Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:50 min Ikona 12.06.2022

Przekierowanie domeny przy pomocy .htaccess

Na początku wypadało by pokrótce omówić czym jest i do czego służy plik .htaccess. Otóż tajemniczy plik .htaccess jest plikiem konfiguracyjnym serwera. Wszelkie wprowadzone w nim zmiany są widoczne w katalogu oraz podkatalogach folderu nadrzędnego, w którym się on znajduje.

Dzięki plikowi .htaccess można wykonać dowolne przekierowania podpiętej już domeny. Niewiele osób wie jak ważne jest odpowiednie przekierowanie domeny aby pozycjonowanie stron było skuteczne. Otóż jak wiadomo Google „akceptuje” tylko pełne przekierowania zwane przekierowaniami typu 301 – inne połowiczne przekierowania (np. tymczasowe 302) nie są tak wartościowe.

 

Jakie reguły przekierowań wpisać do .htaccess?

 

W dzisiejszym artykule przedstawię dwa sposoby wykonania prawidłowego, również z punktu widzenia pozycjonowania, przekierowania typu 301 opartego na pliku .htaccess.

Pierwszy sposób zapisu:


RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP_HOST} ^abc.pl [NC,OR] RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.abc.pl [NC,OR] … RewriteCond %{HTTP_HOST} ^xyz.pl [NC] RewriteRule ^(.*)$ http://www.xyz.pl/$1 [R=301,L]


Adresy abc.pl, www.abc.pl i xyz.pl są przekierowywane na adres www.xyz.pl.
Należy pamiętać, aby w pierwszej linii naszego pliku .htaccess było zawsze polecenie „RewriteEngine On”. Polecenie to uruchamia „silnik przepisywania” czyli moduł mod_rewrite dla danego pliku .htaccess.
Postaram się omówić teraz drugą metodę zapisu.


RewriteEngine On RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www.DOMENA.pl [NC] RewriteRule ^(.*)$ http://www.DOMENA.pl/$1 [R=301,L]


Pierwsza linia została już omówiona wcześniej, odnosząc się do drugiej linii przedstawia się ona w następujący sposób – „Jeżeli adres strony jest różny od www.DOMENA.pl wtedy przekieruj do adresu www.DOMENA.pl”. Wpis ten jest wpisem o tyle lepszym w użyciu, gdyż nie musimy znać wszystkich domen kierujących do serwisu. Niektóre serwery (np. nazwa.pl) wymagają dopisania polecenia „RewriteBase /” tuż pod poleceniem startowym RewriteEngine On.
Jeżeli plik .htaccess znajduje się w podkatalogu, należy instrukcję tę uzupełnić o pełen względny (wobec położenia katalogu głównego domeny) adres owego podkatalogu.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:00 min 24.06.2014 Radość, smutek, nerwy, euforia - takie emocje zapewne towarzyszą niejednemu z nas podczas oglądania piłkarskich rozgrywek 2014 FIFA World Cup, które odbywają się w Brazylii. A jak mistrzostwa świata "przeżywa" Google? Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę wyrażenie "mundial" i przekonać się samemu! Przedstawiamy Mundial 2014 okiem wyszukiwarki Google. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 05:00 min 23.02.2018 Odpowiedź na potrzeby użytkowników stała się dla wyszukiwarki Google priorytetem. Jako odbiorcy jesteśmy zadowoleni, że gigant pochyla się nad naszymi pytaniami. Jako nadawcy treści musimy mocno nagimnastykować się, by nasza strona zyskała w oczach Google wartość. Jak tak naprawdę wpływa user intent na strony internetowe? Co ma wspólnego z content marketingiem? I czy potrzebny jest pozycjonowaniu? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Algorytmiczne podsumowanie roku 2021 Ikona 04:45 min 11.01.2022 Czy Google zmienił coś w algorytmach? No pewnie! Liczba aktualizacji rośnie i miniony – 2021 – rok był świetnym przykładem tego, jak wiele zmian pojawiło się odnośnie do wyszukiwarki internetowej. To sprawia, że specjaliści z zakresu pozycjonowania stron internetowych muszą stale monitorować środowisko Google. Jakie ważniejsze zmiany okiem ekspertów SEO zaszły w ciągu ostatnich miesięcy? O tym przeczytasz w artykule! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700