Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 09:45 min Ikona 09.03.2017

W świecie pozycjonowania kolejne aktualizacje algorytmów nikogo nie dziwią. Także równie częste zmiany layoutu, czy udoskonalenia interfejsu wyszukiwarki i innych produktów Google są typowe dla giganta z Mountain View. Nie inaczej jest oczywiście z usługą Google Moja Firma. Mamy zatem przyjemność zaprezentować nasz przewodnik po Google Moja Firma w wersji 2.0.

 

Czym jest Google Moja Firma?

 

Niezmiennie jest to bezpłatne narzędzie, które pozwala zarządzać wizerunkiem firmy w usługach Google – wizytówką na Mapach i w wyszukiwarce, jak również powiązaną z nią stroną Google+. Dodatkowo system udostępnia stosunkowo rozbudowany panel do śledzenia statystyk odwiedzin oraz do prowadzenia kampanii AdWords Express. Google Moja Firma jest więc praktycznym narzędziem, dzięki któremu możesz zaprezentować swoją firmę lokalnie, zadbać o pozycjonowanie lokalne (jego podstawy) a także pozostać w kontakcie ze swoimi Klientami poznając ich opinię na temat Twojej działalności!

 

Gdzie znajdę wpis i jak on wygląda?

 

Stworzenie, a następnie weryfikacja nowej wizytówki sprawi, że nasz wpis pojawi się wraz z czerwoną pinezką bądź określonym przez nas obszarem działalności na Mapach Google, a także w klasycznej wyszukiwarce – po prawej stronie organicznych wyników wyszukiwania.

 

Nasz wpis może pojawić się także w tzw. 3-paku w klasycznej wyszukiwarce, który umieszczany jest nad organicznymi wynikami.

 

Zanim zaczniesz tworzyć nową wizytówkę, sprawdź, czy ktoś nie założył już wpisu dla Twojej firmy. Aby to sprawdzić, wpisz w wyszukiwarkę Map Google nazwę oraz adres firmy, np. Sunrise System, Towarowa 35 Poznań

 

Logowanie i tworzenie wpisu

 

Aby tworzyć, jak i zarządzać wizytówkami, należy zalogować się do usługi Google Moja Firma. Aktualnie służy temu poniższy link. Jeśli jednak nie zapamiętamy go lub Google znów zmieni adres URL strony logowania, wystarczy, że w wyszukiwarkę wpiszemy Google Moja Firma i otworzymy pierwszy z otrzymanych wyników.

 

Jeśli korzystasz z różnych kont Google, sprawdź, czy system nie zapamiętał ich i nie próbuje zalogować Cię automatycznie na jedno z nich. Aby wejść na prawidłowe konto, kliknij po prostu „Dodaj konto” znajdujące się pod boksem logowania.

 

Dokładną i przede wszystkim na bieżąco aktualizowaną instrukcję tworzenia nowej wizytówki znajdziesz w pomocy Google Moja Firma.

 

Pamiętaj, że nowe wizytówki, zanim pojawią się w wynikach lokalnych na Mapach Google, muszą zostać zweryfikowane. Weryfikacja nowych wpisów możliwa jest jedynie przy pomocy kartki pocztowej, która wysyłana jest przez Google listownie na wprowadzony do wpisu adres firmy.

 

Dane teleadresowe

 

Google przywiązuje szczególną wagę do poprawności oraz jakości danych wprowadzanych do wizytówek. Wprowadzenie poprawnych danych może mieć również znaczenie dla pozycjonowania lokalnego (i nie tylko). Wprowadzenie niepełnych lub nieprawidłowych danych może uniemożliwić weryfikację wpisu, a uzupełnienie go niezgodnie z aktualnymi wskazówkami Google może skutkować blokadą ze względu na jakość.

 

Nazwa firmy – powinna odpowiadać nazwie funkcjonującej w świecie rzeczywistym i jednocześnie nie powinna zawierać dodatkowych informacji o świadczonych usługach/oferowanych produktach/lokalizacji/godzinach otwarcia, czy znaków specjalnych. Nie powinna być również w całości pisana wielkimi literami.

 

Adres – powinien odpowiadać rzeczywistej lokalizacji firmy, w której przyjmowani są Klienci. Wyjątkiem są firmy działające na określonym obszarze, choć i tu musi to być rzeczywisty adres firmy, a nie np. wirtualne biuro.

 

Telefon – zaleca się wprowadzenie numeru telefonu odpowiadającego danej lokalizacji zamiast np. numeru infolinii.

 

Kategoria

 

Kategorie służą określeniu profilu działalności firmy. System udostępnia zamkniętą listę kategorii, spośród których należy wybrać tę, która najlepiej odpowiada podstawowej działalności firmy.

