Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 05:50 min Ikona 02.03.2018

Tworzenie treści na strony internetowe w 2018 roku

Przez ostatnie lata naprawdę wiele zmieniło się w kwestii tworzenia treści na strony internetowe. Nie wystarczy już, aby SEO Copywriter upychał w tekstach słowa kluczowe, tak jak to było na porządku dziennym jeszcze kilka lat temu. Co więcej keyword stuffing jest obecnie działaniem nie tyle niewskazanym, co wręcz szkodliwym jeśli chodzi o pozycjonowanie strony internetowej.

Niestety wielu właścicieli stron, a także firm zajmujących się pozycjonowaniem w dalszym ciągu tworzy treści przygotowane nie z myślą o użytkownikach, a wyszukiwarkach. Co jest dużym błędem. Już nie raz zwracaliśmy uwagę na to, że wyszukiwarka Google bardziej od słów kluczowych, ceni sobie trafność treści oraz ich przydatność dla użytkowników. Dlatego nikogo nie powinny zdziwić prognozy na 2018 rok, odnośnie tworzenia treści SEO.

 

Ważne: Według badania przeprowadzonego przez Search Metrics, trafność treści ma większy wpływ na ranking strony internetowej w wyszukiwarce Google, niż liczba słów kluczowych wykorzystanych w tekście, tytule czy znaczniku h1.

 

Sztuka pisania

 

Wszystko wskazuje na to, że firmy zajmujące się SEO, poza technicznymi aspektami pozycjonowania, powinny w dalszym ciągu skupiać się na jakości treści wdrażanych na stronach www. To trochę tak jak z kupowaniem gazety – jeśli jakieś czasopismo oferuje nam ciekawe artykuły, które są przydatne i dobrze się je czyta, to istnieje duża szansa, że zdecydujemy się na zakup kolejnego numeru. Nie inaczej jest z przeglądaniem zasobów Internetu. A współcześni użytkownicy mają tę wspólną cechę, że są bardzo wymagający i szybko tracą zainteresowanie. Dlatego pisanie na strony internetowe trzeba traktować jako wyzwanie – nikt z nas nie lubi przecież nijakości.

Strategia działań SEO w coraz większym stopniu powinna obejmować tworzenie treści przydatnych dla odbiorców.

 

Drastyczne zmiany czy raczej dobra praktyka?

 

Internet się zmienia a razem z nim zmieniają się także oczekiwania i potrzeby użytkowników. Co będzie kluczowe w sposobie pisania tekstów pod SEO w 2018 roku (a także w najbliższych latach)? Przedstawiamy kwestie, które mogą mieć (a nawet już mają!) istotny wpływ na pozycjonowanie stron internetowych.

Po pierwsze – nie porzucaj słów kluczowych

 

To nie jest tak, że możemy całkowicie zapomnieć o frazach. Algorytmy tworzone przez Google są co prawda coraz bardziej sprytne, natomiast aby strona mogła rankingować, musi mieć jakiś punkt odniesienia. Dlatego pierwszym krokiem powinno być ustalenie słów kluczowych, na które chcemy promować swoją stronę. Dzięki nim roboty wyszukiwarki będą mogły odpowiednio „skatalogować” naszą stronę, określając m.in. jej tematyczność.

Oczywiście nie chodzi tutaj o zgadywanie jakie frazy będą dla nas najbardziej odpowiednie. Wybór należy poprzedzić testami, analizą konkurencji oraz śledzeniem zmian jakie zachodzą w danej branży. Dopiero wtedy mamy możliwość znalezienia słów kluczowych, które będą dla nas najbardziej odpowiednie.

Następnie należy przemyśleć, w których miejscach mają się znaleźć wybrane słowa kluczowe. Z punktu widzenia pozycjonowania należy pamiętać o tym aby umieścić frazy w tytule, wewnętrznych linkach, nagłówkach i oczywiście w samej treści. Umieszczamy je także w meta description, choć oficjalnie nie jest to czynnik rankingowy.

Po drugie – postaw się na miejscu użytkownika wpisującego frazy

 

Przewidywanie intencji użytkownika jest bardzo ważną kwestią podczas pisania treści na strony internetowe. Na przykład ktoś wpisując do wyszukiwarki frazę „portfel męski” może chcieć znaleźć informacje na temat jego ceny, producentów, koloru, materiału, z którego może być wykonany, a także modeli, które cieszą się największą popularnością wśród panów. Kluczem jest przygotowanie treści, które uwzględniają różne zamiary użytkowników. Dlatego zawsze postaraj się znaleźć problem i dostarcz swojemu czytelnikowi jego rozwiązanie.

