Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Obiektyw Google to kolejny krok w ewolucji wyszukiwania informacji w sieci. Szybkie „pstryk”, szukaj i kup – w 3 prostych ruchach możesz odnaleźć i kupić uchwycony za pomocą aparatu przedmiot. Po kolejnych ulepszeniach w wyszukiwaniu tekstem czy dźwiękiem przyszedł czas na obraz.
Google Lens (w wersji polskiej Obiektyw Google) to najnowsza technologia, która analizuje i wykrywa obiekty w formie wizualnej, wykorzystując coraz częściej spotykaną w algorytmach sztuczną inteligencję. Swój start miała w 2017 roku podczas premiery urządzenia Google Pixel 2. Aplikacja jest często domyślnie instalowana na urządzeniach z zainstalowanym systemem Android. Ostatni czas nie był zmarnowany również dla urządzeń stacjonarnych – w 2022 roku poinformowano, że Google Lens zastąpi domyślnie wyszukiwanie obrazem w przeglądarce Chrome. Główną filozofią Obiektywu jest wyszukiwanie tego, co widzisz w czasie rzeczywistym lub przy wykorzystaniu wcześniej wykonanego zdjęcia.
Lens to inteligentna technologia rozpoznawania oraz porównywania obiektów umieszczonych na obrazie i ich odnalezienia w indeksie Google. Przy przygotowaniu odpowiedzi korzysta także z innych sygnałów jak tekst, metadane czy lokalizacja w pozycjonowaniu lokalnym. W ten sposób określa treść oraz kontekst zdjęcia i pozycjonuje w wynikach najwyższą trafność na dane zapytanie od użytkownika. Celem uzyskania jak najlepszej odpowiedzi wyszukiwarka filtruje treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich, stosując wytyczne Google SafeSearch – w ten sposób eliminując wyniki nieprzydatne lub niezgodne ze standardami.
…i wiele innych, jak tryb pomocy w rozwiązywaniu pracy domowej, sprawdzanie miejsc czy wyszukiwanie jedzenia, czyli tego co mamy na talerzu.
W tym przypadku nie powinniśmy szukać i spodziewać się znacznej ewolucji (jeszcze…). Zasady ustalenia topowych wyników nie zależą tylko od podobieństwa zdjęcia – nadal istotne są sprawdzone sposoby optymalizacji stron internetowych pod kątem SEO. W zależności od typu wyniku kładziemy nacisk na konkretny element na naszej witrynie – w tym przypadku to oczywiście optymalizacja grafiki (ale nie tylko).
10 przydatnych praktyk dla strony internetowej w kontekście pozycjonowania i wyszukiwania obrazem przy użyciu Google Lens:
W najbliższym czasie możemy liczyć na dalszy rozwój Obiektywu i jeszcze większą jego obecność na naszych urządzeniach. Usługi czasu rzeczywistego oraz ich wygoda to największe zalety tej aplikacji. Istotną wadą jest nadal wysoki procent nietrafionych odpowiedzi i porównań. Zastosowanie w przyszłości wzorców AI i włączenie multimediów do wcześniej zapowiedzianych aktualizacji algorytmu jak Google MUM może zwiększyć ich skuteczność, a zarazem popularność. Jeżeli chcesz zainstalować i przetestować aplikację Obiektyw Google wystarczy ją pobrać i zainstalować (dostępne dla Android, Chrome oraz iOS). Aplikacja jest w pełni darmowa.
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: