Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:40 min Ikona 19.02.2010

Synonimy – dobry sposób na skuteczne pozycjonowanie

Rozumienie języka, wraz z jego warstwą semantyczną, przez oprogramowanie komputerowe, stanowiło dotychczas największą przeszkodę w rozwoju sztucznej inteligencji. Na oficjalnym blogu Google pojawił się wpis Stevena Bakera poruszający problematykę stosowania synonimów w wyszukiwarce. Niby nic nowego, bo przecież już w 2006 roku Google wprowadził algorytm phrase-based indexing, który w znacznym stopniu zwiększył semantyczne możliwości wyszukiwarki.

 

Google wciąż się rozwija

 

Baker przytoczył jednak kilka nowych, interesujących faktów, walczących ze stereotypem, jakoby Google było „tępym narzędziem”, wyświetlającym tylko te strony, które zawierają słowa wpisane przez nas do wyszukiwarki. Gdyby tak było pozycjonowanie byłoby wręcz banalnie proste. Przytaczając słowa Matta Cuttsa:  „prawda jest taka, że Google potrafi więcej, niż jesteśmy sobie w stanie wyobrazić”.

Rozpoznawanie synonimów przez Google staje się coraz powszechniejsze. Nie chodzi tylko o identyfikację słów różniących się np. rodzajem gramatycznym lub liczbą. Nowością jest to, że Google rozpoznaje już synonimiczne hasła pochodzące spoza jednej grupy słowotwórczej, np. dentysta i stomatolog.

 

Semantyka

 

Im lepiej wyszukiwarka będzie rozpoznawała semantyczną warstwę tekstu, tym precyzyjniejsze będą jej wyszukiwania. Już dzisiaj, dzięki zastosowaniu mało znanej funkcji „koło informacji” (Wonder Wheel) możemy zauważyć, że Google świetnie sobie radzi z odnajdywaniem pokrewnych wyrażeń. Choć na pierwszy rzut oka narzędzie sprawia wrażenie mało pożytecznego gadżetu, jest naprawdę bardzo interesujące (więcej na jego temat już w kolejnym wpisie).

Synonimy
Jak informuje Steven Baker, na 50 fraz, w których synonimy znacznie poprawiły wyniki wyszukiwań, tylko jeden był niestosownie użyty.

W świetle powyższych informacji można stwierdzić, że nadchodzi nowa era SEO copywritingu i pozycjonowania. Inteligentna wyszukiwarka będzie łączyła wyrazy bliskoznaczne w grupy semantyczne, a tym samym wyszukiwanie stanie się jeszcze bardziej precyzyjnie.

Rozpoznawanie synonimów przez Google wpływa również korzystnie na jakość tekstów publikowanych w celu, ogólnie rzec ujmując, pozycjonowania – czyli dostosowania strony do efektywnego indeksowania przez Google. Wraz z coraz bardziej rozbudowanym słownikiem najpopularniejszej wyszukiwarki, staje się możliwe tworzenie tekstów nasyconych wyrażeniami kluczowymi, a jednocześnie przyjaznych dla czytelnika.

Wprowadzając takie ulepszenia Google jeszcze mocniej uwypukla znaczenie jednego z najważniejszych czynników kluczowych w pozycjonowaniu, optymalizacji witryny – dobrej, unikalnej i wartościowej treści.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Wysokoprocentowe wzrosty na stronie z niskoprocentowymi alkoholami Ikona 00:35 min Przedsiębiorcy często zastanawiają się jak zmaksymalizować efekty pozycjonowania sklepu internetowego. Naszym rozwiązaniem jest usługa SEO Cloud z optymalizacją konwersji! Dzięki niej zwiększony poprzez pozycjonowanie ruch jest monetyzowany. Takie właśnie rozwiązanie wykorzystaliśmy we współpracy z właścicielem sklepu winespot.pl. Chcesz wiedzieć więcej? Zapoznaj się z naszym case study! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

CPC vs. CPM Ikona 03:05 min 18.05.2010 System AdWords dla oceny, który z dwóch linków sponsorowanych rozliczanych poprzez CPC i CPM zajmie miejsce reklamowe, wykorzystuje tzw. efektywny CPM – eCPM. Na straży licytacji miejsc w witrynach Google i na stronach docelowych wyliczanych w postaci eCPM stoi Weryfikator Cen systemu AdWords. Monitorując cały proces, obniża realne ceny za 1000 wyświetleń i jedno kliknięcie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak przygotować wyróżniające się CV i podkreślić w nim atuty? Ikona 08:35 min 26.04.2022 A gdyby tak potraktować CV inaczej? Pomysł wydaje się ciekawy, jednak zastanawiasz się pewnie jak z jego realizacją. A gdybyśmy zaproponowali Ci sprawdzony przepis? Łączy w sobie elementy informacyjne z marketingowymi i pomaga przedstawić swoją kandydaturę w atrakcyjny sposób. Zajrzyj do tego artykułu, a dowiesz się, jak przygotować CV, które przyciąga uwagę.   Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700