Ikona 04:50 min Ikona Sunrise System 08.12.2010

Siła napędowa gospodarki

Nowe technologie są przyszłością i siłą napędową gospodarki – tak można wnioskować z tempa rozwoju firm środkowoeuropejskich, ujętych w najnowszym zestawieniu Deloitte Technology Fast Central Europe 2010.

Podobnie jak w zestawieniu zeszłorocznym, polska trójka najlepszych to: Netmedia S.A, Kompan Sp. z o.o. i Sunrise System sp. z o.o.  W top trójce liderem usług SEO (Search Engine Optimization) w Europie Środkowej okazała się Spółka Sunrise System – z wynikiem 1 362%  jest trzecią najdynamiczniej rozwijającą się firmą  w Polsce w branży nowych technologii, i pierwszą wśród firm specjalizujących się w pozycjonowaniu. W środkowoeuropejskim zestawieniu ogólnym firma pod względem dynamiki przychodów zajęła wysokie 6. miejsce.

W rankingu brany pod uwagę jest  wyłącznie wzrost przychodów firm w ciągu ostatnich pięciu lat, wykazywany w sprawozdaniu finansowym, a zatem tegoroczny ranking porównywał przychód roku 2009 w stosunku do przychodu roku 2005. W finałowej 50-tce znalazło się 10 polskich firm działających w obszarze nowych mediów, telekomunikacji i Internetu.

Aby zakwalifikować firmę do rankingu, należy spełnić następujące kryteria: – roczne przychody firmy osiągały poziom co najmniej 50,000 EUR w każdym z pięciu lat objętych analizą (2005-2009); – centrala firmy znajduje się w Europie Środkowej; – firma opracowuje lub produkuje własne technologie lub przeznacza znaczne kwoty na działalność badawczo-rozwojową; – w strukturze własnościowej firmy nie dominuje partner strategiczny.

Ranking aktualnych liderów w branży wysokich technologii – Internetu, oprogramowania, telekomunikacji, elektroniki i sprzętu komputerowego – w Europie Centralnej jest częścią szerszego zestawienia, które uwzględnia 500 europejskich, środkowowschodnich oraz afrykańskich liderów nowoczesnych technologii. Miejsce w pięćdziesiątce środkowoeuropejskiego zestawienia oznacza automatyczne zakwalifikowanie firmy do rankingu pięciuset najlepszych na świecie.

 

Jak Sunrise System osiąga taką skalę dynamiki?

Oceniamy, że w pierwszym okresie istnienia firmy przyspieszenie w rozwoju wynikało z tego, że rynek wprost czekał na nasze usługi – mówi Paweł Rybak, Wiceprezes Zarządu Sunrise System sp. z o.o., który w imieniu Spółki odbierał wyróżnienie podczas Gali Deloitte Technology Fast Central Europe. Firma jako jedna z pierwszych w Polsce zaczęła świadczyć bardzo profesjonalne usługi marketingu w wyszukiwarkach. Opracowała własne innowacyjne rozwiązania, metody pracy pozycjonerów oparto na wytycznych Google, mocno inwestowała w narzędzia i technologie – wszystko to przyniosło nam uznanie rynku. Aktualnie – wyjaśnia Paweł Rybak – w sytuacji silnej konkurencji w branży, przewagę daje nam rozwój portfela usług pod kątem nowych trendów branżowych i oczekiwań klientów. Kluczową rolę w zapewnieniu kontrahentom jakości usług odgrywa własne Centrum Innowacyjno-Wdrożeniowe, silna, dobrze wykształcona kadra oraz certyfikacja procesów biznesowych w prestiżowych programach konsumenckich i gospodarczych, takich jak na przykład Firma Przyjazna Klientowi czy Deloitte Technology Fast Central Europe.

Źródło: Dane finansowe Sunrise System sp. z o.o.