 

Google w swoich wskazówkach zaleca, by wybrać możliwie jak najmniej kategorii. Nie zaleca się również dodawania kolejnych kategorii dopasowanych ze względu na interesujące nas słowa kluczowe.

 

Salon meblowy, który w ofercie posiada meble tapicerowane i meble łazienkowe powinien wybrać więc kategorię „Sklep meblowy” zamiast „Meble tapicerowane” i „Meble łazienkowe”.

 

Atrybuty

 

Mają pomóc dookreślić ofertę firmy. I choć na tę chwilę nie są dostępne w każdej wizytówce i nie są widoczne dla użytkowników wyszukiwarki, warto z nich skorzystać, bo być może już za chwilę staną się istotnym elementem wpisu. W zależności od branży, w jakiej działamy, atrybutem może być Wejście dostępne dla niepełnosprawnych, ale i dostępne rodzaje płatności (np. Karty debetowe, Karty kredytowe, Płatność tylko gotówką), czy Wi-Fi lub rodzaje serwowanych potraw.

 

Klikając jednokrotnie w udostępniony przez system atrybut zaznaczasz, że jest on zgodny z prawdą. Drugie kliknięcie w atrybut oznacza jego negację. Dopiero trzecie kliknięcie powoduje powrót do stanu wyjściowego.

 

Zdjęcia

 

Usługa Google Moja Firma daje możliwość zwiększenia atrakcyjności wpisu poprzez zdjęcia. System udostępnia prosty panel, w którym dodawane zdjęcia podzielone są na grupy, których kategoria zależna jest od profilu działalności firmy. Najważniejszy jest jednak fakt, że publikowane zdjęcia muszą odpowiadać wymaganiom Google odnośnie minimalnych rozmiarów pliku, wymiarów i formatu zdjęć.

 

Fotografie dodawane przez właściciela, czy menedżerów wizytówki to jednak nie jedyne zdjęcia, które można znaleźć we wpisach. Także zalogowani użytkownicy Map Google mogą uzupełniać je o nowe ujęcia. We wpisie zobaczymy również widok ze Street View, którego aktualność zależy od tego, jak dawno sfotografował daną lokalizację samochód Google. Przy współpracy z rekomendowanym fotografem Google, wpis możemy uzupełnić także o Business View, czyli wirtualny spacer po firmie.

 

Pamiętaj, że to, jakie zdjęcie zostanie pokazane użytkownikom Map Google w wynikach lokalnych, zależy od algorytmu – może to być zarówno zdjęcie dodane przez Ciebie, jak również zamieszczone przez użytkownika lub pochodzące z zupełnie innych źródeł Google. Jeśli zadbasz o jak najlepszą jakość dodawanych zdjęć, istnieje duże prawdopodobieństwo, że system będzie pokazywał którąś z fotografii dodanych przez Ciebie.

 

Zarządzanie użytkownikami

 

Zarządzaniem wizytówką możesz podzielić się ze współpracownikami bez konieczności przekazywania im loginu i hasła do konta Google. Do każdej wizytówki możesz dodać kolejnych właścicieli, jak również menedżerów oraz menedżerów ds. komunikacji o różnym stopniu uprawnień.

Główny właściciel nie może zostać usunięty, dopóki jego uprawnienia nie zostaną przeniesione na innego użytkownika.

 

Opinie

 

Użytkownicy mają możliwość oceny każdej wizytówki firmowej. Klienci mogą więc przyznać Twojej firmie od 1 do 5 gwiazdek oraz dodać komentarz. Ty jako właściciel możesz w panelu śledzić otrzymywane opinie, jak również odpowiadać na nie. Dzięki temu możesz pozostać w kontakcie z Klientami, jak również świadomie budować swoją markę. Wg niektórych źródeł, opinie mogą także w niewielkim stopniu wpływać na efekty pozycjonowania lokalnego.

 

Pamiętaj jednak, że oceny, czy opinie wyświetlane w Twojej wizytówce mogą pochodzić również z innych, zaufanych serwisów takich jak np. Booking.com.

 

Jeśli wystawiona opinia łamie zasady Google – ma charakter spamu, czy reklamy, jest po prostu wulgarna bądź zaszła pomyłka i ktoś dodał opinię na temat innej firmy, możesz zgłosić ją Google klikając ikonę flagi, którą znajdziesz przy opinii bezpośrednio w wyświetlanej wizytówce – nie w panelu Google Moja Firma.

