Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:10 min Ikona 05.02.2010

Sen o własnej domenie

Sufiks .com (dźwięczne dot.kom) znają niemal wszyscy. Swojską, nadwiślańską końcówkę .pl (mało dźwięczne kropka.pel) również. Domeny najwyższego rzędu – bo tak określa się te dodatki do nazw stron – to obecnie smakowity kąsek, pomysł na biznes, i szansa na krociowe zyski. W niedługim czasie czeka nas bowiem prawdziwa wojna o nazwy domen, zgodnie z zasadą: kto będzie dysponentem danego sufiksu, może rozdzielać nim wedle uznania. Oczywiście nie za darmo.

ICANN, amerykański zarządca domenami, ogłosił minionej jesieni uwolnienie Internetu i wprowadzenie całej puli nowych sufiksów najwyższego rzędu. Zatem już teraz w kolejce po swoje domeny stoją Las Vegas (sufiks .vegas), Paryż (paris), Nowy Jork (nyc) czy Berlin (berlin). Na razie żadne z polskich miast nie zgłosiło chęci posiadania własnej domeny.

Swoją drogą koszt to nie mały. Zarejestrowanie własnej domeny to 200 -300 tysięcy dolarów + opłata roczna należna ICANN. Z drugiej zaś strony, czy np. poznańskie firmy i instytucje nie stanęłyby w kolejce po sufiks .poz, a śląskie, deklarujące raz po raz swoją odrębność, po sufiks .sl czy .sil, od Silesia? Trudno już teraz przewidzieć możliwe zainteresowanie nowymi rozszerzeniami nazw stron. Aby wspomniany koszty z inwestycji w własną domenę się zwróciły, potrzebnych jest ponad sto tysięcy adresów zarejestrowanych pod nową domeną.

Gra o własną domenę odbywa się nie tylko między miastami, ale również firmami, które szukają po prostu sposobu na zysk. W niedługim czasie wolne będą bowiem takie domeny, jak: food, books, wine, love, czy eco. Która z księgarni internetowych, nie chciałaby posiadać sufiksu: .books? Która z firm, dbająca o ekologiczny wymiar własnej działalności, nie zainwestowałaby w końcówkę .eco? Gra jak widać warta jest… domeny.

Na marginesie tych targów domenami można zastanowić się nad możliwą utratą prestiżu wielu powszechnie znanych firm. Czy, dbające o swój wizerunek przedsiębiorstwa, powinny starać się o wszelkie możliwe rozszerzenia: .com, .pl, .wine, .love, .aero, .cd, .books, .travel, .sex itd.? Specjaliści uspokajają, że nowe domeny najwyższego rzędu doprowadzą raczej do dewaluacji sufiksów, niż staną się zagrożeniem dla właścicieli marek i nazw.

źródło: Przekrój

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Upload snapa zwiększa sprzedaż? Ikona 01:40 min 15.10.2015 Oryginalne kampanie promocyjne stają się obowiązkowym wymogiem stawianym przez aplikacje mobilne przed reklamodawcami. Również zdjęcia i filmiki wrzucane przez marki na Snapchata muszą być kreatywnie zaprojektowane.Tak jak w przypadku Instagrama, reklamodawcy mają obowiązek tworzyć oryginalne kampanie promocyjne. Marki, które realizują swoje projekty na Snapchacie, publikując tzw. snapy, to między innymi Taco Bell, McDonald' Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 27.04.2016 Coraz bardziej cenimy sobie wygodę, którą oferują nam nowoczesne technologie. O wiele łatwiej jest nam rozwijać swoje pasje, odnajdywać nowe hobby, poszerzać kolekcje czy nawiązywać kontakty z ludźmi o podobnych zainteresowaniach. Pomiędzy tymi wszystkimi elementami znajduje się internet. To, jak zmienia nasze życie, widoczne jest również w branży muzycznej – niegdyś opartej przede wszystkim na wydawnictwach płytowych i organizacji koncertów, dzisiaj – na sprzedaży muzyki cyfrowej. Czy oznacza to, że ze sklepowych półek znikną tradycyjne CD? A może właśnie jesteśmy świadkami ciekawych przemian kulturowych? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Sprzedawaj niewerbalnie – o sile mowy ciała w biznesie Ikona 5:05 min 08.02.2023 W dzisiejszych czasach na rynku jest wiele towarów i usług, po które mogą sięgać konsumenci. Ze względu na bardzo szeroką ofertę, coraz częściej mają trudności z dokonaniem wyboru. W takiej sytuacji z pomocą przychodzi sprzedawca, który nawiązuje relację z klientem i nakłania do zakupienia proponowanego przez niego produktu. Żeby więź między nimi była możliwa, niezbędna jest komunikacja. Dzielimy ją na werbalną i niewerbalną, czyli tzw. mowę ciała — jest ona szczególnie ważna w biznesie. Dlaczego? Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700