Ikona 02:10 min Ikona Sunrise System 05.02.2010

Sen o własnej domenie

Sufiks .com (dźwięczne dot.kom) znają niemal wszyscy. Swojską, nadwiślańską końcówkę .pl (mało dźwięczne kropka.pel) również. Domeny najwyższego rzędu – bo tak określa się te dodatki do nazw stron – to obecnie smakowity kąsek, pomysł na biznes, i szansa na krociowe zyski. W niedługim czasie czeka nas bowiem prawdziwa wojna o nazwy domen, zgodnie z zasadą: kto będzie dysponentem danego sufiksu, może rozdzielać nim wedle uznania. Oczywiście nie za darmo.

ICANN, amerykański zarządca domenami, ogłosił minionej jesieni uwolnienie Internetu i wprowadzenie całej puli nowych sufiksów najwyższego rzędu. Zatem już teraz w kolejce po swoje domeny stoją Las Vegas (sufiks .vegas), Paryż (paris), Nowy Jork (nyc) czy Berlin (berlin). Na razie żadne z polskich miast nie zgłosiło chęci posiadania własnej domeny.

Swoją drogą koszt to nie mały. Zarejestrowanie własnej domeny to 200 -300 tysięcy dolarów + opłata roczna należna ICANN. Z drugiej zaś strony, czy np. poznańskie firmy i instytucje nie stanęłyby w kolejce po sufiks .poz, a śląskie, deklarujące raz po raz swoją odrębność, po sufiks .sl czy .sil, od Silesia? Trudno już teraz przewidzieć możliwe zainteresowanie nowymi rozszerzeniami nazw stron. Aby wspomniany koszty z inwestycji w własną domenę się zwróciły, potrzebnych jest ponad sto tysięcy adresów zarejestrowanych pod nową domeną.

Gra o własną domenę odbywa się nie tylko między miastami, ale również firmami, które szukają po prostu sposobu na zysk. W niedługim czasie wolne będą bowiem takie domeny, jak: food, books, wine, love, czy eco. Która z księgarni internetowych, nie chciałaby posiadać sufiksu: .books? Która z firm, dbająca o ekologiczny wymiar własnej działalności, nie zainwestowałaby w końcówkę .eco? Gra jak widać warta jest… domeny.

Na marginesie tych targów domenami można zastanowić się nad możliwą utratą prestiżu wielu powszechnie znanych firm. Czy, dbające o swój wizerunek przedsiębiorstwa, powinny starać się o wszelkie możliwe rozszerzenia: .com, .pl, .wine, .love, .aero, .cd, .books, .travel, .sex itd.? Specjaliści uspokajają, że nowe domeny najwyższego rzędu doprowadzą raczej do dewaluacji sufiksów, niż staną się zagrożeniem dla właścicieli marek i nazw.

źródło: Przekrój

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:15 min 04.03.2010 Wszystko wskazuje na to, że reklama internetowa ma się coraz lepiej i to także w odniesieniu do polskich firm. Według badań przeprowadzonych przez IAB Polska, wydatki przeznaczane na reklamy umieszczane w sieci stale rosną. Jak do tej pory największą popularnością cieszą się displaye, jednak ze względu na dynamiczny rozwój marketingu internetowego, warto być otwartym również na inne formy promocji w sieci. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:05 min 08.03.2010 Trochę nawiązując do Dnia Kobiet skupiamy się na kosmetykach, a dokładniej na ich reklamie w sieci. Okazuje się, że większość konsumentów, jako główne źródło wiedzy na temat kosmetyków, wskazuje Internet. Co więcej informacje znalezione w sieci w znacznym stopniu determinują nasze decyzje, związane z zakupem konkretnego produktu do makijażu czy pielęgnacji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:20 min 21.01.2010 Według raportu przygotowanego przez TNS OBOP, wyszukiwarki internetowe stały się w ostatnim czasie doskonałym miejscem do promocji swoich ofert przez biura turystyczne. Okazuje się, ze Internauci chętnie szukają w sieci opinii na temat biur podróży oraz informacji o konkretnych kierunkach podróży. Dlatego w tym sektorze warto rozważyć połączenie strategii reklamowych offline oraz online. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 18

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700