Co ciekawe z perspektywy metodologii audytu, dynamika wzrostu Sunrise System sp. z o.o. w rankingu jest niższa, niż byłaby, gdyby rok 2005 – kiedy Spółka odnotowała 3-krotny wzrost przychodów – był dla niej … słabszy. Oznacza to, że przy rokrocznym wzroście nie tylko przychodu, ale przede wszystkim zysku i rentowności badanej firmy, parametr dynamiki może być paradoksalnie niższy. W ocenie faktycznej dynamiki rozwoju Spółki pierwszym istotnym, choć nie finansowym parametrem jest skuteczność usługi pozycjonowania, rosnąca z roku na rok, co obrazuje poniższy wykres:

Źródło: Badania Centrum Innowacyjno-Wdrożeniowego Sunrise System sp. z o.o. za lata 2006 – 2010

Proporcjonalny do ilustrowanej powyżej skuteczności usług jest wzrost rentowności Spółki. Powiązanie skuteczności z rentownością wynika z faktu, iż Spółka rozlicza swoje usługi za efekt.

Kształtowanie się rentowności Sunrise System sp. z o.o. przedstawia  się następująco:

Źródło: Dane finansowe Sunrise System sp. z o.o. za lata 2003 – 3kwartał 2010 i prognozy na rok 2010 – 2011 na podstawie podpisanych kontraktów.

Na podstawie bieżących wyników Spółki oraz podpisanych kontraktów możemy prognozować przyszłą dynamikę łącznych przychodów: Źródło: Dane finansowe Sunrise System sp. z o.o. za lata 2003 – 3kwartał 2010 i prognozy na rok 2010 – 2011 na podstawie podpisanych kontraktów.

Powyższe dane ani informacje o rosnącym z roku na rok zysku firmy nie miały wpływu na pozycję Spółki w zestawieniu. – Obecność w rankingu Deloitte’a po raz drugi bardzo nas cieszy, niemniej patrząc na nasze wszystkie dane finansowe wszechstronnie, mamy podstawy sądzić, że bardziej miarodajną informację o całościowej kondycji firm dałoby badanie dodatkowych poza przychodem kryteriów – ocenia Paweł Rybak – tak, aby ranking ilustrował efektywność gospodarowania w badanych firmach, wyrażoną wynikami finansowymi i ich przyrostem oraz to, co tak istotne w relacjach inwestorskich – rentowność.

Firma zamierza lobbować ideę wzbogacenia rankingu Deloitte Technology Fast Central Europe 50 o badanie parametru rentowności i zysku – aby możliwie najbardziej obiektywnie ilustrował on, która z firm ocenianej w rankingu branży jest faktycznie najbardziej dynamiczna – i przyszłościowa.

Artykuł dostępny jest również w grudniowym wydaniu miesięcznika Gazeta Bankowa.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 02:35 min 16.03.2011 „Internetowa Rewolucja” ogłoszona przeszło rok temu przez Google Polska dotarła do Poznania. Na Politechnice Poznańskiej pracownicy Google i Home.pl spotkali się z przedsiębiorcami, dla których Internet staje się coraz ważniejszym medium dotarcia do nowych klientów. Na evencie nie mogło również zabraknąć silnej reprezentacji naszej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 01:50 min 05.12.2011 2 grudnia 2011 podczas Gali XIV edycji konkursu po raz kolejny znaleźliśmy się w gronie firm ocenionych jako fair play. W ocenie Kapituły Programu, Przedsiębiorstwa Fair Play to te firmy, które dotrzymują podjętych zobowiązań, wkładają wysiłek w kształtowanie pozytywnych relacji ze społecznością lokalną, stwarzają pracownikom sprzyjające warunki do rozwoju, dbają o środowisko naturalne, a współpraca z nimi obciążona jest mniejszym niż przeciętne ryzykiem. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 02:05 min 23.09.2010 Opisy siedzib Google nie są przesadnie wyidealizowane. To naprawdę miejsca oparte na nieco innych zasadach, osadzone w nieco innej atmosferze. Na każdym piętrze kuchnie, buddabags, fotele do masażu i legendarne playroomy. Na korytarzach ciągły ruch, w stołówkach menu z całego świata - wszędzie grupki osób, które nie tylko dyskutują o AdWordsach. Tak od wewnątrz prezentują się Googleplexy - dwa biurowce, znajdujące się w Dublinie, w których na co dzień pracuje około półtora tysiąca osób niemal z całego globu. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.6 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700