Ikona 01:00 min Ikona 19.05.2010

Jak wykorzystać „Podpowiedzi wyszukiwania Google” do wyszukiwania fraz kluczowych

Każdy użytkownik Google zna doskonale „podpowiedzi”, jakie pojawiają się podczas wpisywania fraz w pole wyszukiwania. Chodzi tutaj dokładnie o funkcję wyszukiwarki o nazwie Propozycja Zapytań – Google Suggest.

Usługa ta często było wykorzystywana w żartach jako informacja, co internauci najczęściej wpisują do wyszukiwarki. Niektóre „podpowiedzi” były tak zabawne, że satyrycy w telewizji czasami wykorzystywali je w swoich programach.

Wraz z nadejściem zmian w algorytmie wyszukiwania, przestały pojawiać się śmieszne podpowiedzi. Informacje pojawiające się jako „podpowiedź wyszukiwania” są (wg informacji Google) dopasowane do zapytania oraz do frazy wpisywanej przez internautę.

 

Sugestie podpowiedzią dla SEO

 

Jak mocno usługa Google Suggest nie byłaby wyśmiana wcześniej przez internautów, nie należy bagatelizować jej potencjału. W pozycjonowaniu i AdWords można ją wykorzystać np. jako bardzo proste narzędzie do proponowania fraz kluczowych.

Jeśli mamy problem z wymyśleniem ciekawej frazy kluczowej, warto po prostu zacząć pisać jedno z interesujących nas słów w okno wyszukiwarki (zakładając, że usługa Propozycja zapytań jest włączona w Ustawieniach Google). Pojawi się choćby krótka lista fraz, która może okazać się bardzo pomocna dla dalszego opracowywania fraz kluczowych, wykorzystywanych później w procesie pozycjonowania.

Google Suggest

Ponieważ listy propozycji nie można zaznaczyć i jej skopiować, warto skorzystać ze udostępnionego narzędzia.

 

Narzędzie to wygeneruje nam listę podpowiedzi uzyskanych bezpośrednio z Google.

Pozycjonowanie z pewnością znajdzie zastosowanie nawet dla tak prostej formy poszukiwania fraz kluczowych do promowania.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:35 min 25.08.2010 Statyczne treści są często nie do zastąpienia – ale miło urozmaicić je materiałem graficznym lub wideo. Użycie grafik czy filmów oznacza oczywiście konieczność ponownego przemyślenia serwisu pod kątem SEO. Centrum Pomocy dla Webmasterów Google dostarcza szczegółowych wytycznych na temat tworzenia mapy witryny wideo z uwzględnieniem zasad rządzących indeksacją takich stron w wyszukiwarkach. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:00 min 26.08.2010 Jako przykład wpisu w mapie witryny wideo, w którym użyto tagów specyficznych dla filmów wideo, Google podaje następującą mapę. Kilka podanych pól to opcje dodatkowe, zawierają jednakże wartościowe meta dane. Warto zauważyć, że w przypadku rozbieżności między treścią na stronie z filmem a mapą Google może przy indeksowaniu uwzględnić dane ze strony. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:40 min 19.02.2010 SEO Copywriting, czyli tworzenie tekstów, które będą jednocześnie przyjazne, wartościowe dla użytkownika i algorytmów wyszukiwarek internetowych, być może właśnie przechodzi renesans. Nie wystarczy już skupiać się na wykorzystaniu w tekstach fraz, które pozycjonujemy. Czy niezbędne stanie się stosowanie synonimów, wyrażeń powiązanych? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700