Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:00 min Ikona 29.01.2010

Rel=”canonical” – i duplikaty nie takie straszne

Nasi klienci często pytają, w jaki sposób można poradzić sobie z obostrzeniami Google dotyczącymi duplicate content – często powielają bowiem ciekawe, autorskie treści dotyczące swojej oferty czy działalności na kilku różnych podstronach serwisu. Z puntu widzenia pozycjonowania nie jest to dobre rozwiązanie, jednak jak najbardziej zrozumiałe: jeśli jakiś tekst jest marketingowo skuteczny, a dodatkowo bardzo trafny – istnieje pokusa, by go eksponować w różnych miejscach. Duplicate content ma miejsce także, gdy do adresów strony dodawane są różne zmienne, np. numer trackingowy, identyfikator sesji czy rodzaj sortowania, a zawartość jest niemalże identyczna, np.:

http://nazwa-strony.pl/produkt.php?id=laptopy
i http://nazwa-strony.pl/produkt.php?id=laptopy&sort=asc

przy założeniu, że wszystkie produkty wyświetlane są na jednej stronie.

Wyszukiwarka rządzi się jednak swoimi prawami: indeksowane strony powinny być unikalne – tak, aby użytkownicy mieli możliwość dotrzeć do jak największej puli wyników nie tylko adekwatnych do zapytania, lecz także zróżnicowanych. Z tego względu potrzeba dwu- czy kilkakrotnego wykorzystania tych samych treści na różnych stronach oznacza, że należy wskazać wyszukiwarce strony preferowane do indeksowania.

Są sytuacje i serwisy, gdy standardowe metody, które mogłyby zniwelować negatywny wpływ duplicate content na pozycjonowanie, nie mogą być zastosowane – na przykład: przekierowanie 301 może spowodować nieprawidłowości w działaniu sklepu internetowego. W takich przypadkach pomocne są tzw. „canonicale”, czyli użycie tagu:
<link rel=”canonical” href=”http://www.przykładowastrona.pl/” >

gdzie wskazany URL jest tym preferowanym do indeksowania.

Co ważne, powyższy tag można już stosować przy stronach o różnych domenach, na przykład www.przykładowastrona.pl i www.duplicatecontent.com. Można je oczywiście także wykorzystywać w przypadku zduplikowania treści na subdomenach, dla przykładu:

– przykładowastrona.com
– www.przykładowastrona.com
– przykładowastrona.com/
– www.przykładowastrona.com/
– przykładowastrona.com/index.php
– www.przykładowastrona.com/index.php
– przykładowastrona.com/index.html
– www.przykładowastrona.com/index.html

oraz w przypadku protokołów http i https.

Więcej na tematy powiązane z zagadnieniem: Niemile widziany duplicate content.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55