Po trzecie – przygotuj sobie plan tekstu

 

Zastanów się nad tym co dokładnie chcesz zawrzeć w swoim tekście oraz zacznij od tworzenia śródtytułów. Nagłówki są bardzo ważne, gdyż informują czytelnika o tym, co znajdzie w danym akapicie. Dodatkowo dobry nagłówek jest w stanie przyciągnąć uwagę użytkownika i skłonić go do pozostania na stronie. Dlatego twórz zachęcające nagłówki i dopiero później wypełniaj znajdujące się pomiędzy nimi luki. Sam zobaczysz, że takie działanie pozwoli Ci bardziej skupić się na głównej tematyce tekstu, a także sprawi, że stanie się on bardziej przejrzysty i czytelny.

Po czwarte – najpierw tekst, później frazy

 

Zacznij od stworzenia szkicu swojego tekstu, jego pierwotnej wersji, a dopiero potem nasycaj go frazami kluczowymi oraz związanymi z nimi kolokacjami. Dzięki temu nie zgubisz po drodze swojego stylu, a gotowy tekst będzie wyglądał naturalnie.

Po piąte – pisz tak, aby przyciągnąć uwagę odbiorcy

 

Treści, które wzbudzają zainteresowanie mają większą szansę na zaistnienie w sieci. Ponadto dzięki nim możesz pozyskać dla swojej strony dodatkowe linki, które w dalszym ciągu są istotnym aspektem pozycjonowania.

 

Klika cennych rad

 

Każda osoba zajmująca się tworzeniem treści na strony internetowe ma swoje sposoby na znalezienie inspiracji, czy też rzeczy, które pozwalają jej skupić się na konkretnym temacie. Oto kilka uniwersalnych rad, o których powinien pamiętać każdy SEO Copywriter:

nie bój się poprawiać swojego tekstu czy też zaczynać pisać go na nowo dopiero analiza własnego teksu i praca nad nim pozwala nam uzyskać prosty i przejrzysty materiał;

pytaj, szukaj i jeszcze raz pytaj – staraj się cały czas pogłębiać swoją wiedzę, gdyż im więcej się uczysz, tym bardziej wartościowe treści zaproponujesz swoim odbiorcom;

wyznaczaj sobie terminy – wielu osobom lepiej pracuje się pod presją czasu, a jest to też dobry sposób na organizację pracy;

kto, co, kiedy, gdzie, dlaczego – odpowiedz sobie na te pytania przed rozpoczęciem pracy nad konkretnym tematem;

pisz tak, aby pobudzać nie tylko wzrok, ale także wszystkie inne zmysły – takie treści angażują użytkowników i skupiają ich uwagę;

zawsze sprawdzaj pisownię i gramatykę oraz nie rozpowszechniaj fałszywych informacji – błędy wpływają na to, że tracisz swoją wiarygodność.

Źródła: Search Engine Journal; MOZ;

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
MAT-BUD – buduj przez Internet… Ikona 01:55 min Historia MatBud Sklepy Budowlane zaczęła się w Gliwicach na początku lat 90-tych. Z czasem powstawały kolejne hurtownie, powierzchnie wystawowe i sklepy, obsługujące cały rynek śląski w zakresie sprzedaży materiałów budowlanych, instalacyjnych, wyposażenia łazienek itp. Wartością dodaną są z pewnością wszystkie specyficzne funkcje, właściwe dobrym sklepom internetowym: wewnętrzna wyszukiwarka oparta na silniku Google, koszyk klienta, przejrzysta struktura sklepu, możliwość wyboru języka strony (dostępne jest naprawdę sporo opcji. Obok niezbędnego angielskiego możemy wybrać na przykład chiński!). Popularność e-sklepu oparta jest nie tylko na wyrobionej na rynku marce przedsiębiorstwa – nowi użytkownicy pozyskiwani są za sprawą pozycjonowania sklepu w naturalnych wynikach Google Czytaj więcej
Sukces zbudowany na treści! Case study ze współpracy z firmą Gomar Ikona 3:30 min Sukces w zakresie pozycjonowania oraz uzyskanie jak najwyżej pozycji w wynikach wyszukiwania to efekt wielu działań, takich jak m.in. optymalizacja sekcji HEAD czy rozbudowa serwisu o odpowiednio przygotowane treści. Dzięki współpracy z Sunrise System przekonał się o tym właściciel firmy Gomar. Chcesz wiedzieć więcej? Zapoznaj się z naszym case study! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:10 min 05.02.2010 Liczba nowych stron internetowych każdego dnia znacznie się powiększa. Rosnąca popularność zakładania stron internetowych dla prowadzonych przez siebie firm, doprowadzi wkrótce do sytuacji, w której nie tak łatwo będzie znaleźć domenę o atrakcyjnej nazwie (a przynajmniej nie będzie to tanie). Przedstawiamy tzw. domeny najwyższego rzędu oraz rozszerzenia, które mogą zyskać w najbliższym czasie dużą popularność. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700