Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:10 min Ikona 05.02.2010

Sen o własnej domenie

Sufiks .com (dźwięczne dot.kom) znają niemal wszyscy. Swojską, nadwiślańską końcówkę .pl (mało dźwięczne kropka.pel) również. Domeny najwyższego rzędu – bo tak określa się te dodatki do nazw stron – to obecnie smakowity kąsek, pomysł na biznes, i szansa na krociowe zyski. W niedługim czasie czeka nas bowiem prawdziwa wojna o nazwy domen, zgodnie z zasadą: kto będzie dysponentem danego sufiksu, może rozdzielać nim wedle uznania. Oczywiście nie za darmo.

ICANN, amerykański zarządca domenami, ogłosił minionej jesieni uwolnienie Internetu i wprowadzenie całej puli nowych sufiksów najwyższego rzędu. Zatem już teraz w kolejce po swoje domeny stoją Las Vegas (sufiks .vegas), Paryż (paris), Nowy Jork (nyc) czy Berlin (berlin). Na razie żadne z polskich miast nie zgłosiło chęci posiadania własnej domeny.

Swoją drogą koszt to nie mały. Zarejestrowanie własnej domeny to 200 -300 tysięcy dolarów + opłata roczna należna ICANN. Z drugiej zaś strony, czy np. poznańskie firmy i instytucje nie stanęłyby w kolejce po sufiks .poz, a śląskie, deklarujące raz po raz swoją odrębność, po sufiks .sl czy .sil, od Silesia? Trudno już teraz przewidzieć możliwe zainteresowanie nowymi rozszerzeniami nazw stron. Aby wspomniany koszty z inwestycji w własną domenę się zwróciły, potrzebnych jest ponad sto tysięcy adresów zarejestrowanych pod nową domeną.

Gra o własną domenę odbywa się nie tylko między miastami, ale również firmami, które szukają po prostu sposobu na zysk. W niedługim czasie wolne będą bowiem takie domeny, jak: food, books, wine, love, czy eco. Która z księgarni internetowych, nie chciałaby posiadać sufiksu: .books? Która z firm, dbająca o ekologiczny wymiar własnej działalności, nie zainwestowałaby w końcówkę .eco? Gra jak widać warta jest… domeny.

Na marginesie tych targów domenami można zastanowić się nad możliwą utratą prestiżu wielu powszechnie znanych firm. Czy, dbające o swój wizerunek przedsiębiorstwa, powinny starać się o wszelkie możliwe rozszerzenia: .com, .pl, .wine, .love, .aero, .cd, .books, .travel, .sex itd.? Specjaliści uspokajają, że nowe domeny najwyższego rzędu doprowadzą raczej do dewaluacji sufiksów, niż staną się zagrożeniem dla właścicieli marek i nazw.

źródło: Przekrój

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55