrala firmy znajduje się w Europie Środkowej; – firma opracowuje lub produkuje własne technologie lub przeznacza znaczne kwoty na działalność badawczo-rozwojową; – w strukturze własnościowej firmy nie dominuje partner strategiczny.

Ranking aktualnych liderów w branży wysokich technologii – Internetu, oprogramowania, telekomunikacji, elektroniki i sprzętu komputerowego – w Europie Centralnej jest częścią szerszego zestawienia, które uwzględnia 500 europejskich, środkowowschodnich oraz afrykańskich liderów nowoczesnych technologii. Miejsce w pięćdziesiątce środkowoeuropejskiego zestawienia oznacza automatyczne zakwalifikowanie firmy do rankingu pięciuset najlepszych na świecie.

 

Jak Sunrise System osiąga taką skalę dynamiki?

Oceniamy, że w pierwszym okresie istnienia firmy przyspieszenie w rozwoju wynikało z tego, że rynek wprost czekał na nasze usługi – mówi Paweł Rybak, Wiceprezes Zarządu Sunrise System sp. z o.o., który w imieniu Spółki odbierał wyróżnienie podczas Gali Deloitte Technology Fast Central Europe. Firma jako jedna z pierwszych w Polsce zaczęła świadczyć bardzo profesjonalne usługi marketingu w wyszukiwarkach. Opracowała własne innowacyjne rozwiązania, metody pracy pozycjonerów oparto na wytycznych Google, mocno inwestowała w narzędzia i technologie – wszystko to przyniosło nam uznanie rynku. Aktualnie – wyjaśnia Paweł Rybak – w sytuacji silnej konkurencji w branży, przewagę daje nam rozwój portfela usług pod kątem nowych trendów branżowych i oczekiwań klientów. Kluczową rolę w zapewnieniu kontrahentom jakości usług odgrywa własne Centrum Innowacyjno-Wdrożeniowe, silna, dobrze wykształcona kadra oraz certyfikacja procesów biznesowych w prestiżowych programach konsumenckich i gospodarczych, takich jak na przykład Firma Przyjazna Klientowi czy Deloitte Technology Fast Central Europe.

Źródło: Dane finansowe Sunrise System sp. z o.o.

Co ciekawe z perspektywy metodologii audytu, dynamika wzrostu Sunrise System sp. z o.o. w rankingu jest niższa, niż byłaby, gdyby rok 2005 – kiedy Spółka odnotowała 3-krotny wzrost przychodów – był dla niej … słabszy. Oznacza to, że przy rokrocznym wzroście nie tylko przychodu, ale przede wszystkim zysku i rentowności badanej firmy, parametr dynamiki może być paradoksalnie niższy. W ocenie faktycznej dynamiki rozwoju Spółki pierwszym istotnym, choć nie finansowym parametrem jest skuteczność usługi pozycjonowania, rosnąca z roku na rok, co obrazuje poniższy wykres:

Źródło: Badania Centrum Innowacyjno-Wdrożeniowego Sunrise System sp. z o.o. za lata 2006 – 2010

Proporcjonalny do ilustrowanej powyżej skuteczności usług jest wzrost rentowności Spółki. Powiązanie skuteczności z rentownością wynika z faktu, iż Spółka rozlicza swoje usługi za efekt.

Kształtowanie się rentowności Sunrise System sp. z o.o. przedstawia  się następująco:

Źródło: Dane finansowe Sunrise System sp. z o.o. za lata 2003 – 3kwartał 2010 i prognozy na rok 2010 – 2011 na podstawie podpisanych kontraktów.

Na podstawie bieżących wyników Spółki oraz podpisanych kontraktów możemy prognozować przyszłą dynamikę łącznych przychodów: Źródło: Dane finansowe Sunrise System sp. z o.o. za lata 2003 – 3kwartał 2010 i prognozy na rok 2010 – 2011 na podstawie podpisanych kontraktów.

Powyższe dane ani informacje o rosnącym z roku na rok zysku firmy nie miały wpływu na pozycję Spółki w zestawieniu. – Obecność w rankingu Deloitte’a po raz drugi bardzo nas cieszy, niemniej patrząc na nasze wszystkie dane finansowe wszechstronnie, mamy podstawy sądzić, że bardziej miarodajną informację o całościowej kondycji firm dałoby badanie dodatkowych poza przychodem kryteriów – ocenia Paweł Rybak – tak, aby ranking ilustrował efektywność gospodarowania w badanych firmach, wyrażoną wynikami finansowymi i ich przyrostem oraz to, co tak istotne w relacjach inwestorskich – rentowność.

Firma zamierza lobbować ideę wzbogacenia rankingu Deloitte Technology Fast Central Europe 50 o badanie parametru rentowności i zysku – aby możliwie najbardziej obiektywnie ilustrował on, która z firm ocenianej w rankingu branży jest faktycznie najbardziej dynamiczna – i przyszłościowa.

Artykuł dostępny jest również w grudniowym wydaniu miesięcznika Gazeta Bankowa.

Więcej: Polska czołówka bez zmian

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55