 

Statystyki

 

W budowaniu wizerunku firmy istotną rolę odgrywają statystyki, na podstawie których możesz dokonywać zmian w strategii promocji, czy po prostu lepiej poznać swoich Klientów i ich zachowania. Także w Google Moja Firma znajdziesz garść praktycznych informacji, które system prezentuje na łatwych w interpretacji diagramach. Znajdziesz tu takie informacje jak:

 

•    sposób wyszukiwania Twojego wpisu – bezpośrednio po nazwie, czy szukając po kategorii, produkcie, usłudze •    miejsce wyświetlenia wpisu – na Mapach Google, czy w klasycznej wyszukiwarce •    działania Klientów – odwiedzenie witryny, zapytania o trasę, wykonanie połączenia telefonicznego •   wyświetlanie zdjęć, jak i ich liczba w stosunku do liczby zdjęć zamieszczonych w konkurencyjnych wizytówkach

 

Strona Google+

 

Przy tworzeniu wizytówki firmy na Mapach automatycznie tworzona jest powiązana z nią strona Google+, gdzie możesz udostępniać posty tak samo jak na innych portalach społecznościowych. Co istotne, aby dodać nowy wpis, nie musisz logować się bezpośrednio do usługi Google+. Panel Google Moja Firma przekieruje Cię we właściwe miejsce.

 

Niestandardowy adres URL

 

Nie jest to nic innego jak przyjazny URL prowadzący do powiązanej z wizytówką strony Google+, który z łatwością zapamiętają Twoi Klienci.

 

Po weryfikacji wpisu może on wyglądać tak:

https://plus.google.com/123456789012345678

Po ustawieniu niestandardowego adresu URL np. tak:

https://plus.google.com/ProstyAdres

 

Niestety przy wyborze przyjaznego adresu URL musimy kierować się propozycjami Google, które przygotowywane są np. na podstawie nazwy firmy zamieszczonej w wizytówce. Możemy jednak zmienić wielkość liter, czy znaki diakrytyczne.

 

Podsumowanie

 

Usługa Google Moja Firma to doskonałe narzędzie do budowania marki i pozycjonowania lokalnego. Dzięki niej potencjalni Klienci mogą znaleźć Twoją firmę na Mapach Google, jak również w klasycznej wyszukiwarce. Dodatkowo do odwiedzenia Twojej firmy i skorzystania z jej usług możesz zachęcać przy pomocy zdjęć, a być może już wkrótce również atrybutów wskazujących, na co można liczyć odwiedzając Twój lokal/Twoje biuro.

 

Dbaj o aktualność danych udostępnianych w wizytówce, jak również świadomie zarządzaj otrzymywanymi opiniami. W lokalnej promocji firmy wykorzystaj potencjał wpisów na Mapach Google, z których korzysta coraz większa liczba użytkowników, także mobilnych!

 

Zachęcamy również do zapoznania się z naszymi wcześniejszymi artykułami: – Jak być wyżej w wynikach lokalnych w Mapach GoogleWpis firmy w Mapach Google: FAQ

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:55 min 28.03.2017 Chcesz pozycjonować swoją stronę lokalnie, lecz nie wiesz, kto zweryfikował wizytówkę Twojej firmy na Mapach Google. Chciałbyś odzyskać do niej dostęp, ale słyszałeś, że to trudny i żmudny proces? Gigant z Mountain View wyciąga rękę do przedsiębiorców, którzy chcą odzyskać możliwość zarządzania wpisem w Google Moja Firma. Jak wygląda i co zmieniło się w procesie odzyskiwania zweryfikowanych wizytówek? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Moja Firma – dodaj link do menu swojej restauracji! Ikona 02:30 min 08.05.2017 Czy wyszukiwanie lokali gastronomicznych na Mapach Google może być jeszcze bardziej praktyczne? Tak! Gigant z Mountain View udostępnił w panelu usługi Google Moja Firma nową opcję – atrybut menu. Właściciele restauracji, pizzerii, czy innych lokali oferujących jedzenie na dowóz mogą teraz uzupełnić swoje wizytówki o link prowadzący bezpośrednio do menu! Jak prezentuje się on w wizytówkach i jak go dodać? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Moja Firma testuje w USA chat z klientami Ikona 02:35 min 01.12.2016 Google coraz bardziej zbliża do siebie klientów i właścicieli firm. Obecnie w USA prowadzone są testy chata w Google Moja Firma w czasie rzeczywistym. Chat dostępny jest z poziomu Map Google oraz wpisów lokalnych i jest pilotażowym programem, w którym uczestniczy w tej chwili wybrana grupa firm. Główne założenie to możliwość uzyskania przez inicjatorów rozmowy (klientów) szybkiej i konkretnej odpowiedzi na swoje pytanie. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700